Projektmedarbejder til implementering af Den Regionale Sterilcentral på hospitalerne i Region Hovedstaden
Region
Hovedstaden er ved at etablere en ny højt automatiseret sterilcentral, der skal
betjene regionens hospitaler (undtagen Bornholms Hospital) med genbehandling og
levering af instrumenter og proceduresæt. Et af formålene med etablering af den
nye sterilcentral er sikring af kvaliteten i henhold til standarderne for
styring af infektionshygiejne i sundhedssektoren og opfyldelse af kravene til
genbehandling af steriliserbart udstyr.
Den
Regionale Sterilcentral er forankret i et drifts- og implementeringsprogram,
som består af en række delprojekter. Et af delprojekterne er implementering af Den Regionale
Sterilcentral på hospitalerne. Hospitalerne
er selv ansvarlige for at blive klar til at modtage leverancer fra Den Regionale
Sterilcentral, men koordineringen mellem hospitalerne og Den Regionale
Sterilcentral er ledelsesmæssigt placeret hos Den Regionale Sterilcentral.
Hospitalerne og Den Regionale Sterilcentral har et tæt samarbejde med henblik
på at gøre hospitalerne klar til den nye regionale funktion.
Implementeringen
af Den Regionale Sterilcentral betyder, at hospitalerne fremover skal arbejde
ud fra et nyt sterilvareflow. Det nye sterilvareflow påvirker især operationsgangene,
men har også indflydelse på andre dele af hospitalet, som alle skal etablere
nye arbejdsgange.
Projektet
involverer 6 hospitaler, 30 operationsgange og mange andre funktioner på
hospitalerne, og du skal hjælpe med at bevare overblikket og sikre et konstruktivt samarbejde mellem Den Regionale
Sterilcentral og hospitalerne
Vi søger en
erfaren projektmedarbejder, som skal bistå den koordinerende projektleder for
implementering af hospitalerne. Projektet, som du bliver en del af, omhandler
implementering af Den Regionale Sterilcentral på hospitalerne i Region
Hovedstaden. Det er en udfordrende og kompleks opgave. Du vil komme omkring snitflader
til nye hospitalsbyggerier, It-projekt, logistik, operationsafvikling, booking
af operationer, økonomi, arbejdsmiljø, kommunikation, planlægning af flytning
af instrumenter, risikovurdering, patientsikkerhed, forandringsledelse og meget
mere.
Projektets
vigtigste opgave er at understøtte hospitalerne i arbejdet med at gøre klar til
det nye sterilvareflow på en måde, så fremtidig kvalitet
og effektivitet sikres med den lokale løsning. Projektets anden store
opgave er at sikre koordinering mellem Den Regionale Sterilcentral,
hospitalerne og de interessenter og styregrupper, som har en aktie i projektet. Du vil have en vejledende og understøttende rolle.
Projektmedarbejderen
vil arbejde tæt sammen med projektlederen for implementering af Den Regionale
Sterilcentral. Vi forventer at opgaverne bliver fordelt således, at
projektmedarbejderen vil have mere fokus på den praktiske og udførende del som
deltagelse i udvikling af nye flows, test af arbejdsgange, og projektlederen
vil få en mere strategisk funktion, men det skal være muligt at supplere
hinanden ved ferier og lign. Du vil få indflydelse på opgaverne og en indgående
introduktion til opgaven.
Stillingen
som projektmedarbejder er en tidsbegrænset ansættelse i to år med mulighed for
forlængelse.
Du skal
- have uddannelse på master- eller kandidatniveau eller lignende
- have indgående kendskab til hospitalsdrift, f.eks. fra stabs- eller direktionsniveau
- have god organisationsforståelse og forståelse for arbejdet i en politisk styret organisation
- være troværdig og god til at netværke
- have en ydmyg tilgang til opgaver og have respekt for hospitalernes arbejde og deres forskelligheder.
Vi forventer,
at du
- kan trives i krydsfeltet mellem mange stærke interessenter, som ofte har modsatrettede ønsker og krav
- har stor forståelse og respekt for hospitalernes komplekse hverdag og kan inddrage egne erfaringer, som grundlag for fremtidige løsninger, der sikrer både kvalitet og effektivitet
- kan prioritere og handle ud fra en kundeorienteret, kvalitetsmæssig og økonomisk synsvinkel
- er i stand til at arbejde selvstændigt med opgaver som udspringer af projektet og retter sig mod hospitalerne
- går til arbejdet og dine samarbejdspartnere med godt humør og høj professionalisme.
Ansættelsen
er
- 37 timer om ugen
- Med arbejdstid fortrinsvis i dag tiden, men der kommer perioder, hvor arbejdstiden også vil kunne planlægges til aftenen og weekenden
- Tidsbegrænset til 2 år
- Der er kontorpladser på Herlev Hospital og Rigshospitalet Blegdamsvej. Du må forvente, at din arbejdsdag ofte foregår på modtagerhospitalerne og tværgående enheder.
Region
Hovedstadens sterilcentral opføres med beliggenhed på to af regionens store
akuthospitaler, Rigshospitalet og Herlev Hospital, og bliver verdens mest
automatiserede sterilcentral. Den Regionale Sterilcentral vil gradvist åbne fra
efteråret 2019, når Den Regionale Sterilcentral overtager ansvar for
genbehandling fra det første hospital. Herefter overtages opgaven løbende fra
de øvrige hospitaler – et ad gangen.
Hvert
delprojekt har egen projektleder, som refererer til en programleder og
sekretariatsbetjenes af et fælles projektkontor. Vi kan tilbyde en
velfungerende projektafdeling med kreative og innovative kollegaer. Vi er en ny
enhed med en arbejdskultur, hvor troværdighed, ansvarlighed, professionalisme
og trivsel er værdier, som vi sætter højt.
Løn- og
ansættelsesvilkår er i henhold til overenskomst indgået med Danske Regioner og relevant
organisation.
Vi stiler mod
ansættelse hurtigst muligt, og ser frem til at modtage din ansøgning snarest,
dog senest den 1. maj 2019.
Vi forventer
at afholde samtaler i uge 20 og 21.
Hvis du har
spørgsmål til stillingen, er du velkommen til efter påsken at kontakte koordinerende projektleder
Natasja Hansen, natasja.wharja.hansen@regionh.dk,
telefon 29 77 87 42 eller programleder Trine Frederiksen, trine.frederiksen@regionh.dk,
telefon 51 71 16 17.
Du kan læse
mere om Den Regionale Sterilcentral her: Den Regionale Sterilcentral, Rigshospitalet og her: Den Regionale Sterilcentral, Herlev Hospital
-
Jobbet er udløbet...
- Føj til favoritter
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Rigshospitalet - Adresse
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø -
Kontaktperson
Trine Frederiksen - Stillingstyper
Administrativ sygeplejerske - Ansættelsesform
Tidsbegrænset periode - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
Snarest muligt - Regionens jobnr.
217953 - Quick-nr.
366218 - Indrykningsdato
15-04-2019 -
Ansøgningsfrist
01-05-2019 (udløbet)
Du er ikke logget ind
For at kunne oprette en jobagent på baggrund af dette job skal du først logge ind. Vil du logge ind nu?
Ja, tak! Opret bruger ×