Jobbet "Regionshospitalet Horsens søger lægesekretærelever" er udløbet

Region Midtjylland

Elev

Sundvej 30, 8700 Horsens

Dit næste skridt
Regionshospitalet Horsens er en stor og innovativ arbejdsplads, som hele tiden er i udvikling. Vi søger netop nu lægesekretærelever til opstart i september 2019, og måske er du vores kommende lægesekretærelev.

Kunne du tænke dig et administrativt arbejde på et af regionens akuthospitaler?
Har du lyst til at servicere patienter og samarbejdspartnere? Har du det store overblik og en god ordenssans? Er du rigtig god til at stave og har du flair for at arbejde med IT?  Hvis du er blevet fanget af ovenstående, er du måske én af vores kommende lægesekretærelever.
Lægesekretærens arbejdsområder er patientrelaterede opgaver, administration, IT, koordination og formidling med nøgleord som god service, kvalitet, ansvarlighed og fleksibilitet. Du arbejder tæt sammen med læger, plejepersonale og øvrige faggrupper på hospitalet og har kontakt med patienter og pårørende.
 
Lægesekretæruddannelsen tager 1,5-2 år* med start september 2019. Uddannelsesforløbet er kort, koncentreret og krævende og er bygget op af praktikperioder i forskellige afdelinger vekslende mellem teoretisk undervisning på handelsfagskole og praktik på hospitalet.

Arbejdstiden er 37 timer ugentligt.

Ved uddannelsens start bliver der lagt en uddannelsesplan for dig, som følges op af faste samtaler og evalueringer ved hvert praktikophold.

Den teoretiske del af uddannelsen indeholder 15 ugers skoleophold på Handelsfagskolen Odder og indeholder fagene:
  • medier og informationsteknologi
  • anatomi, fysiologi, patologi og psykologi
  • sundhedsadministration
  • kommunikation
Ansættelseskrav:
  • du skal inden elevstart i september have bestået EUX med kontorretning
eller
  • du skal inden elevstart i september have bestået STX, HF med efterfølgende 10 ugers HGS med kontorretning
eller
  • du skal inden elevstart i september have bestået HHX med efterfølgende 5 ugers USF med kontorretning
Hvis du er over 25 år og har fået udarbejdet en realkompetencevurdering ved handelsskolen, bedes denne medsendt sammen med ansøgningen.

* Vedrørende adgangskrav og varighed, se link:
https://www.uddannelsesnaevnet.dk/erhvervsuddannelser/kontoruddannelser/laegesekretrae/

Alle henvendelser vedrørende tvivl om adgangsveje skal rettes til uddannelseskonsulenter på handelsskolerne.
 
Vi kan tilbyde:
  • en spændende uddannelse på højt fagligt niveau
  • et stærkt fællesskab i elevgruppen
  • faglig og personlig udvikling
  • at der bliver taget hånd om dig fagligt og socialt
  • en udfordrende hverdag med 3-4 forskellige praktikophold
  • en uddannelse med gode jobmuligheder og efteruddannelse
  • elevløn under uddannelsen
 Vi forventer:
  • at du er stabil, engageret og har en positiv indstilling til læringsprocessen
  • at du er rigtig dygtig til skriftlig og mundtlig kommunikation og i særdeleshed til dansk retstavning
  • kan lide at omgås mennesker og have mange bolde i luften
  • at du har et stort servicegen og en rigtig god situationsfornemmelse
Uddannelsesforløb:
Uddannelsen starter med en gensidig prøvetid på 3 måneder. Uddannelsen indledes med et introduktionsforløb i Herning og omfatter endvidere 15 ugers teori fordelt over 6 skoleperioder. Skoleperioderne varetages af Handelsfagskolen Odder, og det er et krav, at man bor på handelsfagskolen. Uddannelsen afsluttes med et eksamensprojekt (fagprøve).
Løn i henhold til overenskomsten mellem Danske Regioner og Dansk Lægesekretærforening/HK.
 
Synes du ovenstående lyder spændende, så send din ansøgning elektronisk via linket med oplysninger om skoleuddannelse og kopier af eksamensbevis inkl. 9. klasses afgangsprøve eller andet eksamensbevis, hvor der fremgår karakter med retstavning. Du bedes ligeledes medsende realkompetencevurdering, hvis du har fået udarbejdet en sådan.
 
Alle ansøgninger skal sendes elektronisk via nedenstående link i stillingsopslaget evt. spørgsmål kan sende til mavolf@rm.dk, ansøgninger der sendes til denne mailadresse kommer ikke i betragtning til stillingen.  
 
Der vil for alle interesserede blive afholdt Åbent Hus torsdag d. 17. januar 2019 fra kl. 15.30-17.00 i Den Blå Café ved Regionshospitalet Horsens, hvor der vil være mulighed for en uforpligtende snak med de nuværende lægesekretærelever samt uddannelsesleder. Der opfordres til, at man deltager i dette arrangement, men det er ikke et krav.
 
Ansøgningsfrist fredag den 25. januar 2019.
Ansættelsessamtaler forventes afholdt den 18. og 20. februar 2019.
I forbindelse med ansættelsessamtaler vil der desuden blive afviklet staveprøve.
 
Ansættelsen er betinget af en tilfredsstillende børneattest. 

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil omplaceringsramte medarbejdere, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.