Region Nordjylland

Specialesystemer

Hadsundvej 190, 9000 Aalborg

IT-konsulenter til Digitalisering og IT i Region Nordjylland

Brænder du for at arbejde med IT, der gør en forskel i en kompleks hverdag? Vil du have indflydelse og ansvar i den daglige forvaltning og drift af vigtige systemer sammen med et team af dygtige, ambitiøse og erfarne medarbejdere?

Så har vi måske det job du søger!

Vi søger i alt 4 barselsvikarer til 3 forskellige teams. Stillingerne fordeler sig med hhv. 2 stillinger i Team Patientadministration, 1 stilling. i Team Logistik og Specialesystemer samt 1 stilling i Team Booking, EasyViz og Klinisk logistik.

Hvad laver vi i team Patientadministration?
Patientadministration består af et team på 10 personer, som forvalter, administrerer og kvalitetssikrer patientdata og registreringer i vores Patientadministrationssystem (PAS). Opgaverne er alt fra vejledning og support til indberetning af fejl og fejlsøgning i samarbejde med brugere og leverandøren samt aktuelle projektopgaver. Vi står overfor at skulle have udskiftet vores elektroniske patientjournal, hvor PAS indgår samtidig med at det eksisterende system kører, så der er i teamet spændende opgaver fordelt over eksisterende drift og projekter i forbindelse med indførelse af den nye elektroniske patientjournal.

Arbejdsopgaverne vil blandt andet være:
  • Anvendelsesstøtte til brugere
  • Kvalitetssikring
  • Opklaring af fejlsituationer
  • Test af ændringer og fejlrettelser i systemerne
  • Udarbejdelse af vejledninger
  • Deltagelse i servicevinduer
  • Deltagelse i projekter

Vi har i Patientadministrationsteamet brug for to medarbejdere gerne med kendskab til PAS systemet i Region Nordjylland. Meget gerne med lægesekretærbaggrund eller anden erfaring indenfor registrering i sundhedsfaglige systemer.


Hvad laver vi i team Logistik og Specialesystemer?
Teamet har ansvaret for en lang række systemer bl.a. vores logistiksystemer, apotekssystemer og sterillagersystem. Vores fokus er på systemernes funktionalitet og indbyrdes samspil, samt understøttelse af den daglige brug, arbejdsgange og sikring af den fortsatte udvikling af de kliniske IT-systemer.

Arbejdsopgaverne vil blandt andet være:
  • Daglig forvaltning af systemerne, f.eks. deltagelse i systemgruppemøder
  • Planlægning og udførelse af test i forbindelse med nye releases til de kliniske IT-systemer.
  • Opsamling og analyse af ændringsønsker
  • Anvendelsesstøtte
  • Leverandørstyring
  • Projektopgaver, f.eks. i forbindelse med implementering af nye systemer i regionen eller tværregionale projekter.

Vi søger en Forvalter til servicelogistik.
Vi driver og forvalter en række systemer, der understøtter servicepersonalets arbejde på regionens sygehuse. Disse systemer benyttes bl.a. til bestilling af patienttransporter, rengøring, blodprøvetagning og anlæggelse af PVK.

Som forvalter på systemerne skal du kunne håndtere opgaver, der kompetencemæssigt spænder vidt. Du skal bl.a. både kunne stå for et tæt samarbejde med faggrupper med meget forskellig baggrund, kunne arbejde systematisk med steddata og have en vis teknisk forståelse. Da alle systemerne er ved at blive gjort klar til Det Nye Aalborg Universitetshospital, vil størstedelen af arbejdsopgaverne have en snitflade hertil.


Hvad laver vi i Team Booking, EasyViz og Klinisk Logistik?
Team Klinisk Logistik, EasyViz og Booking har forvaltningsansvaret for en række systemer. Herunder Klinisk Logistik, som vil være dit primære fokusområde.
Klinisk logistik anvendes som et vigtigt værktøj i klinikernes hverdag, der er med til at skabe overblik over patientlogistikken. Systemet består af storskærms-, PC- og mobilløsninger, som alle hjælper til at sikre et godt overblik. Systemet er bl.a. med til at understøtte samarbejdet mellem afdelingerne i forbindelse med overflytning af patienter og anvendes på alle sengeafdelinger, OP og akutmodtagelserne i regionen.

