Lægesekretærelever hold 2018
Lægesekretær. Er det lægens sekretær? Nej, men sådan var det engang. I dag vil mange betegne faget som sundhedsadministration.
De sundhedsadministrative opgaver består primært af journalbehandling (ved skrivning eller efter talegenkendelse), telefonkontakt, booking, registrering af henvisninger, registrering af besøg, behandlinger m.v. Af andre opgaver kan nævnes: modtagelse af patienter, opfølgning og koordinering af patientforløb samt fejlretning. Stort set alle opgaver løses ved hjælp af it. Mange opgaver løses i samarbejde med andre fagpersoner på hospitalet.
Vi tilbyder
Vi tilbyder en alsidig uddannelse med en passende variation af praktik og teori. Vi klæder dig på til at løse spændende og komplekse opgaver i relation til patientforløbene på hospitalet. Vi er en stor arbejdsplads, og det giver mulighed for indblik i mange forskellige afdelinger og kulturer.
Du får
praktikophold á 4-6 måneders varighed på 3-4 forskellige afdelinger
på hospitalet. Praktikken er afbrudt af op til 19 ugers teoretisk forløb på
Tietgen. Skoleopholdene varer fra 1-4 uger ad gangen.
Vi sikrer høj kvalitet i uddannelsen via samarbejde og dialog mellem
elevvejledere, ledende sekretærer og uddannelseslederen samt Tietgen. Vi har en
klar plan for praktikken. Vi sikrer med løbende evalueringer og samtaler et
sundt lærings- og studiemiljø, så praktikmålene bliver opnået på
tilfredsstillende vis.
Dine opgaver vil ofte være afvekslende, til tider med egne ansvarsområder,
og du vil formentlig gennemgå en spændende personlig udvikling.
Om dig
Du skal være dygtig til og
interesseret i mundtlig og skriftlig kommunikation i al almindelighed og dansk retstavning
i særdeleshed.
Du skal have et veludviklet servicegen og stor grad af situationsfornemmelse.
Din måde at arbejde på skal være præget af struktur, ordentlighed, overblik og
gode samarbejdsevner.
Du skal kunne trives med mange skift i et travlt miljø, hvor nogle perioder er præget
af stor forudsigelighed men du skal også kunne tåle, du ikke ved, hvad dagen bringer.
Du skal være mobil og fleksibel i forhold til praktiksted, som kan være Odense, Svendborg og
Nyborg.
Du skal være indstillet på, at dine arbejdstider kan ligge i tidrummet mellem kl. 7.30
og kl. 16 - i enkelte tilfælde til kl. 17.
Adgangskrav
Bestået handelseksamen, se
oversigt her.
Dansk retstavning/-skrivning, afsluttet fra folkeskolen med minimum 7
(12-skala) eller 8 (13-skala).
Blindskrift/10-fingersystem ved uddannelsens begyndelse: ca. 120 anslag/minut.
Udover ansøgning og CV skal du uploade eksamensbeviser: 9./10. klasses afgangsbevis (med angivelse af karakter i dansk retstavning), handelseksamensbevis samt relevante eksamens- eller kursusbeviser og evt. udtalelser/anbefalinger.
Du kan godt søge, selvom du endnu ikke har afsluttet handelseksamen. Hvis du afslutter efter ansøgningsfristens udløb, men før den 1. september 2018, skal du oplyse dato for forventet afslutning.
Værd at vide
Vi
holder informationsmøde torsdag den 1. februar 2018 kl. 15.00 på Odense
Universitetshospital, Kløvervænget 8, 5000 Odense C. Indgang 93, Auditorie
1+2.
Her kan du høre om uddannelsen og få svar på evt. spørgsmål. Du får også mulighed for at møde nuværende
elever samt repræsentanter fra Tietgen.
Ansøgningsfrist: torsdag den 8. februar 2018.
Samtaler afholdes i uge 10. Invitationer sendes på mail efter uge 8. Alle ansøgere modtager svar senest den 16. marts 2018.
I øvrigt
Der er
3 måneders prøvetid.
Du får elevløn under uddannelsen.
-
Jobbet er udløbet...
- Føj til favoritter
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
OUH Odense Universitetshospital, Odense - Adresse
J.B. Winsløws Vej 4, Indgang 101, 4. sal, 5000 Odense C -
Kontaktperson
Helle Olling Kruse - Stillingstyper
Lægesekretærelev - Ansættelsesform
Tidsbegrænset periode - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-09-2018 - Regionens jobnr.
202567 - Quick-nr.
327510 - Indrykningsdato
09-01-2018 -
Ansøgningsfrist
08-02-2018 (udløbet)
Du er ikke logget ind
For at kunne oprette en jobagent på baggrund af dette job skal du først logge ind. Vil du logge ind nu?
Ja, tak! Opret bruger ×