Region Hovedstaden

Region Hovedstaden

Dyrehavevej 29, 3400 Hillerød

Konsulent med stærke kompetencer inden for patienttilfredshed og patientinddragelse

GENOPSLAG Konsulent til kliniknært arbejde med patienttilfredshed og patientinddragelse

Er du nysgerrig på at få patientinddragelse til at virke i praksis – og skabe hverdagsforbedringer helt tæt på patienter og personale?

Nordsjællands Hospital arbejder ambitiøst og fokuseret med at sikre en høj patientoplevelse for vores patienter i alle forløb. Hospitalet skal indenfor det næste år ligge i toppen i Danmark på patienttilfredshed  - og vi har sat alle sejl til.

Vi søger en konsulent med viden om og erfaring indenfor patientinddragelse, der sammen med kolleger i klinikken og i Kvalitetsafdelingen kan understøtte implementering af Fælles Beslutningstagen, såvel som andre forbedringsindsatser der medvirker til positive patientoplevelser.

Opgaverne spænder vidt med samarbejde om udvikling og implementering og indsatser på de enkelte afdelinger og tværgående indsatser på hospitalsniveau, fx understøttelse af hospitalets lederuddannelse i 2022 med fokus på patientoplevelsen. Der er betydelig fokus på at sikre meningsfyldte og patientnære indsatser, med en tydelig vægt på koblingen til faglighed og trivsel for personalet.

I Kvalitetsafdelingen på Nordsjællands Hospital arbejder vi med alle aspekter af kvalitetsudvikling på hospitalet i samarbejde med ledere og medarbejdere i klinikken: patientsikkerhed, patientinddragelse, tværsektorielt samarbejde, patientforløb og -flow, kvalitetsdata m.m. Vi arbejder med udgangspunkt i modellen for værdibaseret sundhed, og har derfor bl.a. den patientoplevede kvalitet og effekt i centrum i forbedringsarbejdet.

Du kommer til at arbejde tæt sammen med et team på to andre konsulenter og en overlæge fra klinikken, og vil derudover kunne forvente at arbejde sammen med medarbejdere, Implementerings- og Forbedringsspecialister og ledere i klinikken, i datadrevne og praksisnære forbedringsprojekter.

Opgaver er bl.a.:

  • Drive og understøtte hospitalsindsatsen om Fælles Beslutningstagen sammen med Kvalitetsafdelingens team, både ift konkret implementering af fx Beslutningshjælperen og påvirkning/modning af kulturen ift inddragelse af patienter og pårørende
  • Understøtte de kliniske afdelingers forbedringsarbejde med patientinddragelse i øvrigt
  • Initiere og teste nye indsatser til forbedrede patientoplevelser
  • Sekretariat for hospitalets Brugerpanel
  • Opgaver i relation til PRO, Patientansvarlig Læge,
  • Ad hoc-opgaver indenfor patienttilfredshed og ad hoc-opgaver inden for enhedens øvrige arbejde med kvalitets- og patientsikkerhedsudvikling

Profil

Vi søger en kollega med enten AC eller sundhedsfaglig baggrund, med erfaring for at skabe resultater indenfor patientinddragelse og/eller patienttilfredshed i en hospitalskontekst. Du har blik for og kan tilrettelægge organisatoriske processer til implementering, og god erfaring med at oversætte ønsker og ambitioner til meningsfyldte faglige forbedringsindsatser i en klinisk hverdag.

Endvidere læger vi vægt på at du har kompetencer indenfor følgende;

  • Projektledelse, facilitering og koordinering i tværgående udviklingsprojekter
  • Understøttelse af implementeringsindsatser i de kliniske afdelinger
  • Patient- og pårørendeinddragelse på organisatorisk niveau
  • Kvalitative metoder til at belyse patienternes oplevelse – fx erfaringer med Interviews, fokusgruppeinterviews, feedbackmøder el. lignende.
  • Drive kvalitets- og forløbsarbejde i samarbejde med kolleger i afdelingen og i klinikken
  • Kendskab til eller erfaring med anvendelse af forbedringsmodellen
  • Udarbejdelse af direktionsindstillinger, oplæg, analyser og anbefalinger til direktion og afdelingsledelse

Stillingen er på 37 timer om ugen og med ansættelse hurtigst muligt eller 1. april 2022.

 

Løn - og ansættelsesforhold i henhold til gældende overenskomst indgået mellem relevant faglig organisation.

Yderligere oplysninger om stillingen hos Chef for Kvalitetsafdelingen Karen Gliese Nielsen på mail: karen.gliese.nielsen@regionh.dk eller på telefon 4030 4932.

Ansøgningsfrist d. 13. februar 2022. Der bliver holdt samtaler d. 21. og 24. februar 2022.

 

  • Fakta

  • Arbejdssted
    Nordsjællands Hospital
  • Kontaktperson
    Karen-Marie Nielsen
    karen-marie.gliese.nielsen@regionh.dk
  • Adresse
    Dyrehavevej 29, 3400 Hillerød
  • Stillingstyper
    Administrativ sygeplejerske
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-02-2022
  • Regionens jobnr.
    236541
  • Quick-nr.
    420611
  • Ansøgningsfrist
    13-02-2022


Søg jobbet
  • Fakta

  • Arbejdssted
    Nordsjællands Hospital
  • Adresse
    Dyrehavevej 29, 3400 Hillerød
  • Kontaktperson
    Karen-Marie Nielsen
    karen-marie.gliese.nielsen@regionh.dk
  • Stillingstyper
    Administrativ sygeplejerske
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-02-2022
  • Regionens jobnr.
    236541
  • Quick-nr.
    420611
  • Ansøgningsfrist
    13-02-2022

Du er ikke logget ind

For at kunne oprette en jobagent på baggrund af dette job skal du først logge ind. Vil du logge ind nu?

Ja, tak! Opret bruger ×
På baggrund af dette job

Del jobbet "Konsulent med stærke kompetencer inden for patienttilfredshed og patientinddragelse"

×

Sundhedsjobs

Sundhedsjobs.dk er en portal, der samler alle regionernes stillingsopslag i sundhedssektoren. Portalen drives af Danske Regioner og de 5 regioner i fællesskab.