Lægesekretær med registreringskompentencer/ registreringskonsulent
Brænder du for korrekt registrering, og vil du være med til at løfte datakvaliteten på Sjællands Universitetshospital (SUH)?
SUH har en spændende stilling i Stabens enhed for Henvisninger og Klinisk Administration, hvor du selv kan være med til at forme og udvikle din stilling.
Dit nye job
Enheden for Henvisninger og Klinisk Administration er én ud af 7 enheder i den administrative stab. Enheden håndterer en bred vifte af administrative og lægesekretærfaglige opgaver i følgende 4 spor:
- Optimering af registreringskvaliteten på hospitalsniveau via undervisning, vejledning, facilitetering af erfaringsudveksling og udarbejdelse af skriftlige vejledninger og manualer.
- Bistand til håndtering af konkrete, lægesekretærfaglige funktioner for de kliniske afdelinger på SUH
- Understøttelse af det tværsektorielle samarbejde på hospitalsniveau. Enheden rummer hospitalets socialsygeplejersker og praksiskonsulenter, og står herudover for sekretariatsbetjening af diverse fora, udarbejdelse af projektansøgninger m.v
- Håndtering og ekspedition af cirka 1000 henvisninger pr. dag til somatisk sygehusbehandling i hele Region Sjælland i regi af "Henvisningsenheden". Enheden har en koordinerende rolle i det samlede patientflowsystem i Region Sjælland, og har derfor et stort samarbejde med regionens sygehusvæsen, praksissektor m.v.
Fokus for dit job er indsatser i relation til optimering af registreringskvaliteten på hospitalsniveau. Du vil få en registreringskollega, og sammen indgår i et "team" på tværs af stabens enheder, der arbejder på at udbrede kendskabet til god registreringspraksis, data og korrekt anvendelse af Sundhedsplatformen i de kliniske afdelinger.
Du vil få et tæt samarbejde med hospitalets kliniske afdelinger, og du kommer til at indgå i diverse samarbejdsfora på såvel lokalt, regionalt og tværregionalt niveau. Du vil derfor helt naturligt få et stort, fagligt netværk.
Vi tror på, at det er en styrke at bevare tilknytningen til den kliniske hverdag, og du skal derfor have lyst til at bruge en del af din arbejdstid i de kliniske afdelinger, hvor du skal assistere med håndtering af konkrete registrerings- og vejledningsopgaver.
Vi tilbyder
- En fagligt udfordrende stilling med fokus på understøttelse af hospitalets udvikling i forhold til korrekt kodning og registrering i samarbejde med bl.a. din registreringskollega og Sundhedsplatformens indsatsteam
- Spændende og varierende arbejdsopgaver - og et stort, selvstændigt ansvar for tilrettelæggelse af din arbejdsdag
- Relevant oplæring
- Et godt og uhøjtideligt arbejdsmiljø med kollegaer, der "vil hinanden"
Vi forventer, at du
- Er uddannet lægesekretær
- Har gode samarbejdsevner, situationsfornemmelse og en fleksibel og grundig tilgang til opgaveløsningen
- Har stor praktisk erfaring med Sundhedsplatformen - og evner at koble den praktiske erfaring med registreringspraksis i henhold til bl.a. manualen "Registreringspraksis i Sundhedsplatformen" samt har en forståelse for logikken i Sundhedsplatformen
- Har praktisk erfaring med anvendelse af rapporter i Sundhedsplatformen
- Forstår vigtigheden af god registreringskvalitet, formår at identificere problemområder og kan formulere konkrete tiltag, der løfter vores registreringspraksis
- Kan spotte mønstre og tendenser med udgangspunkt i uddata i forhold til LPR fejl, registreringspraksis og patientrettigheder
- Kan validere den korrekte registrering og formår at omsætte dine opdagelser til gennemførelse af konkrete forbedringsindsatser ude i klinikken
- Trives med rollen som underviser
- Trives med at svare på skriftlige og mundtlige henvendelser vedr. registrering
Den optimale kandidat har erfaring med kræftpakkeregistrering og maksimale ventetider, eller har mod på at sætte sig ind i dette område.
Løn og ansættelsesvilkår
Du bliver ansat på Sjællands Universitetshospital. Dit daglige arbejdssted er SUH, Køge, men du vil også have opgaver på SUH Roskilde.
Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling. Du vil blive aflønnet i henhold til gældende overenskomst med mulighed for tillæg i forhold til kvalifikationer og erfaringer.
Stillingen ønskes besat pr. 1. oktober 2020 eller snarest muligt herefter.
Hvis du vil vide mere
Du er velkommen til at kontakte chefen for Henvisninger og Klinisk Administration, Anne Hune Gjerrild, på tlf. 5142 1758 eller mail ahgj@regionsjaelland.dk
Alternativt kan du kontakte registreringskonsulent Sabine Langenbach på tlf. 9356 6245 eller salu@regionsjaelland.dk
Ansøgningsfrist: 23. august 2020
Samtaler afholdes den 25. og 26. august 2020.
Om Sjællands Universitetshospital
Sjællands Universitetshospital er Danmarks yngste universitetshospital, og en afgørende brik i Region Sjællands ambitiøse sygehusplan. Vores mission er patienten, og visionen er suveræn kvalitet. I en verden fuld af nye muligheder og forventninger ser vi os som pionerer, der ønsker at definere en ny, bedre og anderledes måde at drive sundhedsvæsenet på.
Sjællands Universitetshospital er over de sidste år etableret som en organisatorisk enhed. Næste trin er den fysiske samling i det nye kvalitetsfondsbyggeri i Køge, som vil skabe rammen for et universitetshospital i fuld skala. Vi er således i gang med at skabe et samlet og bedre sundhedsvæsen for regionens borgere, og en spændende og udviklende arbejdsplads for medarbejderne.
Læs mere om Sjællands Universitetshospital på: http://www.regionsjaelland.dk/suh
Se film om Sjællands Universitetshospital:
-
Jobbet er udløbet...
- Føj til favoritter
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Sjællands Universitetshospital, Køge - Adresse
Lykkebækvej 2, 4600 Køge -
Kontaktperson
Anne Gjerrild - Stillingstyper
Lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-10-2020 - Regionens jobnr.
009911 - Quick-nr.
395075 - Indrykningsdato
07-08-2020 -
Ansøgningsfrist
23-08-2020 (udløbet)
Du er ikke logget ind
For at kunne oprette en jobagent på baggrund af dette job skal du først logge ind. Vil du logge ind nu?
Ja, tak! Opret bruger ×