Region Hovedstaden

Region Hovedstaden

Borgmester Ib Juelsvej 101, 2730 Herlev

Lægesekretær til Akutmodtagelsen

Brænder du for at tage hånd om mennesker, som står i en udsat eller utryg situation? Er du fagligt dygtig, og trives du i et travlt miljø, hvor vi hjælper og sparrer med hinanden?  

Vi har været igennem en større forandringsproces, og er nu landet i vores helt nye og topmoderne akutmodtagelse. Vi mangler nye hænder og hoveder til vores mange spændende og vigtige opgaver - Vil du være med?

 

Vi mangler dig, som

har gode sociale kompetencer. Du ved hvilken væsentlig rolle lægesekretæren spiller i opstarten af det gode patientforløb, og du formår at møde patienterne med respekt og indlevelse, også når det drejer sig om en utryg eller frustreret patient, som står i en svær situation. Du har en rolig og tillidsskabende udstråling, og kan med lethed skifte tempo, når det er nødvendigt.

 

har en faglig værktøjskasse, som er komplet. Du er uddannet lægesekretær. Du kan indgå i alle opgaver lige fra skriveopgaver i ortopædkirurgisk fasttrak og på traumestuen, til håndtering af visitationer i vores CVI samt håndteringen af vores arbejdslister, som kræver både overblik og grundighed. Er der nogle af ovenstående opgaver, som du ikke har erfaring med, skal du have mod på og lyst til at lære nyt. Vi ser gerne, at du har et par års erfaring, men er du nyuddannet, er du også velkommen til at sende os din ansøgning. Du er også velkommen til at sende en ansøgning til os, hvis du har en anden sundhedsfaglig uddannelse, der giver dig sygdomsindsigt og erfaring med patient- og pårørende kontakt, men du skal brænder for de mere administrative opgaver i patientforløbet.

 

er opsøgende og udviklingsorienteret. Du har et skarpt øje for forbedringsmuligheder, når det kommer til patienternes besøgsoplevelse og til hvordan vi kan lette arbejdsgange for dig og dine kolleger. Du er tryg ved at sætte dig selv i spil og trives med at sparre og drøfte nye muligheder med dit team/dine kollegaer.

 

Hvad skal du lave?

Som lægesekretær er din kerneopgave at bidrage til, at vores patienter har et godt behandlingsforløb. Du er patientens første møde med Akutmodtagelsen, og du skal sikre, at patienten både administrativt og fysisk placeres i det relevante behandlingsspor, så der opnås det bedste og mest effektive behandlingsforløb. Du står i den forbindelse blandt andet for blodprøvebestilling, portør- og transportbestilling, ligesom du besvarer telefonopkald fra pårørende. Sidst men ikke mindst er du hurtig til registrering, når patienterne ankommer med ambulance.

Når du fungerer som sekretær i vores skadespor skriver du efter direkte diktering og har, i tæt samarbejde med læge og sygeplejerske, ansvaret for at skabe flow og korrekt registrering.

I rollen som traumesekretær er du med på traumekald, hvor vi skriver efter direkte diktering og sørger for relevant registrering.

Når du sidder i vores CVI-funktion (central visitation), tager du imod akutte indlæggelser, ligesom du bestiller ambulancer og videresender elektive henvisninger.

 

Hvorfor skal du vælge os?

Udvikling til den enkelte. Vi sørger løbende for, at du er godt klædt på til at varetage dine arbejdsopgaver. Vi har et formaliseret introduktions- og oplæringsforløb, hvor du vil blive fulgt af vores faglige mentor det første år.  Vi har et struktureret kompetenceudviklingsprogram med lønaftale i forhold til indplacering på kompetenceniveauer. 

Omstillingsparate og inddragende ledere. Vi er nysgerrige på vores medarbejderes observationer og forslag til ændringer, og vi prioriterer at inddrage medarbejderne i vores forandringsprocesser og optimeringer af arbejdsgange.

At blive del af et stærkt fagligt team. Vi vægter et godt arbejdsmiljø med en god og konstruktiv omgangstone højt. Vi holder faste morgenmøder og personalemøder. Vi arbejder for åben dialog, hvor ledelse og medarbejdere sparrer og udveksler ideer med hinanden.

Hør lægesekretær Mette fortælle om sit job på Akutmodtagelsen. Mette har været hos os i tre måneder.

Vi er lige flyttet ind i vores nye flotte Akuthus.  Her er diagnostikken i front og innovation og kreativitet kan få lov at udfolde sig i nye, topmoderne rammer. I de nye rammer skal vi være med til at sætte standarden for udredning og behandling af akutte patienter i Danmark.

 

Ansøgningsfrist og ansættelsesvilkår

Vi tilbyder en ansættelse i en fast stilling på 32 timer i blandede vagter. Du har fast vagt hver 3. weekend. Løn og ansættelse sker i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er til besættelse pr. 1.12.2021 eller efter aftale.

Send os din ansøgning senest d. 20.10.21 kl. 12.00. Vi afholder samtaler d. 22.10.

Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte lægesekretær Christina Kristensen på tlf. 3868 9311 eller lægesekretær Kamilla Lindskov på tlf. 3869 7722.

 

 

  • Fakta

  • Arbejdssted
    Herlev Hospital
  • Kontaktperson
    Christina Kristensen
  • Adresse
    Borgmester Ib Juelsvej 101, 2730 Herlev
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Deltid over 21 timer
  • Ansættelsens start
    01-12-2021
  • Regionens jobnr.
    235459
  • Quick-nr.
    417896
  • Indrykningsdato
    07-10-2021
  • Ansøgningsfrist
    20-10-2021 (udløbet)


  • Fakta

  • Arbejdssted
    Herlev Hospital
  • Adresse
    Borgmester Ib Juelsvej 101, 2730 Herlev
  • Kontaktperson
    Christina Kristensen
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Deltid over 21 timer
  • Ansættelsens start
    01-12-2021
  • Regionens jobnr.
    235459
  • Quick-nr.
    417896
  • Indrykningsdato
    07-10-2021
  • Ansøgningsfrist
    20-10-2021 (udløbet)
På baggrund af dette job

Andre job fra Region Hovedstaden der minder om dette

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Teamleder og lægesekretær/SAK til skadeambulatoriet

Herlev Hospital  |  Borgmester Ib Juuls vej 1, 2730 Herlev
Lægesekretær

Opslået
02-05-2025

Ansøgningsfrist
20-05-2025

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator 26 – 30 timer til Afdeling for Blodsygdomme på Rigshospitalet

Rigshospitalet, Blegdamsvej  |  Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
Lægesekretær

Opslået
30-04-2025

Ansøgningsfrist
19-05-2025