Region Syddanmark

Region Syddanmark

J.B. Winsløws Vej 4, 5000 Odense C

OUH søger 2 x 10 lægesekretærelever - Er du klar 1. marts eller 1. september?

Skal du med holdet af lægesekretærelever, der uddannes på OUH? Er du klar 1. marts eller 1. september?

Den eksisterende lægesekretæruddannelse skal ophøre, og en ny uddannelse kommer til. Hvis du ønsker at være elev på det sidste hold lægesekretærelever, der uddannes på OUH, er dette måske noget for dig. Vi optager to hold á 10 elever med uddannelsesstart henholdsvis 1. marts og 1. september.

Det er sagt om lægesekretærudannelsen hos os: ”Eleverne udfordres konstant, og der foregår en progressiv indlæring. Uddannelsen er kendetegnet ved en usædvanlig høj faglighed, og det gennemsyrer hele uddannelsesforløbet”. 

Du skal gennemgå en 2-årig sundhedsadministrativ uddannelse, hvor opgaverne primært består af journalbehandling (efter talegenkendelse eller ved skrivning) herunder registrering af og opfølgning på journaldata, telefonkontakt og booking, Af andre opgaver kan nævnes: modtagelse af patienter, opfølgning og koordinering af patientforløb samt fejlretning. Stort set alle opgaver løses ved hjælp af it. Mange opgaver løses i samarbejde med andre fagpersoner på hospitalet.

 

Vi tilbyder

Vi tilbyder en alsidig  uddannelse med en passende variation af praktik og teori. Vi klæder dig på til at løse spændende og komplekse opgaver i relation til patientforløbene på hospitalet. Vi er en stor arbejdsplads, og det giver mulighed for indblik i mange forskellige afdelinger og kulturer.

Du får praktikophold á 4-6 måneders varighed på 3-4 forskellige afdelinger på hospitalet. Praktikken er afbrudt af op til 19 ugers teoretisk forløb på Tietgen. Skoleopholdene varer fra 1-4 uger ad gangen. Du får mulighed for at vælge fag på akademiniveau og dermed afslutte din uddannelse med en ekstra eksamen, som giver 10 ECTS point. Akademieksamen er typisk planlagt efter ca. 1½ års uddannelse.

Vi sikrer høj kvalitet i uddannelsen via samarbejde og dialog mellem elevvejledere, ledende sekretærer og uddannelseslederen samt Tietgen. Vi har en klar plan for praktikken, og vi sikrer med løbende evalueringer og samtaler et sundt lærings- og studiemiljø, så praktikmålene bliver opnået på tilfredsstillende vis.

Dine opgaver vil til tider være afvekslende og med egne ansvarsområder, og du vil formentlig gennemgå en spændende personlig udvikling.

 

Om dig

Du skal være dygtig til og interesseret i mundtlig og skriftlig kommunikation i al almindelighed og dansk retstavning i særdeleshed.
Du skal være dygtig til it.
Du skal have et veludviklet servicegen og stor grad af situationsfornemmelse.
Din måde at arbejde på skal være præget af struktur, ordentlighed, overblik og gode samarbejdsevner.
Du skal kunne trives med mange skift i et travlt miljø, der kan være er præget af stor forudsigelighed og af rutineprægede opgaver.
Du skal kunne tåle, at du ikke ved, hvad arbejdsdagen bringer.
Du skal være mobil og fleksibel i forhold til praktiksted, som kan være Odense, Svendborg og Nyborg.
Du skal være indstillet på, at dine arbejdstider kan ligge i tidsrummet mellem kl. 7.30 og kl. 16 -  i enkelte tilfælde til kl. 17.

Adgangskrav

Bestået handelseksamen, se oversigt her

Vi foretrækker ansøgere, der:
- har dansk retstavning/-skrivning, afsluttet fra folkeskolen med minimum 7 (12-skala) eller 8 (13-skala)
- er rutinerede it-brugere (Officepakken eller lignende)
- mestrer blindskrift/10-fingersystem ved uddannelsens begyndelse: ca. 120 anslag/minut

Udover ansøgning og CV skal du uploade eksamensbeviser:
- 9./10. klasses afgangsbevis (med angivelse af karakter i dansk retstavning)
- handelseksamensbevis
- relevante eksamens- eller kursusbeviser
- evt. udtalelser/anbefalinger

Hvis du ikke har vedlagt bevis for dansk retstavning/-skrivning, vurderer ansættelsesudvalget, om du skal indkaldes til en test.

Du kan godt søge, selvom du endnu ikke har afsluttet handelseksamen. Hvis du afslutter efter ansøgningsfristens udløb, men før 1. marts eller 1. september 2021, skal du oplyse dato for forventet afslutning.

Værd at vide

Vi holder virtuelt informationsmøde tirsdag den 12. januar 2021 kl. 14.00.  

Tilmelding her https://rsd.plan2learn.dk/dl.aspx?xmg=8ca1a226-6655-4fbb-b616-599bd0972dfb&r=KursusValg.aspx?id=78837
Du modtager link til mødet den 11. januar.
Du kan også finde svar på en række spørgsmål her

Ansøgningsfrist: fredag den 22. januar 2021.

Samtaler: Invitationer sendes på mail i uge 5. Samtaler afholdes i uge 6. Alle ansøgere modtager svar efter uge 6.

Uddannelsesstart: 1. marts 2021 og  1. september 2021.

I øvrigt

Der er 3 måneders prøvetid.
Du får elevløn under uddannelsen: Under 25 år: 14.167,88 kr./mdr. Over 25 år: 21.339,13 kr./mdr.

  • Fakta

  • Arbejdssted
    OUH Odense Universitetshospital, Odense
  • Kontaktperson
    Helle Olling Kruse
  • Adresse
    J.B. Winsløws Vej 4, 5000 Odense C
  • Stillingstyper
    Lægesekretærelev
  • Ansættelsesform
    Tidsbegrænset periode
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-03-2021
  • Regionens jobnr.
    213364
  • Quick-nr.
    402418
  • Indrykningsdato
    04-01-2021
  • Ansøgningsfrist
    22-01-2021 (udløbet)


  • Fakta

  • Arbejdssted
    OUH Odense Universitetshospital, Odense
  • Adresse
    J.B. Winsløws Vej 4, 5000 Odense C
  • Kontaktperson
    Helle Olling Kruse
  • Stillingstyper
    Lægesekretærelev
  • Ansættelsesform
    Tidsbegrænset periode
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-03-2021
  • Regionens jobnr.
    213364
  • Quick-nr.
    402418
  • Indrykningsdato
    04-01-2021
  • Ansøgningsfrist
    22-01-2021 (udløbet)
På baggrund af dette job