Dine arbejdsopgaver i denne stilling vil blandt andet være:
  • Anvendelsesstøtte til brugere
  • Opklaring af fejlsituationer
  • Test af ændringer og fejlrettelser i systemerne
  • Udarbejdelse af vejledninger
  • Deltagelse i servicevinduer

Rollen som Teammedlem:
Vi søger en kandidat med den rigtige kombination af IT-kompetencer, indsigt og interesse i området

Vi forventer:
  • At du har en relevant uddannelse, eller tilsvarende erfaring. Du er måske sundhedsteknolog, kandidat i klinisk videnskab og teknologi – eller noget helt andet?
  • At du kan sætte dig ind i forretningens systemer, processer og ønsker
  • At du har gode kommunikative evner skriftligt og mundtligt
  • At du evner at bevare overblikket uden at miste sans for detaljen
  • At du er en del af et hold, men samtidig kan drive egne opgaver selvstændigt og løsningsorienteret til aftalte tid.

Desuden er det en fordel med:
  • Kendskab til agile arbejdsformer
  • Kendskab og forståelse for de arbejdsgange som systemerne indgår i.

Om Digitalisering og IT:
Digitalisering og IT har 220 kompetente medarbejdere som med afsæt i regionens IT-strategi bl.a. understøtter og videreudvikler den brede digitalisering af sundhedsområdet, og har til mål er at levere sikker og stabil drift døgnet rundt til de ca. 14.000 brugere og 10.000 IT-arbejdspladser, der befinder sig på Region Nordjyllands hospitaler, institutioner og administration. 

Hvad tilbyder vi?
Vi kan tilbyde en arbejdsplads med gode kolleger, høj aktivitet og fokus på kvalitet i ydelserne til vores brugere og samarbejdspartnere. Du får en spændende og travl hverdag i et team med god omgangstone og humor, hvor de færreste dage er ens.


Vi tilbyder et arbejde med mening i et dynamisk, uhøjtideligt og til tider hektisk arbejdsmiljø fleksibilitet. Derudover har vi en spændende og inspirerende arbejdsplads med fokus på kompetenceudvikling og med gode muligheder for faglig og personlig udvikling.

Den primære arbejdsadresse vil være Hadsundvej 190, 9000 Aalborg. Der vil derudover kunne forventes møder ude af huset fx hos en leverandør eller på regionens sygehuse.

Der er tale om 4 barselsvikariater.

Løn og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst og konkret lønforhandling med den forhandlingsberettigede organisation.

Yderligere oplysninger om stillingen kan fås ved henvendelse til vicekontorchef Brian Heinrich Pedersen på mail bhp@rn.dk eller telefon 22 75 09 49 og Teamkoordinator Svend Ahrensbach Lyhne på Mail svly@rn.dk eller telefon 40 47 13 31

Alle henvendelser vil blive behandlet fortroligt.

Ansøgning og CV skal være indsendt senest 13. august 2021.

Ansættelsessamtaler forventes gennemført 20. august 2021.

For at komme i betragtning til stillingen, skal du søge jobbet ved at klikke på SØG JOB. Kun ansøgninger som er sendt via vores hjemmeside tages i betragtning.

Om Region Nordjylland
Region Nordjylland leverer velfærd til omkring 590.000 nordjyder inden for sundhed, regional udvikling og det specialiserede socialområde. Vi er ca. 15.000 medarbejdere om opgaven, heraf 90 % inden for sundhed. Vi vil skabe et godt liv for alle nordjyske borgere og et sammenhængende Nordjylland. Vi gør digital kontakt med sundhedsvæsnet til et nemt og naturligt valg for nordjyderne. Læs mere om regionen på www.rn.dk.
  • Fakta

  • Arbejdssted
    Regionshuset
  • Kontaktperson
    Brian Heinrich Pedersen
  • Adresse
    Hadsundvej 190, 9000 Aalborg
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Vikariat
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-11-2021
  • Regionens jobnr.
    11392
  • Quick-nr.
    413162
  • Indrykningsdato
    08-07-2021
  • Ansøgningsfrist
    13-08-2021 (udløbet)


  • Fakta

  • Arbejdssted
    Regionshuset
  • Adresse
    Hadsundvej 190, 9000 Aalborg
  • Kontaktperson
    Brian Heinrich Pedersen
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Vikariat
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-11-2021
  • Regionens jobnr.
    11392
  • Quick-nr.
    413162
  • Indrykningsdato
    08-07-2021
  • Ansøgningsfrist
    13-08-2021 (udløbet)
På baggrund af dette job