Region Syddanmark

Region Syddanmark

Kløvervænget 8C, 5000 Odense C

Registreringskonsulent (lægesekretær)

Med virkning fra 1. januar eller snarest derefter søger vi en kollega til Team Registrering i Dataenheden ved Økonomi og Planlægning på OUH. Stillingen er tidsbegrænset til 1 år.

Vi får i den kommende tid rigtig travlt med at konsolidere og kvalitetssikre patientregistreringen på OUH efter overgangen til COSMIC PAS. Endvidere vil det kommende LPR3 betyde mange nye og store opgaver.

Derfor har vi brug for en engageret kollega, som kan bidrage til løsning af følgende hovedopgaver:

  • Sikring af korrekt registrering i forhold til Sundhedsdatastyrelsens gældende regler i ”Fællesindhold for basisregistrering af sygehuspatienter”

  • Sikring af korrekt afregning i forhold til Sundhedsdatastyrelsens og Region Syddanmarks takststyringsmodeller

  • Undervisning og vidensdeling med OUH’s registreringsorganisation i forhold til korrekt registrering, herunder udarbejdelse af vejledninger/instrukser, varetagelse af workshops m.v.

  • Konsulentrolle i specifikke registreringsmæssige problemstillinger i relation til de kliniske afdelinger

  • Bistand til OUH’s økonomi- og planlægningskonsulenter i sager om afregning, takster, m.v.

  • Tværgående fokusområder, eksempelvis: registrering og monitorering af kræftpakker, hjertepakker og patientrettigheder; SOR, patientbreve, diverse mødefora osv.

  • Bidrag til LPR3-projektet ift. arbejdsgange, registreringsregler, uddatakrav og meget andet

Dataenheden har 16 faste medarbejdere, og spænder over et varieret opgavesæt vedr. inddata, uddata, ledelsesinformation og økonomi. Vi arbejder efter principperne for værdibaseret ledelse og samarbejde, og har en travl hverdag med mange kontaktflader.

Vi har en god og uformel omgangstone – kombineret med en engageret og professionel tilgang til opgaveløsningen. Vi tager godt hånd om nye kollegaer – oplæring og løbende sparring er højt prioriteret.

Ved bedømmelsen lægges der vægt på at du som person:

  • Er selvstændig og robust

  • Er serviceminded og har lyst til at samarbejde i et team

  • Trives med, at arbejdsdagen ikke altid kan planlægges på forhånd

  • Er indstillet på at lære en masse nyt

  • Kan formidle din viden til andre – også i en undervisningssituation

Det vil være en klar fordel hvis du:

  • Har godt kendskab til COSMIC PAS og OUH’s organisation

  • Har godt kendskab til Excel

  • Er bekendt med ”fællesindhold” og ”takstsystem” fra Sundhedsdatastyrelsen

  • Er uddannet lægesekretær med erfaring fra en eller flere sygehusafdelinger

Har du lyst til at prøve kræfter med en udfordrende og udviklende hverdag, ser vi frem til at modtage din ansøgning senest den 28. november 2016.

Har du yderligere spørgsmål er du velkommen til at kontakte Datachef Linda DaCosta på tlf. 51373764.
  • Fakta

  • Arbejdssted
    OUH Odense Universitetshospital, Odense
  • Kontaktperson
    Sanne Jensen
  • Adresse
    Kløvervænget 8C, 5000 Odense C
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Tidsbegrænset periode
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-01-2017
  • Regionens jobnr.
    198574
  • Quick-nr.
    311465
  • Indrykningsdato
    14-11-2016
  • Ansøgningsfrist
    28-11-2016 (udløbet)


  • Fakta

  • Arbejdssted
    OUH Odense Universitetshospital, Odense
  • Adresse
    Kløvervænget 8C, 5000 Odense C
  • Kontaktperson
    Sanne Jensen
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Tidsbegrænset periode
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-01-2017
  • Regionens jobnr.
    198574
  • Quick-nr.
    311465
  • Indrykningsdato
    14-11-2016
  • Ansøgningsfrist
    28-11-2016 (udløbet)
På baggrund af dette job

Andre job fra Region Syddanmark der minder om dette

Jobbet ligger i Region Syddanmark

Vi søger en dygtig Sundhedsadministrativ koordinator/ lægesekretær i et barselsvikariat til Lokalpsykiatri Fredericia.

Psykiatrien i Region Syddanmark, Fredericia  |  Dronningensgade 97D, 7000 Fredericia
Lægesekretær

Opslået
11-05-2025

Ansøgningsfrist
25-05-2025