Region Syddanmark
Lille Tornbjerg Vej, 5220 Odense SØ
Ambulance syd søger struktureret og initiativrig kvalitetskonsulent
Brænder du for at understøtte arbejdet med at forbedre og sikre høj kvalitet? Vil du gerne have tingene gjort til rette tid og på rette vis? Er du god til at finde læringspunkter og kommunikere dem videre til kollegaer? Så er det her en stilling for dig.
Vi søger en kvalitetskonsulent ansat på 37 timer ugentligt, der ønsker at være en del af en organisation, som hver dag udføre en vigtig samfundsmæssig opgave med patienten i centrum.
Ambulance Syds administration er placeret i Odense, hvor stillingen også er placeret. I alt består vores administration af ca. 45 medarbejdere – herunder ledere.
Om stillingen
Stillingen er placeret i Kvalitet og Uddannelse, der udover dig består af en kvalitetsassistent, uddannelseskoordinator, kontorassistent, en gruppe ambulanceinstruktører og en afdelingsleder. Når du ikke er ude i driften blandt kolleger på ambulancer og sygetransportbiler, vil du primært sidde sammen med 3 medarbejdere (inkl. leder) på kontoret, da vores instruktører oftest er ude og undervise. Afdelingen er placeret i et åbent og lyst kontormiljø.
Kvalitetsafdelingen arbejder på tværs af store dele af organisationen, hvorfor du vil kunne forvente møder både internt i egen organisation, samt i Region Syddanmark og med vores øvrige samarbejdspartnere.
Dine opgaver er mangeartede omkring det sundhedsfaglige kvalitetsområde. Heriblandt:
- Sagsbehandling af utilsigtede hændelser (UTH), klagesager og tilsyn
- Udarbejdelse og ajourføring af retningslinjer/instrukser
- Foretage kvalitets- og hygiejneaudits og skriftlig afrapportering af evt. fund
- Rådgivning omkring kvalitets- og hygiejneforhold
- Rådgivning om patientsikkerhed
- Feedback til og sparring med ledere og instruktører om patientsikkerhed
- Implementering af nye tiltag på ambulanceområdet
- Deltagelse i intern undervisning
- Diverse praktiske og administrative ad hoc-opgaver i afdelingen
Om dig
- Du har en sundhedsfaglig autorisation eller har mulighed for at få den i løbet af 2021
- Du har kendskab til UTH-system eller hurtig til at lære systemet at kende.
- Du skarp til at identificere, kommunikere og videreformidle læringspunkter under arbejdet med utilsigtede hændelser.
- Du har indsigt i hygiejneforhold i sundhedsvæsnet.
- Du har en auditør-/surveyuddannelse og erfaring med auditering i sundhedsvæsnet eller kan hurtigt lære denne metode og kan deltage i praktiske opgaver omkring audits.
- Du har muligvis en relevant efteruddannelse med fokus på sundhedsfaglig kvalitet.
- Du har gode IT færdigheder indenfor Office-pakken og er vant til at arbejde i forskellige IT-systemer, gerne suppleret med kendskab til dokumentstyring.
- Du har med fordel erfaring med det præhospitale område
- Du har erfaring med formidling f. eks. via undervisning
- Har du kendskab til eller interesse i arbejdsmiljøarbejdet, vil det kunne være en fordel.
Udover ovenstående faglige krav og ønsker til dig lægger vi i høj grad også vægt på at dine personlige kompetencer, og de vigtigste er beskrevet herunder.
Du er struktureret og detaljeorienteret i dine arbejdsgange og sætter en dyd i at levere fagligt og skriftligt gennemarbejdede opgaver. Derfor er du også skarp til skriftlig kommunikation. Du er god til at sætte dig ind i komplekse problemstillinger og kan overskue større mængder data og tekster (herunder lovgivning). Vi lægger især også vægt på, at du har flair for at skabe gode samarbejdsrelationer og altid søger den positive og konstruktive dialog. Du er tillidsvækkende og kan lide at arbejde i et miljø, hvor der både tales og grines sammen. Generelt er du god til at tage initiativ og til at arbejde selvstændigt, samtidig med at du både følger op og holder dine opgaver ajour.
Vi tilbyder dig
- en unik arbejdsplads i en forholdsvis ny organisation.
- en arbejdsplads, hvor løbende uddannelse og opfølgninger indenfor kvalitetsområdet er en naturlig del af jobbet.
- selvstændige arbejdsopgaver suppleret af tæt samarbejde/sparring med kollegaer i afdelingen og den øvrige organisation.
- et job, hvor din arbejdsdag, både byder på opgaver på kontoret og besøg på vores stationer i dialog med ambulancepersonalet, samt dialogbaserede besøg hos vores samarbejdspartnere.
- en arbejdsplads med åbenhed overfor idéer og nytænkning.
- en arbejdsplads, hvor der er ledelsesmæssig opbakning til gennemførelse af kvalitetstiltag.
- en arbejdsplads, der vægter et grundigt introduktionsforløb
- en arbejdsplads som vægter harmoni mellem job og privatliv
Lønforhold
Vi tilbyder løn efter gældende overenskomst mellem det relevante fagforbund og Region Syddanmark. Løn forhandles af den faglige organisation ud fra din erfaring, dine personlige kvalifikationer og uddannelsesniveau.
Kan du se dig selv hos os?
Så glæder vi os til at modtage din motiverede ansøgning.
Ansøgningsfristen er den 17. marts 2021, men send gerne din ansøgning så hurtigt som muligt. Samtaler afholdes i uge 12 og 2. samtale uge 13 (dele af rekrutteringsprocessen vil indeholde forskellige test og opgaver).
Tiltrædelse sker forventeligt pr. 1. maj 2021
Ønsker du at høre nærmere om stillingen så kontakt afdelingsleder for Kvalitet og Uddannelse Daniel Wittrock på telefon: 5226 0005 eller e-mail: dwittrock@ambulancesyd.dk
Om organisationen
Ambulance Syd er en regional, offentlig drevet ambulancetjeneste og præhospital aktør, som leverer akutambulancer og planlagte liggende sygetransporter i Region Syddanmark.
Vi er almindeligvis ca. 720 ansatte, hvoraf administrationen udgør p.t. udgør ca. 45 ledere og medarbejdere. I øjeblikket og for en periode har vi, grundet en større opgave omkring podning for COVID-19, opnormeret vores medarbejderantal til ca. 900 medarbejdere.
Fakta
- Arbejdssted
Ambulance Syd -
Kontaktperson
Tanja Jeldal Due - Adresse
Lille Tornbjerg Vej, 5220 Odense SØ - Stillingstyper
Ergoterapeut med specialfunktion - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-05-2021 - Regionens jobnr.
214659 - Quick-nr.
405860 - Indrykningsdato
03-03-2021 -
Ansøgningsfrist
17-03-2021 (udløbet)
-
Jobbet er udløbet...
- Føj til favoritter
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Ambulance Syd - Adresse
Lille Tornbjerg Vej, 5220 Odense SØ -
Kontaktperson
Tanja Jeldal Due - Stillingstyper
Ergoterapeut med specialfunktion - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-05-2021 - Regionens jobnr.
214659 - Quick-nr.
405860 - Indrykningsdato
03-03-2021 -
Ansøgningsfrist
17-03-2021 (udløbet)