Jobbet "Registreringskonsulent" er udløbet

Region Hovedstaden

Region Hovedstaden

Kettegård Allé 30, 2650 Hvidovre

Dit næste skridt
Registreringskonsulent til Amager og Hvidovre Hospital  
 
Et spændende og udfordrende job med fokus på at sikre klinisk korrekt registreringspraksis efter implementering af Sundhedsplatform. Vi har mange indsatser i gang og har brug for dine kompetencer!  
 
Amager og Hvidovre Hospital er et af landets største akuthospitaler. Hos os handler det om liv. Om at redde liv og bringe liv til verden. Om livskvaliteten for patienten og et godt arbejdsliv for medarbejderne.  
 
Vi er et hospital i rivende udvikling. Det er vores ambition, at forandringer gennemføres til gavn for patienter og pårørende og derfor, at vores hospital er et naturligt valg for dygtige medarbejdere.  
 
 
Stillingen  
Den ledige stilling er placeret i stabsenheden Økonomi og Planlægning.
 
Vi søger en medarbejder, der har lyst til at være med til at sikre den klinisk korrekte registrering i sundhedsplatformen. Med sundhedsplatformen er der kommet mange nye arbejdsgange og mange opgaver varetages af andre faggrupper end tidligere. Der er derfor et stort behov for at støtte op om registreringen i afdelingerne og sikre formidling af den korrekte registreringspraksis.  
 
Dine opgaver vil være, at:  
 
• sikre korrekt registreringspraksis i henhold til Sundhedsstyrelsens Fællesindhold for basisregistrering af sygehuspatienter, Region Hovedstadens Registreringshåndbog og lokale retningslinjer for Amager og Hvidovre Hospital  
• vejlede og undervise i klinisk korrekt registrering  
• følge op på registrering af kræftpakker og udredningsretten  
• bidrage til validering af data i Sundhedsplatformen  
• udarbejdelse af fejllister og vejledning til afdelingerne  
• bidrage til den løbende aktivitetsopfølgning på hospitals- og afdelingsniveau  
• deltage i diverse regionale fora for registrering  
Din vigtigste sparring skal du hente blandt dine kolleger i Økonomi og Planlægning, og i samarbejdet med registreringsansvarligt personale, afdelingsøkonomer og lægesekretærer i de kliniske afdelinger.  
 
Kvalifikationer  
 
Vi forestiller os, at du:
 
• har kendskab til klinisk korrekt registrering  
• har erfaring med registrering i sundhedsplatformen  
• har erfaring med at vejlede og undervise  
• kender til DRG-systemet  
• kan arbejde med Excel og eventuelt SAS  
• har nogle års erfaring fra sundhedsvæsenet  
 
Derudover, at du
 
• er positiv og åben overfor nye opgaver  
• er engageret og stabil  
• har et stort servicegen  
• er god til at skabe overblik og kan arbejde med korte tidsfrister  
• og har lyst til at arbejde i et tværfagligt miljø  
 
Vi tilbyder  
 
Vi tilbyder spændende opgaver i uformel og inspirerende stabsenhed. Her er den grundlæggende budgetopgave samlet med det tværgående ansvar for økonomisk og kapacitetsmæssig planlægning, aktivitets- og driftsmålsstyring samt produktionsstyring og procesoptimering.
 
Vi arbejder med begejstring og autenticitet i fortællingen. Vi er insisterende og spiller hinanden gode. Vi ser muligheder fremfor begrænsninger.  
 
Dine nærmeste kolleger vil være medarbejdere, der beskæftiger sig med aktivitet, produktion, planlægning og budgetoverholdelse. Vi arbejder 37 timer om ugen med flekstid. Løn- og ansættelsesforhold følger gældende overenskomst.  
 
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte Aktivitetschef Rikke Nyrop Rosenberg på telefon 38 62 19 70 eller Registreringskonsulent Rita Serholt på telefon 38 62 19 71
 
Du skal sende din ansøgning via linket senest mandag den 19. marts 2018 kl. 10.00.  
 
Der vil blive afholdt samtaler torsdag d. 22. marts.