Region Hovedstaden
Valdemar Hansens Vej 13, 2600 Glostrup
Socialfaglig rådgiver til Respirationscenter Øst
Vi søger en socialfaglig rådgiver til Respirationscenter Øst, ”Afdeling for Bedøvelse, Smerte og Respirationsstøtte (BSR)”, Rigshospitalet, Glostrup. Stillingen er på 35-37 timer ugentligt.
Respirationscenter Øst (RCØ) er et højt specialiseret afsnit med ca. 1600 patienter tilknyttet. RCØ modtager voksne og børn, der lider af sjældne og kroniske Respirationshandicap. Cirka 280 af disse patienter er hjemmerespiratorbrugere med et tilknyttet hjælperhold, der varetager overvågning og behandling på delegation for RCØ i hjemmet. RCØ er delt i tre enheder som arbejder tæt sammen -sengeafdeling, ambulatorium samt tilsyn. RCØ har en ledende overlæge, to ledende afdelingssygeplejersker, tre læger, en snart to socialrådgivere samt en personalegruppe bestående af sygeplejersker, sosu-assistenter og sygehjælpere.
De socialfaglige opgaver på afsnittet består af, iværksættelse af respiratoriske hjælperhold samt optimering af det specifikke og tværgående patientforløb. De nødvendige sociale foranstaltninger skal være iværksat, således at patienterne udskrives rettidigt, og ikke forbliver indlagt af sociale årsager.
Dine primære opgaver vil være:
- At indhente samtykke til overvågning, samt udveksling af oplysninger inden patienten indlægges på RCØ
- At sikre mulighed for behandling i hjemmet, herunder varetage rådgivning og koordination af patientforløb, dette foregår i samråd med hjemkommuner.
- At iværksætte støtteforanstaltninger for at øge patienter og pårørendes håndtering af ny livssituation
- At rådgive omkring Servicelovens og Sundhedslovens rammer og muligheder, herunder forberede de berørte på de udfordringer i forbindelse med at modtage hospitalsbehandling i eget hjem.
- At planlægge og facilitere socialkonferencer inden patienten udskrives fra RCØ
I tæt samarbejde med hjemmerespiratorbrugere, regioner og kommuner:
- At indgå skriftlige aftaler med hver enkelt bruger med tilkendt BPA efter servicelovens § 95/96 mhp. sikring af den respiratoriske ordination.
- At indgå i dialog med og undervisning af brugeren om de særlige forhold en respiratorisk ordning kræver som såvel arbejdsgiver som arbejdsleder.
- Dialog med og indgåelse af samarbejdsaftale med de enkelte kommuner (og bureauer).
- At indgå i løbende dialog og evaluering med brugerne, bureauer og kommuner vedr. samarbejdsaftale, ansættelsen af nye hjælper og sikringen af disses kompetencer.
Du vil blive en del af en stabil medarbejdergruppe med et højt fagligt niveau samt et godt kollegialt fællesskab.
Din funktion vil være at beskæftige sig med den del af patientforløbet, der er før og under indlæggelse på RCØ. Det vil sige visitation og planlægning af patientforløb.
Som ansøger forventer vi, at du:
- Er uddannet socialrådgiver
- Har kendskab til Sundhedsloven - eller lyst til fordybelse i denne
- Har bredt kendskab til den sociale lovgivning samt erfaring indenfor handicapområdet
- Har lyst til at arbejde tværfagligt og bidrager hertil med din egen faglighed
- Har lyst til mødeledelse og gerne erfaring hermed
- Har lyst til at arbejde i et afsnit med kroniske patienter
- Trives i en forandringspræget og omskiftelig hverdag
- Trives med patient/pårørende samtaler
Dine personlige kompetencer:
- Evnen og lysten til at arbejde helhedsorienteret og tværfagligt med fokus på hvad der giver værdi for hjemmerespiratorbrugeren og deres hjælpere
- Have overblik og arbejde struktureret
- Kan lide at arbejde selvstændigt og planlægge egen dag
- Gode kommunikative evner
- Kan og vil lære nyt
- Er teamorienteret og har gode samarbejdsevner
- Har lyst til at tilegne dig ny viden og være en dynamisk medspiller i udviklingen af sygeplejen på vores afdeling.
Afsnittet kan tilbyde:
- Et grundigt introduktionsforløb
- Udfordringer både faglige og personlige
- En funktion med stor aktivitet og med engagerede og erfarne kollegaer
- Kollegial støtte og sparring
- Et godt tværfagligt samarbejdsmiljø med ledelsesmæssig fokus på faglig udvikling og trivsel i gruppen
- Tid til det enkelte patientforløb
- Deltagelse på relevante kurser, konferencer og temadage
- Faglig sparring og refleksion over etiske dilemmaer
- Mulighed for supervision
- Arbejdsmiljø med fokus på høj faglighed, sammenhold, god kommunikation og plads til humor i hverdagen
Ansøgningsfrist og ansættelsesvilkår:
Ansættelse er pr. 1.maj eller efter aftale. Stillingen er på 35-37 timer pr. uge.
Hvis du vil besøge os og/eller har yderligere spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte:
Ledende afdelingssygeplejerske Tippe Worziger Rasmussen på telefon: 30669725 eller
Ledende afdelingssygeplejerske Mejse Winnerskjold på telefon: 21159203
Finder du ovenstående spændende, ser vi frem til at modtage din ansøgning og CV.
Ansøgningsfrist er den 17. marts 2021.
Ansættelsessamtaler afholdes fredag den 19. marts 2021.
Løn- og ansættelsesvilkår er efter gældende overenskomst.
Fakta
- Arbejdssted
Rigshospitalet, Glostrup -
Kontaktperson
Tippe Rasmussen - Adresse
Valdemar Hansens Vej 13, 2600 Glostrup - Stillingstyper
Administrativ sygeplejerske - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-05-2021 - Regionens jobnr.
230181 - Quick-nr.
405349 - Indrykningsdato
24-02-2021 -
Ansøgningsfrist
17-03-2021 (udløbet)
-
Jobbet er udløbet...
- Føj til favoritter
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Rigshospitalet, Glostrup - Adresse
Valdemar Hansens Vej 13, 2600 Glostrup -
Kontaktperson
Tippe Rasmussen - Stillingstyper
Administrativ sygeplejerske - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-05-2021 - Regionens jobnr.
230181 - Quick-nr.
405349 - Indrykningsdato
24-02-2021 -
Ansøgningsfrist
17-03-2021 (udløbet)