Region Midtjylland

SAU Søren Møllers Gade

Søren Møllers Gade 45, 8900 Randers C

Specialområde Autisme søger en strategisk stærk afdelingsleder, der kan lede vores Randersafdelinger i samspil med medarbejdere og borgere

Har du ledelseserfaring og viden om autismefaglige indsatser? Er du dialogsøgende og nysgerrig på, hvad der skal til for at medarbejdere og borgere lykkes i opgaveløsningen? Så er det muligvis dig vi søger.  

Som afdelingsleder i Randers har vi særligt brug for, at du:

  • Kan navigere og situationsbestemme din ledelse til 3 afdelinger, der varetager bostøtte-og botilbudsopgaver med forskellig kompleksitet.
  • Har erfaring med at lede ledere og skabe resultater gennem andre, med sikker fokus på faglig retning og kerneopgave
  • Har en uddannelse som fx pædagog, ergoterapeut eller andet der kan kvalificere dig til at have erfaring med autisme og ledelse
  • Formår at skabe sammenhæng i indsatserne, således, at borgere, kommuner, medarbejdere og pårørende, er en integreret del af samarbejdet.
  • Formår at lede opad, nedad, udad og indad

Vi har også en forventning om, at du:

  • Er vedholdende i dit strategiske fokus og, at du kan finde dig tilrette med at forandring kræver tid
  • Formår at prioritere, delegere og distribuere ledelse og opgaver
  • Er åben og nysgerrig på de mennesker du leder og samarbejder med
Om tilbuddet og den ledelsesmæssige organisering
Aktuelt er vi i gang med en proces, som skal sikre at afdelingerne i Randers har en bæredygtig organisering – også på længere sigt.

Det betyder blandt andet at den ledelsesmæssige kapacitet er opjusteret, at 3 daglige ledere er konstitueret og nye på posten, men kendte ansigter i afdelingerne.
Vi ser den kommende afdelingsleder som en vigtig brik i denne proces, og det er derfor helt essentielt, at du kan se dig selv i sådan en proces, og at du har et godt øje for bæredygtig organisering.  

Du får ansvaret for den overordnede ledelse på de 3 afdelinger sammen med 3 daglige ledere og cirka 40 medarbejdere bliver
Du bliver en del af et større ledelsesnetværk i Specialområde Autisme og vil samtidig have et tæt samarbejde med en af vores tre viceområdechefer.

Specialområde Autisme i Randers er et døgndækkende tilbud, og vi tilbyder daglige indsatser til cirka 42 borgere -  som i alt består af et botilbud med 12 boliger efter SEL § 107 og § 108 og en bostøtteenhed, der er delt i Autismeflex og Bostøtten Søren Møllers gade.

Bostøtten Søren Møllers gade og Autismeflex yder bostøtte til borgere i eget hjem efter SEL §85. Autismeflex løser specialiserede og komplekse opgaver rundt i hele regionen, mens Søren Møllers gade yder bostøtte til borgere med bopæl i Randers. Herudover arbejder vi tæt sammen med Bagland, der er et af Specialområdets beskæftigelses- og uddannelsestilbud til målgruppen.

De 3 afdelinger er meget forskellige og kalder derfor også på forskellige ledelsesmæssige tilgange.
  • Autismeflex er en afdeling, der over de seneste år har vækstet markant da efterspørgslen, på specialiserede og individuelt tilrettelagte bostøtteindsatser, er høj. Den ledelsesmæssige opgave handler her om at implementere det faglige fundament og bevare det solide arbejdsfællesskab, som naturligt er udviklet i gruppen. Borgernes kompleksitet gør, at vi har brug for medarbejdere, der i samarbejdet med borgerne kan agere som individualister og samtidig fungere som teamplayers i samarbejdet med kollegaerne.
  • Bostøtten Søren Møllers gade består af 5 medarbejdere, der alle har flere års erfaring med at arbejde på afdelingen. Afdelingens medarbejdere er vant til at tilrettelægge opgaverne selvstændigt. Over de senere år har bostøtten oplevet højt flow af borgere, hvilket betyder, at vi har fokus på omstilling af arbejdsopgaver mm.
  • Botilbuddet Søren Møllers gade er et veldrevet botilbud, hvor der igennem flere år har været stabilitet og fokus på udviklingen af faglig kvalitet. Der er et naturligt flow af borgere, da disse typisk fraflytter til mindre indgribende foranstaltning.  

