Region Nordjylland

Økonomi og Plan

Hobrovej 42A, 9000 Aalborg

Administrativ medarbejder/lægesekretær

Administrativ medarbejder/lægesekretær til ny funktion i Aalborg Universitetshospital
 
Vi søger en dygtig kollega til kontoret: Økonomi & Plan, primært til varetagelse af opgaven omkring håndtering af meddelelsesbreve vedrørende nordjyske patienters hospitalsbehandling i andre regioner.
 
Om os
Kontoret er en stabsfunktion for hospitalsledelsen, og vores primære opgave består i at betjene ledelsesniveauet i sager af økonomisk- og planlægningsmæssig karakter. Kontoret har ansvaret for økonomistyring, og planlægningsopgaver, udarbejdelse af budgetter, funktions- og specialeplanlægning, analyser, samt diverse beslutningsgrundlag. Hertil kommer tværgående opgaver knyttet til patient- og aktivitetsregistrering ligesom arbejdet omkring den nationale dagsorden om værdibaseret sundhed er forankret her.  
 
Kontoret har 12 medarbejdere med forskellig uddannelsesbaggrund. Du tilbydes et inspirerende fagligt miljø med mange udfordringer - kontaktflader og med gode muligheder for personlig og faglig udvikling. Samtidig tilbydes du et arbejdsmiljø med en uformel og uhøjtidelig omgangstone mellem ledere og medarbejdere iblandet en god portion humor.
 
Dine arbejdsopgaver
Oprettelsen af den nye funktion har som primært formål at sikre ensartet og korrekt indplacering og registrering af behandlingsniveau for nordjyske borgere, som modtager sygehusbehandling i en anden region. Den administrative opgave varetages på nuværende tidspunkt decentralt i afdelingerne/specialer. Med oprettelsen af funktionen centraliseres en række opgaver, men der vil fortsat være behov for et samarbejde med især ledende overlæger omkring korrekt vurdering af behandlingsniveau. Heri ligger også en forventning om at funktionen arbejder proaktivt, understøttende og udadgående mod afdelingerne. En stor del af funktionens arbejde vil ske med udgangspunkt i den nationale specialevejledning (specialeplan), og det forventes at du er indstillet på at oparbejde viden og indsigt i dennes opbygning således at dialogen med de lægefaglige specialer er præcis og meningsfuld. Det er hospitalsledelsens forventning at funktionen kan medvirke til en markant reduktion i udgifterne til behandling af nordjyske borgere i andre regioner.
 
Af konkrete opgaver kan nævnes:
  • Modtagelse af meddelelsesbreve og første vurdering/screening heraf
    • Om hvorvidt meddelelsesbrevet indholdsmæssigt er fyldestgørende og vurdering af relevant behandlingsniveau
    • Korrespondance til behandlende hospital
    • Korrespondance dialog med lægefaglige specialer
    • Kontakt til den regionale afregningsenhed samt kørselskontor 

Den nye funktion placeres i et fagligt fællesskab sammen med Hospitalets registreringsenhed, som pt. består af 2 medarbejdere. Der er tale om en arbejdsdeling og forskellige kerneopgave omkring henholdsvis meddelelsesbreve og registrering, men det vil være naturligt at en række opgaver løses i fællesskab og at ressourcer forholdsvist fleksibelt kan prioriteres mellem de faste opgaveporteføljer. Med hensyn til registreringsopgaver vil der blandt være tale om registreringsmæssig understøttelse af arbejdet omkring politiske målsætninger – herunder udredningsret, ventetid til operation og kræftpakker.

Din baggrund 
Du har en baggrund som lægesekretær, uddannet inden for kontor/administration eller lignende. 
 
Vi forventer, at du:
  • Har erfaring og faglig indsigt i sags- og arbejdsgange på Sundhedsområdet  
  • Har interesse for at arbejde med at realisere et stort økonomisk potentiale for Hospitalet.
  • Arbejder struktureret, effektivt og med stort overblik.
  • Bidrager med nye tanker og ideer og nye måder at gøre tingene på
  • Arbejder selvstændigt, tager ansvar og initiativ
  • Er en holdspiller, er engageret og har et godt humør 
Forudgående kendskab til de administrative procedurer omkring håndtering af meddelelsesbreve el. interregional afregning på sundhedsområdet, samt Region Nordjyllands kliniske IT-systemer – eksempelvis patientadministrative system (PAS) vil være en klar fordel, men ikke en forudsætning. 
 
Løn og ansættelsesvilkår 
Ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst for ansatte i regioner. 
 
Vil du vide mere? 
Du kan få mere at vide om jobbet ved at kontakte registreringskonsulent Lene Hejndorf på tlf. 97661343 eller kontorchef Henrik Imer Nielsen på tlf. 97661344
 
Er du interesseret? 
Send din ansøgning samt relevant dokumentation (CV og eksamensbevis) via linket, som du finder her på siden: senest onsdag d. 7. marts 2018 kl. 12

Ansættelsessamtaler forventes afholdt i uge 10. 
 
Forventet tiltrædelse primo maj eller efter aftale.

 
  • Fakta

  • Arbejdssted
    Aalborg Universitetshospital
  • Kontaktperson
    Henrik Imer Nielsen
  • Adresse
    Hobrovej 42A, 9000 Aalborg
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-05-2018
  • Regionens jobnr.
    4263
  • Quick-nr.
    329310
  • Indrykningsdato
    19-02-2018
  • Ansøgningsfrist
    07-03-2018 (udløbet)


  • Fakta

  • Arbejdssted
    Aalborg Universitetshospital
  • Adresse
    Hobrovej 42A, 9000 Aalborg
  • Kontaktperson
    Henrik Imer Nielsen
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-05-2018
  • Regionens jobnr.
    4263
  • Quick-nr.
    329310
  • Indrykningsdato
    19-02-2018
  • Ansøgningsfrist
    07-03-2018 (udløbet)

Du er ikke logget ind

For at kunne oprette en jobagent på baggrund af dette job skal du først logge ind. Vil du logge ind nu?

Ja, tak! Opret bruger ×
På baggrund af dette job

Sundhedsjobs

Sundhedsjobs.dk er en portal, der samler alle regionernes stillingsopslag i sundhedssektoren. Portalen drives af Danske Regioner og de 5 regioner i fællesskab.