Region Midtjylland

SAU Engstien

Stadion Alle 3, 8382 Hinnerup

Social- og sundhedsfaglig afdelingsleder med blik for tværfagligt samarbejde, sans for strategi og lyst til udvikling

  • Tænker du helt naturligt ’vi’, før du tænker ’jeg’? 
  • Kan du balancere ledelse tæt på med tilliden til, at medarbejderne kan selv? 
  • Lyder udvikling af sundhedsfaglige indsatser, et godt arbejdsmiljø og kompetente medarbejdere som de rette ledelsesopgaver for dig? 

Som en del af en ny organisering med en tilbudsleder og to afdelingsledere søger vi nu en afdelingsleder, som har lysten og evnerne til at tage ledelse af Trekløveret og være en del af et stærkt ledelsesteam omkring udvikling af vores samlede tilbud i Hinnerup. Som afdelingsleder for Trekløveret får du særligt ansvar for den sundhedsfaglige indsats og samarbejdet med den sundhedsfaglige sektor. 

Om afdelingen 
Trekløveret er en del af Specialområde Autisme, som er Region Midtjyllands specialiserede tilbud til målgruppen voksne med Autisme Spektrum Forstyrrelser, intellektuel funktionsnedsættelse og anden komorbiditet. Trekløveret ligger i Hinnerup og består af tre enheder: Engstien, Ådalen og Seniorhuset. 

Her bor 21 beboere mellem 31 og 73 år med et stort behov for struktur, forudsigelighed og tydelighed. Beboerne på Ådalen og Engstien er indskrevet efter §105/85, og beboerne i Seniorhuset er indskrevet efter §108. Målgruppen rummer flere sundhedsfaglige udfordringer, og derfor vægter vi den sundhedsfaglige indsats højt. Flere af beboerne får støtte til personlig pleje.  

Vi arbejder ud fra tanken "Intet om os uden os", og derfor sker alle indsatser i samarbejde med beboerne og med udgangspunkt i beboernes ønsker og drømme. Specialområde Autismes Fælles Faglige fundament er omdrejningspunktet for vores faglige tilgange og menneskesyn. Målet er at understøtte en metodisk og fagligt begrundet praksis, som altid sætter borgeren i centrum. 

Udover Trekøveret består tilbuddet i Hinnerup af Kollegiet, som er et bofællesskab målrettet voksne med autisme og komorbide lidelser som ADHD, angst, selvskade og paranoid psykose. Beboerne på Kollegiet er indskrevet efter §107 eller §108 og kan både være normaltbegavede og have en intellektuel funktionsnedsættelse. I Hinnerup deler vi matrikel med Hinnerup Beskæftigelse og Uddannelse, som er et af Specialområde Autismes beskæftigelsestilbud. 

Om ledelsesopgaven 
Kompleksiteten i vores målgruppe ændrer sig, og det stiller andre krav til arbejdsmiljø, kompetenceudvikling og behov for ledelse i arbejdet med kerneopgaven. Dertil kommer et øget fokus på samarbejdet med andre sektorer. 

Vi har brug for en afdelingsleder, der har lyst til ledelse tæt på medarbejderne, og som drives af at arbejde både strategisk og operationelt med udvikling af den sundhedsfaglige indsats i et socialt- og sundhedsfagligt miljø. Som afdelingsleder er du med til at skabe en praksis med plads til at prøve af, lave fejl, lykkes og blive klogere i fællesskab.   

Du får et tæt samarbejde med vores social- og sundhedsfaglige koordinatorer, hvor I sammen har et fokus på at styrke den socialfaglige indsats og samarbejdet med kommuner, pårørende og sundhedsvæsnet. 

Du får ledelse af 18 medarbejdere med både social- og sundhedsfaglig baggrund og 10 vikarer. Med en udvidelse af ledelsesteamet ønsker vi særligt at styrke ledelsen af arbejdsmiljø og -kultur og tilføre kræfter til vores fælles udvikling af tilbuddet i Hinnerup.  

Som afdelingsleder har du blandt andet ansvar for 

  • at understøtte implementeringen af den nye takststruktur og arbejde for et godt kommunesamarbejde, hvor vi er dygtige og attraktive leverandører. 
  • at ressourcer og kompetencer anvendes bedst muligt i samarbejdet med borgerne, i organiseringen og driften på afdelingen – og at kompetencerne udvikles løbende. 
  • at understøtte afdelingen i at forebygge, håndtere og lære af magtanvendelser i samarbejde med de 
  • socialfaglige koordinatorer.  
  • at være tilgængelig for sparring til medarbejderne. 
  • afdelingens daglige drift – herunder arbejdsplaner, sygemeldinger og ledelsesmæssige ad-hoc opgaver. 

Læs mere om afdelingslederens stillingsindhold i Specialområde Autismes Ledelseshåndbog.

Om dig 
Vi ønsker os en afdelingsleder med stærke kompetencer til samarbejde og konstruktiv dialog. Du er autentisk i relationen og har en nysgerrig og anerkendende tilgang til mennesker og opgaver. Du har blik for intentionen hos både borgere og medarbejdere, og du hepper på de kreative løsninger og initiativet til at finde nye veje, når noget er svært.  

Gennem din nærværende og tydelige ledelse arbejder du kontinuerligt og opsøgende på at understøtte en god kultur for opgaveløsning, kommunikation og en fortsat positiv udvikling i teamsamarbejdet.  