Aktuelle opgaver som allerede i proces:

  • Implementering af fagligt fundament
  • Etablering og konsolidering af ny organisering og ledelse
  • Evaluering af samarbejde med områdeledelse, medarbejdere og konsulenter i forhold til en ny retning generelt.
Vi tilbyder dig, at:
  • Blive en del af et ambitiøst specialiseret område, som ønsker at være med til at gøre en forskel for borgerne
  • Være med til at skabe højt specialiserede og komplekse indsatser, der bl.a. kalder på mod og nysgerrighed til at afprøve alternative løsninger til gavn for borgerne.
  • Blive en del af en arbejdsplads med højt til loftet, hvor kulturen er båret af nysgerrighed, dialog, og høj faglighed.
  • Være en del af en organisation, hvor ledelse står højt på den organisatoriske dagsorden.
  • Du bliver en del af et ledelsesnetværk bestående af din nærmeste leder, samt 3 lederkollegaer fra andre afdelinger, hvor ledelse er det gennemgående tema.
  • Du får mulighed for faglig og ledelsesmæssig kompetenceudvikling.
Om Specialområde Autisme
Specialområde Autisme er Region Midtjyllands specialiserede tilbud til voksne med autisme. Vi har 26 bo- og beskæftigelsestilbud, hvor vores kerneopgave er at tilbyde og videreudvikle de mest optimale rammer for trivsel, udvikling og forandring til voksne med autisme. Vi har både eget sekretariat og egen konsulentenhed Autismefokus.
Du kan læse meget mere om Specialområde Autisme og vores faglige fundament her: 
www.sau.rm.dk  https://www.sau.rm.dk/contentassets/06adfccd917346e09e15839ae4eed22d/fagligt_fundament_2020_rapport_final.pdf

Få mere at vide
Hvis du er nysgerrig på stillingen og gerne vil høre mere, er du meget velkommen til at kontakte Viceområdechef Lars Bording-Machon tlf. 40 70 95 75 eller Områdechef Vivian Elkjær på tlf. 24 64 33 02.

Løn- og ansættelsesvilkår sker i henhold til gældende overenskomst og aftale om Ny løn. Ansættelse sker ved Region Midtjylland med tjeneste indtil videre ved Specialområde Autisme, og uden højeste arbejdstid.

Ansøgningsfristen er den 12. August
Vær opmærksom på at 1. samtale afholdes den 18. august og 2. samtale den 25. august. Hvis du går videre til 2. samtale vil du blive mødt af en profilanalyse, ligesom du får mulighed for at præsentere dit personlige ledelsesgrundlag.


 










 
 
 
Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.


 

  • Fakta

  • Arbejdssted
    Socialområdet
  • Kontaktperson
    Charlotte Bødker Lorenzen
  • Adresse
    Søren Møllers Gade 45, 8900 Randers C
  • Stillingstyper
    Ledende ergoterapeut
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-10-2021
  • Regionens jobnr.
    31413
  • Quick-nr.
    413428
  • Indrykningsdato
    13-07-2021
  • Ansøgningsfrist
    12-08-2021 (udløbet)


  • Fakta

  • Arbejdssted
    Socialområdet
  • Adresse
    Søren Møllers Gade 45, 8900 Randers C
  • Kontaktperson
    Charlotte Bødker Lorenzen
  • Stillingstyper
    Ledende ergoterapeut
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-10-2021
  • Regionens jobnr.
    31413
  • Quick-nr.
    413428
  • Indrykningsdato
    13-07-2021
  • Ansøgningsfrist
    12-08-2021 (udløbet)

Du er ikke logget ind

For at kunne oprette en jobagent på baggrund af dette job skal du først logge ind. Vil du logge ind nu?

Ja, tak! Opret bruger ×
På baggrund af dette job

Sundhedsjobs

Sundhedsjobs.dk er en portal, der samler alle regionernes stillingsopslag i sundhedssektoren. Portalen drives af Danske Regioner og de 5 regioner i fællesskab.