Region Syddanmark
Sygehusvej 24, 6000 Kolding
Social og sundhedsassistent til Akutmodtagelsen, Kolding Sygehus
Har du lysten til at arbejde med akutte patienter og korte patientforløb
- så er det lige dig vi mangler i vores team.
I forbindelse med vores opnormering og i takt med barsel, har vi plads til flere dygtige og energiske medarbejdere.
Stillingen er i et vikariat med start d .01.12.17 til d. 01.12.18 eller efter aftale.
Stillingen er på 32 eller 37 timer ugentligt i blandede vagter dag/aften, men vil overvejende være i dagvagter. Der vil være weekendarbejde hver 3 weekend i 12 timers vagter.
Akutafdelingen
Akutafdelingen er i hjertet af det nye Akutsygehus i Kolding. Akutafdelingen modtager akutte patienter fra alle specialer. Vi har netop taget det sidste af vores spritnye afdeling i brug, som bl.a. betyder, at vi nu har røntgen, ultralyd og CT–scanner i afdelingen.
Målsætningen er, at patienter i akutafdelingen er videre inden for 24 timer – enten udskrevet til eget hjem eller flyttet til stamafdelingen.
Akutafdelingen består af 3 zoner.
I zone 1 modtages primært patienter med mindre skader (skadestuen), alle ortopædkirurgiske patienter og traumepatienter.
I zone 2 modtages primært organkirurgiske, karkirurgiske, neurologiske og gynækologiske patienter. Til zone 2 hører også en undersøgelsesstue.
I zone 3 modtages primært medicinske og kardiologiske patienter.
Ovenstående stilling er i zone 2 og 3.
Du kommer til at varetage udvalgte patienters akutte forløb fra de meldes via visitationen eller ”banker på vores dør”, til de er sikret en god plan i tæt samarbejde med sygeplejerskerne. Opgaven er her at sikre optimal pleje og observation i forløbet for den enkelte patient.
Vi er ikke så vant til SSA i akutafdelingen, så du får mulighed for at være med til at udvikle arbejdsopgaverne over tid.
Vi er aktive i mange udviklingsprojekter som bl.a. Patientsikkert Sygehus, Patientsikkert Flow og forbedringsarbejdet ”patienternes forbedringssystem”. Derfor forventer vi, at du aktivt støtter afprøvninger og test af bl.a. arbejdsgange og organisering. Vi er generelt meget lydhøre over for kreativitet, nye ideer og udvikling.
Herudover er opgaverne kendetegnet ved:
- Varetagelse af dele af plejen omkring afdelingens patienter – man er aldrig alene, da vi arbejder i TEAMS.
- Vekslen mellem vagter i zone 2 og 3.
- Arbejde med akutmodtagelse, triage, sepsisopsporing og TOKS.
Vi forventer, du er villig til at arbejde for Sygehus Lillebælts værdier i enhver sammenhæng.
Vi kan tilbyde dig:
- Et job blandt motiverede og engagerede kollegaer, hvor der er fokus på at skabe hensigtsmæssige, smidige og meningsfulde behandlingsforløb for patienten og pårørende.
- At du bliver en del af både den medicinske og den kirurgiske modtagelse, hvor vi netop har stablet regelmæssig teamtræning på benene med de faggrupper, som indgår i modtagelsen og behandlingen af patientgrupperne. Vi har netop fået uddannet SIM instruktører.
- At blive en del af en afdeling, hvor faglig og personlig udvikling er højt prioriteret bl.a. gennem medinddragelse og uddelegering.
- At blive en del af et stærkt team, hvor din evne til at samarbejde på tværs af fag og kultur er afgørende for gode løsninger.
- En flok fantastiske kollegaer der tager hånd om hinanden. Vi er forskellige i alder og anciennitet og vi vægter arbejdsmiljøet højt med plads til denne forskellighed.
- Vi har ”Hos Info” og ”Ønskeplan”, hvilket giver dig mulighed for stor indflydelse på din arbejdsplan.
Vi ønsker af dig:
- At du mestrer at holde ’hovedet koldt’ i akutte og stressede situationer og evner at prioritere din tid.
- At du har interesse for den akutte sygepleje og gerne bred klinisk erfaring.
- At du er åben, fleksibel og har gode samarbejdsevner.
- At du er indstillet på, at opgaverne tilpasses over tid i forhold til afdelingens behov.
- At du er serviceorienteret og evner at rumme nye udfordringer
- At du kender og handler bevidst inden for eget kompetencefelt – ved hvornår du skal sige fra.
Spørgsmål
Du er meget velkommen til at høre mere hos:
Afdelingssygeplejerske Katrine Twisttmann Øelund tlf. 21 33 85 28 eller e-mail: katrine.oeelund@rsyd.dk
Souschef Camilla Dahl Nielsen tlf. 24 87 26 00 eller e-mail: camilla.dahl.nielsen1@rsyd.dk.
Du kan få mere at vide om Sygehuset og afdelingen på: http://intranet.sygehuslillebaelt.dk/
Løn og ansættelsesforhold efter overenskomst med FOA.
Vi glæder os til at modtage din ansøgning via nedenstående link.
Ansøgning
Send din ansøgning via linket i stillingsopslaget senest d. 26.10.2017. Du bedes oplyse mindst en reference. Ansættelsessamtaler forventes afholdt d. 30.10.17.
Fakta
- Arbejdssted
Sygehus Lillebælt, Kolding Sygehus -
Kontaktperson
Katrine Øelund - Adresse
Sygehusvej 24, 6000 Kolding - Stillingstyper
Social- og sundhedsassistent - Ansættelsesform
Vikariat - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-12-2017 - Regionens jobnr.
201805 - Quick-nr.
324125 - Indrykningsdato
19-10-2017 -
Ansøgningsfrist
26-10-2017 (udløbet)
-
Jobbet er udløbet...
- Føj til favoritter
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Sygehus Lillebælt, Kolding Sygehus - Adresse
Sygehusvej 24, 6000 Kolding -
Kontaktperson
Katrine Øelund - Stillingstyper
Social- og sundhedsassistent - Ansættelsesform
Vikariat - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-12-2017 - Regionens jobnr.
201805 - Quick-nr.
324125 - Indrykningsdato
19-10-2017 -
Ansøgningsfrist
26-10-2017 (udløbet)