Sekretariatsleder i Klinisk Sekretariat, Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center
Vil du være med til at videreudvikle Klinisk Sekretariat (KS), så vi sikrer ensartet, høj kvalitet for patienter, pårørende og afsnittenes ledere og medarbejdere? Så tilbyder vi et spændende og alsidigt job som sekretariatsleder på et center med høje ambitioner og stærke faglige traditioner.
Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center (BUC) i Region Hovedstadens Psykiatri, er Danmarks største børne- og ungdomspsykiatriske center fordelt på 5 matrikler og med ca. 750 ansatte (og vi har vokseværk pga. et stigende patientpres).
Vi søger en leder, der sammen med resten af lederteamet i KS (4 matrikelledende lægesekretærer og administrationschefen) kan bidrage til at lede centrets godt 70 lægesekretærer og være med til at bringe os videre i den spændende udviklingsproces for KS, som vi er godt i gang med at udleve.
Her arbejder vi bl.a. på at styrke lægesekretærfagligheden, udarbejde standarder for arbejdsgange, forbedre videndeling, skabe forbedringskultur og styrke ledelsen.
Stillingens indhold
Afhængig af dine kompetencer og ønsker om opgaver forestiller vi os, at du skal:
- koordinere og lede den daglige drift i KS i tæt samarbejde med de 4 matrikelledende lægesekretærer
- varetage analyse-, planlægnings-, projekt- og udviklingsopgaver i KS, fx udarbejde og implementere standarder ift. lægesekretærfaglige kerneopgaver, herunder sikre sammenhæng i lægesekretærernes og behandlernes opgaver
- bidrage til udarbejdelse og implementering af kompetencestrategi for lægesekretærerne
- styre årshjul og opgaveoverblik samt sikre overblik og styring af den samlede økonomi og ressourcefordeling i KS
- sikre udvikling og implementering af forbedringsarbejde i KS
Du refererer til administrationschefen i en flad ledelsesstruktur og vil dagligt skulle samarbejde med en lang række aktører om at sikre drift og udvikling af KS, f.eks. de 4 matrikelledende lægesekretærer, afdelingsledelser, afsnitsledelser samt naturligvis lægesekretærer.
Dit konkrete ledelsesansvar definerer vi i fællesskab ud fra dine kompetencer og ønsker. Indledningsvis vil administrationschefen indgå i den daglige ledelse af KS, men det er tanken, at du på sigt vil kunne få det fulde daglige ansvar for KS sammen med de 4 matrikelledende lægesekretærer.
Vores forventninger til dig
Vi leder efter en ny kollega, som:
- i sit daglige arbejde anlægger en analytisk og strategisk vinkel på opgaverne pba. en relevant lang eller mellemlang videregående uddannelse
- har ledelseserfaring eller har et åbenlyst ledertalent og kan dokumentere erfaring i fx projektledelse/ledelse uden formelt personaleansvar samt organisationsudvikling
- har erfaring med en række af de opgaver, der skal varetages i stillingen – gerne fra sundhedsvæsenet – eller hurtigt formår at sætte sig ind i lægesekretærernes opgaver og sammenhængen til behandlernes opgaver
- er imødekommende, lyttende og evner at skabe tydelige rammer og retning via involvering
- udviser høj grad af selvstændighed og vedholdenhed samt bidrager med stærke relationelle kompetencer og samarbejdsevner
- har gode skriftlige og mundtlige formulerings- og formidlingsevner, dvs. du formår at kommunikere på forskellige måder målrettet de forskellige modtageres forudsætninger
- kan planlægge og prioritere opgaver i en travl hverdag – og formår at sætte egne og andres kompetencer i spil, hvor de skaber mest værdi
- er fleksibel, da de ledelsesmæssige opgaver løbende ændrer sig
- formår at lede et skiftende antal medarbejdere og i samarbejde med ledere og medarbejdere kan skabe en positiv og proaktiv kultur, hvor du motiverer i en dialogbaseret tilgang
Vi tilbyder
Vi tilbyder en stilling med god mulighed for faglig og personlig udvikling i et uformelt arbejdsmiljø med gode kolleger. Du får en høj grad af indflydelse på udviklingen af dine opgaver og i videreudviklingen KS.
Vi værdsætter et åbent og tæt samarbejde med løbende sparring og feedback i forhold til arbejdsopgaverne, hvor du også kan udvikle din ledelse.
De første måneder i jobbet forestiller vi os, at du bidrager til den daglige ledelse af lægesekretærerne på en eller flere af vores matrikler. På den måde lærer du opgaver og organisation godt at kende til gavn for løsningen af dine opgaver i hele KS og i administrationen.
Ønsker du at vide mere om stillingen?
Vil du vide mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte administrationschef Rasmus J. Hjuleraa på telefon 2388 4433, e-mail rasmus.joergen.hjuleraa@regionh.dk
Løn- og ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer med opstart efter aftale.
Løn i henhold til gældende overenskomst og principper for ny løn.
Ansøgningsfrist
Ansøgningen skal være os i hænde senest tirsdag d. 21. august 2022. Samtaler forventes afholdt den 25. august samt evt. 2. samtale den 29. august.
Læs og hør mere om Region Hovedstadens Psykiatri som arbejdsplads her: "Job i Psykiatrien".
-
Jobbet er udløbet...
- Føj til favoritter
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Region Hovedstaden - Adresse
Nordstjernevej 17, 2600 Glostrup -
Kontaktperson
Rasmus Jørgen Hjuleraa - Stillingstyper
Ledende lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
Snarest muligt - Regionens jobnr.
243165 - Quick-nr.
435111 - Indrykningsdato
10-08-2022 -
Ansøgningsfrist
21-08-2022 (udløbet)
Du er ikke logget ind
For at kunne oprette en jobagent på baggrund af dette job skal du først logge ind. Vil du logge ind nu?
Ja, tak! Opret bruger ×