Kvalitetskoordinator søges til Afdelingen for Brystundersøgelser ved Herlev og Gentofte Hospital.
Til Afdelingen for Brystundersøgelser søges en kvalitetskoordinator 37 timer ugentlig med ansættelse snarest muligt.
Afdelingen
Afdelingen for Brystundersøgelser er en nylig administrativ fusion af de 2 mamma radiologiske enheder på HGH og RH. Den fysiske sammenlægning forventes at ske ved årsskiftet 2021/2022 på Gentofte Hospital. Indtil da vil tjenestestedet primært være på Afdeling for Brystundersøgelser på RH-matriklen.
Arbejdsopgaver
Stillingen indeholder mangeartede selvstændige arbejdsopgaver, som kræver en selvstændig, omhyggelig, visionær og ansvarsfuld person, som vil få en central rolle i at sikre den bedste patientbehandling på afdelingen.
Du vil bl.a. skulle arbejde med:
- Styring af klinikkens kvalitetsstyringssystem Jf. Bekendtgørelsen 669 inklusive varetagelse af dosisovervågning og auditeringer og jf. De kliniske retningslinjer for mammografiscreening i Danmark.
- Varetage opgaver for strålebeskyttelseskoordination jf. Bekendtgørelse nr. 669, bilag 2.
- DKMS- indrapporteringer.
- Varetage utilsigtede hændelser i klinikken inklusive formidling og korrektion/forbedring i samarbejde med klinikledelsen.
- Varetage behandling af klagesager for klinikledelsen.
- Implementering af viden og kliniske retningslinjer.
- Opdatere informations- og dokumentationsmateriale herunder vejledninger og instrukser i samarbejde med superbruger, de klinisk ansvarlige sundhedspersoner, kvalitetsradiografer og klinikledelsen.
- Ansvarlig for vedligeholdelse af instrukser og vejledninger i kvalitetsstyringssystem D4/VIP.
- Varetage opgaver i forhold til eventuelle kvalitetsbrist for at sikre høj patientsikkerhed og optimale patientforløb.
- Mødeleder ved kvalitets- og patientsikkerhedsmøder.
- Iværksættelse og behandling af patient- og klienttilfredshedsmålinger.
- Vejledning og undervisning i strålebeskyttelse for ansat personale og studerende på alle niveauer.
- Ressourceperson indenfor udvalgte faglige og /eller kvalitets- og strålebeskyttelsesområder internt og eksternt i forhold til klinikken.
- Varetage introduktionsprogram for nyansatte.
Faglige krav og kompetencer
Vi forestiller os, at du:
- Er uddannet radiograf med dansk autorisation, gerne videreuddannelse i kvalitetssikring, f.eks. Diplom i Kvalitetsudvikling i sundhedsvæsnet
- Har et betydeligt kendskab til såvel mammografiscreening som den kliniske mammografi,
- Har erfaring med varetagelse af funktionen som kvalitets- og patientsikkerhedskoordinator, herunder erfaring med sagsbehandling af UTH-er.
- Har gennemført uddannelse i ledelse af medarbejdere, i form af Region H’s uddannelse ”Ledelse af medarbejde”.
- Er åben, diplomatisk og imødekommende
- Har gode formidlingsevner
- Har gennemslagskraft
Reference
Ledende overlæge og screeningschef
Løn- og ansættelsesforhold
Løn – og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst for ikke-ledende personale på Sundhedskartellets område indgået mellem Regionernes lønnings- og takstnævn og Sundhedskartellet. Lønindplacering vil være på afdelingsradiografniveau, uden ledelsesansvar.
Ansøgning
Ansøgning med beskrivelse af opfyldelse af nævnte kompetencer sendes til relevant ansøgningsportal.
Ansøgningsfrist: Den 19.april 2021
Yderligere oplysninger om stillingen kan fås hos ledende overlæge og screeningschef på mail ilse.vejborg@regionh.dk eller telefon 3545 1662 eller hos overradiograf Jane Fraenkel på mail jane.fraenkel@regionh.dk eller telefon 3545 0649
-
Jobbet er udløbet...
- Føj til favoritter
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Rigshospitalet, Blegdamsvej - Adresse
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø -
Kontaktperson
Jane Fraenkel - Stillingstyper
Radiograf med specialfunktion - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
Snarest muligt - Regionens jobnr.
230743 - Quick-nr.
406850 - Indrykningsdato
19-03-2021 -
Ansøgningsfrist
19-04-2021 (udløbet)
Du er ikke logget ind
For at kunne oprette en jobagent på baggrund af dette job skal du først logge ind. Vil du logge ind nu?
Ja, tak! Opret bruger ×