Region Hovedstaden
Telegrafvej 5, 2750 Ballerup
Akuttelefonen 1813 søger en kvalitetskoordinator med drive, faglig tyngde og lyst til at udvikle fremtidens akutberedskab
Er du klar til at gøre en forskel, hvor det virkelig gælder? Er du drevet af høj faglig kvalitet og et ønske om at sikre læring?
Som kvalitetskoordinator er du med til at løfte, understøtte og udvikle vores sundhedsfaglige kvalitet, metoder og systematik – i tæt samarbejde med vores dedikerede sektionsledere.
Du får ansvar for at koordinere og kvalitetssikre vores visitationspraksis, styrke onboarding af nye kollegaer og bidrage til læring og udvikling gennem analyse af utilsigtede hændelser og opdatering af vores VIP-database.
Din hverdag hos os bliver alt andet end rutine:
- Du sætter strategisk retning for kvalitetsarbejdet i 1813 på fagligt niveau
- Du arbejder med udvikling af evidensbaseret visitation og præhospitale patientforløb
- Du medvirker til at sikre færre unødige indlæggelser gennem stærk faglig vurdering
- Du er tæt på praksis og data – og bruger begge dele aktivt i kvalitetssikring, læring og udvikling
- Du kan motivere og engagere dine kolleger og har en pædagogisk tilgang til læring og vejledning.
- Du formår at skabe tillid i samarbejdet og bidrager aktivt til en fællesskabsfølelse i organisationen.
- Du samarbejder med en nytænkende forskningsafdeling og bidrager til konkrete forbedringer
Stillingen er primært i dagtimerne – men du skal også regne med enkelte aften- og weekendvagter i forbindelse med kvalitetssikring.
Vi søger dig, der:
- Er sygeplejerske med videreuddannelse på kandidat- eller masterniveau
- Har solid erfaring med kvalitetsarbejde og kvalitetsudvikling
- Har erfaring med akutte patienter – gerne fra akutmodtagelse, anæstesi, pædiatri eller lignende
- Har stor organisatorisk forståelse og gode evner til at indgå i relationer med medarbejdere og samarbejdspartnere på flere organisatoriske niveauer
- Tænker analytisk og arbejder struktureret, selvstændigt og målrettet
- Bruger data som afsæt for implementering, evaluering og udvikling
- Kommunikerer klart, imødekommende og professionelt – både mundtligt og skriftligt
- Trives i dialog og har blik for dine interessenter
- Har flair for undervisning, udviklingsarbejde og måske endda forskningsidéer
- Er fleksibel og ansvarlig i en døgnåben og en for samfundet vigtig funktion
Til gengæld tilbyder vi:
- En spændende og alsidig arbejdsdag i et tværfagligt team med høj faglighed og stort engagement
- En arbejdsplads, hvor udvikling, kvalitet og arbejdsglæde går hånd i hånd
- En organisation i konstant bevægelse, med stor offentlig og politisk bevågenhed
- En grundig introduktion og individuelt tilrettelagt oplæring
- Mulighed for at arbejde innovativt, metodisk og med implementering af ny viden
- Et stærkt samarbejde på tværs af hele Akutberedskabet – med kollegaer, der brænder for det, de gør
Lidt om os
Akuttelefonen 1813 er borgernes indgang til sundhedsfaglig hjælp ved akut sygdom eller skade uden for egen læges åbningstid. Via 1813 visiteres patienter til rette tilbud, herunder akutte tider på hospitaler, lægevagt, psykiatrisk hjælp eller rådgivning.
1813 er styrket med specialistspor, bl.a. inden for pædiatri og geriatri, for at sikre bedre visitation. Med sundhedsreformen får Akutberedskabet en central rolle i at håndtere flere opgaver uden for hospitalerne og i tættere samarbejde med kommuner og almen praksis.
Lyder det som noget for dig?
Så glæder vi os til at høre fra dig – og måske byde dig velkommen i en hverdag, hvor du er med til at sikre gode, sammenhængende forløb af høj kvalitet for borgere med akut opstået sygdom eller skade.
Yderligere information
For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte ledende overlæge Søs Wollesen på tlf. 21 49 54 95 eller mail: soes.wollesen@regionh.dk eller
Vicedirektør Lotte Klitfod, tlf: 21 42 04 55 eller på mail: Lotte.Klitfod@regionh.dk
Yderligere oplysninger om Akutberedskabet kan findes på www.regionh.dk/akutberedskabet.
Løn og ansættelsesforhold
Stillingen er på 37 timer/ugentligt.
Du vil komme til at referere til afdelingsledelsen for 1813.
Løn og ansættelsesforhold er i henhold til gældende overenskomst.
Dit arbejdssted bliver på Telegrafvej 5 i Ballerup.
Ansøgning
Upload din motiverede ansøgning, CV samt relevante bilag senest den 20. august 2025 via vores online rekrutteringsplatform. Relevante bilag kan uploades under "øvrige dokumenter. Der er planlagt ansættelsessamtaler den 21.-22. august 2025.
Fakta
- Arbejdssted
Den Præhospitale Virksomhed -
Kontaktperson
Lotte Klitfod
Lotte.Klitfod@regionh.dk - Adresse
Telegrafvej 5, 2750 Ballerup - Stillingstyper
Administrativ sygeplejerske - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
Snarest muligt - Regionens jobnr.
263309 - Quick-nr.
478910 - Indrykningsdato
07-07-2025 -
Ansøgningsfrist
20-08-2025
-
Dit næste skridt...
- Søg jobbet
- Føj til favoritter
- Del jobbet
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Den Præhospitale Virksomhed - Adresse
Telegrafvej 5, 2750 Ballerup -
Kontaktperson
Lotte Klitfod
Lotte.Klitfod@regionh.dk - Stillingstyper
Administrativ sygeplejerske - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
Snarest muligt - Regionens jobnr.
263309 - Quick-nr.
478910 - Indrykningsdato
07-07-2025 -
Ansøgningsfrist
20-08-2025