Jobbet "Teamkoordiantor til Kliniske Databaser i Sundhedsplatformens drifts- og udviklingsorganisation" er udløbet

Region Hovedstaden

Region Hovedstaden

Lyngbyvej 28, 2100 København Ø

Dit næste skridt
Har du lyst til nye udfordringer og mod på at udvide din faglighed? Trives du i et travlt miljø? Og har du erfaring med at lede teams? Så er stillingen som teamkoordinator til Kliniske Databaser måske noget for dig.  
 
Region Hovedstaden og Region Sjælland driver den fælles elektroniske patientjournal, Sundhedsplatformen (SP). Sundhedsplatformen er implementeret på alle hospitaler og sygehuse i de to regioner.
 
Vi søger en teamkoordinator til kliniske databaser til dels projektledelse, dels praktisk arbejde med analyse af, hvordan Sundhedsplatformen kan supportere kliniske kvalitetsdatabaser (KDB) og andre databaser.  
 
Ansvar og opgaver  
Dine primære arbejdsopgaver vil være projektledelse med planlægning af aktiviteter, rapportering til ledelsen samt udvikling af strategier og metoder for, hvordan Sundhedsplatformen kan supportere databaser.
 
Derudover vil du stå for:  
  • analyse af inputdata til KDB – hvor findes data i SP, og hvordan er datastrukturen  
  • analyse af arbejdsgange – hvordan dataregistreringen indpasses i den kliniske hverdag  
  • analyse af outputdata – hvilke rapporter og andre værktøjer kan give overblik over data  
  • implementering af løsningerne – samarbejde med klinikere, database ansvarlige, SP-applikationer, rapportering og integrationsmedarbejderne  
Din profil 
Vi søger en teamkoordiantor med en akademisk baggrund fx. inden for sundhedsinformatik, ingeniør, læge, sygeplejerske e.lign. og gerne med en sekundær uddannelse inden for projektledelse eller it-arkitektur.  
 
Det vil være en fordel, hvis du har viden om og erfaring inden for sundhedsvæsenet, herunder kendskab til kliniske arbejdsgange på hospitaler.  
 
Endvidere ser vi på, om du har:  
  • viden om kliniske kvalitetsdatabaser samt organisering af arbejdet med kliniske kvalitetsdatabaser i Danmark  
  • kendskab til sundheds-it og principper for strukturering og klassifikation af data, databaser og it-arkitektur  
  • erfaring med projektledelse og formidling af fagligt stof
  • viden om og forståelse for sammenhæng mellem udvikling, organisatorisk implementering og drift      
Vi lægger derudover vægt på, at du:  
  • tænker analytisk, struktureret og problemløsende  
  • kan lede og motivere og kan gå i dialog med de kliniske miljøer  
  • har blik for både detaljen og de store sammenhænge i en kompleks it-løsning  
  • har gode samarbejdsevner og en positiv og proaktiv tilgang til opgavehåndtering  
  • har gode sprogkundskaber i dansk og engelsk, såvel i skrift og tale  
  • er vedholdende, tager ansvar og kan drive processer frem til resultater  
  • kan navigere i komplekse organisationer  
 Vi tilbyder  
  • opgaver som er meget varierede i omfang, sværhedsgrad og kompleksitet  
  • tværfagligt samarbejde mellem regioner og hospitaler  
  • dygtige og engagerede kollegaer  
  • en arbejdsplads med gode muligheder for at kombinere arbejdsliv og familieliv  
Organisation  
Sundhedsplatformens drifts- og udviklingsorganisation er nyoprettet pr. 1. januar 2018 efter endt implementering og spænder over flere organisatoriske enheder i såvel Region Hovedstaden som i Region Sjælland. Systemforvaltningen er primært forankret i enheden Sundhedsplatformen, Center for It, Medico og Telefoni (CIMT), Region Hovedstaden.  
 
Sundhedsplatformsenheden består af syv sektioner med i alt ca. 180 medarbejdere. Ansættelse finder sted i sektionen Hospitalskoordination med ca. 25 medarbejdere.
 
Læs mere om Sundhedsplatformen her: https://www.regionh.dk/sundhedsplatform
 
Du kan læse om Center for It, Medico og Telefoni her: https://www.regionh.dk/CIMT
 
Ansættelsesforhold   
Løn- og ansættelsesvilkår fastsættes efter gældende overenskomst. Arbejdstiden er 37 timer pr. uge og dit ansættelsessted vil være på vores kontor, Lyngbyvej 20, 2100 København Ø.
 
Tiltrædelse den 1. august 2018 eller snarest derefter.    
 
Yderligere oplysninger   
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sektionschef Thomas Dalsgaard Clausen på telefon 51 15 36 33 eller email: thomas.dalsgaard.clausen@regionh.dk   
 
Ansøgningsfrist   
Upload din motiverede ansøgning, CV og eksamensbeviset senest mandag den 13. juni 2018 kl. 12 via vores online ansøgningsfunktion.
 
Vi ser frem til at modtage din ansøgning.