Sammen med ledelsesteamet og medarbejderne fokuserer du på at skabe arbejdsglæde og fleksibilitet, så vores afdelinger også fremadrettet er attraktive arbejdspladser med høj faglighed og trivsel. Du er visionær og tør godt ‘dyppe tåen i nyt vand’ - netop fordi, vi gør det i fællesskab.  

Du har kompetencer og præferencer, der matcher den beskrevne ledelsesopgave og -tilgang.  

Derudover ønsker vi en afdelingsleder, der  

  • har en sundhedsfaglig uddannelse og socialfaglige kompetencer – alternativt er du socialfagligt uddannet med relevant erfaring/indsigt fra sundhedsområdet. 
  • har ledelseserfaring eller alternativt har varetaget særlige funktioner, der knytter sig til ledelsesområdet.  
  • har viden om og praktisk erfaring med socialområdet, gerne autisme og komorbiditet. 
  • er nysgerrig på at lede det hele menneske i forskellige livsfaser og generationer. 
  • besidder en naturlig ro, empati og integritet, der gavner både relationer og opgaveløsning. 
  • besidder gode proces- og implementeringsevner. 
  • arbejder struktureret og systematisk med en vis fleksibilitet 

Det kan du glæde dig til  
Du bliver en del af et ledelsesteam, hvor vi 

  • vægter psykologisk tryghed højt, hjælper hinanden og giver plads til at lære sammen 
  • ser og udnytter værdien i, at vi er forskellige både fagligt og som personer  
  • vægter trivsel og balance i arbejdslivet 

Vi værdsætter et tæt samarbejde i dagligdagen, hvor vi hjælper hinanden med at fastholde og videreudvikle det, vi lykkes med på tværs af afdelingerne. Det er nyt for os at være tre i ledelsesteamet, og vi forestiller os, at vi sammen skal forme, hvordan ledelsesopgaverne fordeles.  

I Specialområde Autisme lægger vi vægt på, at vi er fælles om ledelse. Udover det lokale ledelsesteam bliver du en del af det store fællesskab i Specialområde Autisme – herunder vores tværgående netværk for ca. 30 afdelingsledere, hvor du bidrager aktivt, og hvor I gensidigt inspirerer og sparrer med hinanden.  

Vi vægter både kompetence- og ledelsesudvikling højt, og du får adgang til såvel Region Midtjyllands ledelsesudviklingsforløb som Specialområde Autismes løbende ledelsesaktiviteter, hvor vi sammen udvikler ledelse og strategi. 

Rekrutteringsprocessen 
Du bliver en del af et ledelsesteam på tre, hvor dine to lederkolleger har socialfaglig baggrund.  
I din ansøgning vil vi meget gerne læse dine tanker om, hvad du kan tilføre ledelsesteamet, og hvordan du tidligere har arbejdet med udvikling af sundhedsfaglige indsatser.  

Ansøgningsfristen er 7. september, og vi holder første samtalerunde 15. september.  

Bliver vi efter 1. samtale enige om, at vi gerne vil ses igen, beder vi dig udfylde en People Tools Personprofil med tilbagemelding fra en konsulent forud for anden samtalerunde, som ligger 23. september  

Løn og ansættelsesvilkår  
Vi vil meget gerne ansætte dig fra 1. november 2025. Løn og ansættelsesvilkår er i henhold til gældende overenskomst med din faglige organisation samt aftaler om Ny Løn.  

Lønrammen for jobbet er 44.000 kr.   

Få mere at vide om jobbet hos tilbudsleder Lene Birgitte Sørensen på tlf. 23847187 efter 25. august. Frem til 25. august kan du kontakte afdelingsleder Anne Lind Rotne på tlf. 21584454.

Om Specialområde Autisme 
I Specialområde Autisme (SAU) tror vi på ledelse som et fælles anliggende. At ledelse er noget, vi gør sammen. Vi sigter mod at skabe et sammenhængende SAU, hvor fællesskab og samhørighed er bærende elementer i alle livsfaser, og hvor høj faglighed og et godt arbejdsmiljø går hånd i hånd.  

Vi har et stort og dygtigt støttenetværk: et sekretariat med specialister inden for HR, løn og personale, it og økonomi. Derudover understøttes vi af et matchningsteam ift. kommunesamarbejdet, en arbejdsmiljøkoordinator, en kursusadministration og andre tværgående enheder. Specialområde Autisme har ligeledes en stor konsulentenhed, som varetager supervision, faglig vejledning, temadage og rådgivning. Vi understøttes naturligvis også af områdeledelsen, som består af en faglig udviklingschef, en viceområdechef og en områdechef. Læs mere om os på Specialområde Autisme. 


Stillingen er som udgangspunkt en fuldtidsstilling.

Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.

  • Fakta

  • Arbejdssted
    Socialområdet
  • Kontaktperson
    Lene Sørensen
    HEIMAT@rm.dk
    2384 7187
  • Adresse
    Stadion Alle 3, 8382 Hinnerup
  • Stillingstyper
    Fysioterapeut med specialfunktion
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-11-2025
  • Regionens jobnr.
    61761
  • Quick-nr.
    480075
  • Indrykningsdato
    14-08-2025
  • Ansøgningsfrist
    07-09-2025
  • Fakta

  • Arbejdssted
    Socialområdet
  • Adresse
    Stadion Alle 3, 8382 Hinnerup
  • Kontaktperson
    Lene Sørensen
    HEIMAT@rm.dk
    2384 7187
  • Stillingstyper
    Fysioterapeut med specialfunktion
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-11-2025
  • Regionens jobnr.
    61761
  • Quick-nr.
    480075
  • Indrykningsdato
    14-08-2025
  • Ansøgningsfrist
    07-09-2025
På baggrund af dette job