Jobbet "Lægesekretærelever til Sygehus Sønderjylland" er udløbet

Region Syddanmark

Region Syddanmark

Kresten Philipsens Vej 15, 6200 Aabenraa

Dit næste skridt
Har du lyst til at uddanne dig til lægesekretær?  
Så er du måske en af Sygehus Sønderjyllands nye lægesekretærelever.  
 
Vi søger 11 elever, der starter deres uddannelse den 1. september 2018, hvor den første uge er et introduktionsforløb på skolen, som foregår på BC Syd i Mommark.  
 
En lægesekretær har en bred vifte af opgaver som patientkontakt, koordination, planlægning, kvalitetssikring, journalskrivning, formidling og meget mere. Det er spændende og meningsfyldte administrative opgaver i sundhedsvæsenet, hvor mange af opgaverne løses ved hjælp af IT og i et tæt samarbejde med læger, sygeplejersker m.fl.  
 
Lægesekretærer ansættes på de somatiske sygehuse, i psykiatrien, hos praktiserende læger og på privathospitaler m.v. På grund af den teknologiske udvikling er lægesekretærfaget i konstant udvikling, og du må derfor være forberedt på, at forandringer kommer til at præge dit arbejde.  
 
Vi tilbyder:  
Du bliver en del af en stor organisation med mange muligheder, hvor din hverdag er inspirerende med indblik i mange afdelinger og kulturer, og med gode muligheder for tværfagligt samarbejde.  
 
Du får en bred administrativ uddannelse på en spændende arbejdsplads, hvor du bliver en del af en stor gruppe engagerede lægesekretærelever. Du møder mange udfordringer i din hverdag, og gennem et målrettet uddannelsesforløb, der veksler mellem teori og praktik, sikrer vi, at du bliver rustet til en fremtid som lægesekretær. Undervejs får du både sparring og støtte fra elevvejledere og kolleger på dine praktiksteder, og du møder kompetente og erfarne undervisere på handelsskolen.  
 
Uddannelsens forløb:  
Lægesekretæruddannelsen varer 2 år og består af praktik i Sygehus Sønderjylland og teori med skoleophold på Mommark Handelskostskole, som er en del af Business College Syd, og de ser gerne at eleven overnatter på skolen. Se mere her
 
Uddannelsen afsluttes med en fagprøve og eksamen.  
 
Vores praktiksteder ligger geografisk i Aabenraa, Sønderborg og Tønder, og vi har et samarbejde med psykiatrien, hvorfor nogle praktikforløb også foregår der. Du skal være forberedt på at skulle pendle i perioder af uddannelsen mellem geografierne.  
 
I nogle af afdelingerne arbejder lægesekretærerne i skiftehold, hvilket du forventes at deltage i, hvis du tildeles praktik i de pågældende afdelinger, da det giver det bedste grundlag for læring.  
 
Vi lægger vægt på, at du:  
  • Har opnået gode resultater på handelsskolen  
  • Er sikker i dansk retskrivning, omhyggelig og har sans for detaljer  
  • Kan holde hovedet koldt og bevare overblikket – også i stressede situationer  
  • Er både en teamplayer og selvstændig, og er fyldt med positiv energi  
  • Er god til at arbejde med flere ting samtidig, planlægge og koordinere  
  • Er imødekommende, serviceminded og har empati og situationsfornemmelse  
 
På sygehusets hjemmeside kan du teste dine stavefærdigheder. Testen kan give dig et fingerpeg om, om du er parat til uddannelsen. Se mere her
 
Adgangskrav for at kunne blive lægesekretær:  
Du skal inden 1. september 2018 have bestået en af følgende uddannelser:  
 
Et grundforløb (HG2, HGV, HGS eller EUX) fra en handelsskole, der giver adgang til kontoruddannelsen med specialet lægesekretær, eller  
 
En gymnasial baggrund (STX, HF, HTX eller HHX), som er suppleret med et EUD-forløb.  
Med HHX skal der gennemføres et fem ugers grundforløb, og STX, HTX eller HF et ti ugers grundforløb for at opnå adgang til kontoruddannelse med specialer.  
 
Uanset baggrund kræves:  
Dansk retstavning/-skrivning: 7 (7-skala) eller 8 (13-skala)  
 
Er man i tvivl, om man opfylder kravene, kan skolen være behjælpelig med at få udarbejdet en realkompetencevurdering (RKV).  
 
Uanset baggrund kræves:  
Dansk retstavning/-skrivning: 7 (7-skala) eller 8 (13-skala)  
 
Løn og ansættelse:  
Der er 3 måneders prøvetid.  
 
Du får elevløn under uddannelsen. Er du mellem 18 og 24 år udgør lønnen kr. 13.229,27 pr. måned, og kr. 19.896,34 pr. måned hvis du er over 25 år.  
 
Den ugentlige arbejdstid er 37 timer.  
 
Ansøgning:  
Ansøgning med billede, CV og andre relevante bilag sendes elektronisk til Sygehus Sønderjylland via linket nederst.  
 
Ansøgningsfristen er fredag den 13. april 2018.  
 
Vi kontakter dig i ansættelsesprocessen på den e-mail adresse du opgiver i forbindelse. Med din ansøgning i det elektroniske system.  
 
Ansættelsessamtalerne afholdes i uge 19. Hvis du er forhindret pga. eksamen, bedes du angive det i din ansøgning.  
 
Har du spørgsmål vedr. uddannelsen, er du velkommen til at ringe til HR-konsulent Helle Egeberg Dinesen på tlf. 79976041.