Region Syddanmark

Region Syddanmark

Kresten Philipsens Vej 15, 6200 Aabenraa

Lægesekretær til Kvindesygdomme og Fødsler, Sygehus Sønderjylland

Er du klar til at blive en del af et engageret lægesekretærteam, hvor både faglighed og samarbejde blomstrer?

Vi tilbyder en unik mulighed for dig, der ønsker at træde ind i et begivenhedsbestemt barselsvikariat på 37 timer pr. uge startende den 1. november 2025 (forventeligt ca. et års varighed).

Som del af det obstetriske team vil dine primære ansvarsområder omfatte receptionsbetjening, håndtering af telefonopkald, registrering af besøg ved jordemoderkonsultationer og ambulatoriet samt udarbejdelse af statistikker. Mens teamet opererer på flere matrikler, vil dine opgaver kunne klares fra sygehuset i Aabenraa. Her har du altid dygtige kolleger tæt på, hvis du har behov for sparring eller rådgivning.

Sekretærteamet består af 13 lægesekretærer med mange forskellige opgaver, herunder:

  • Receptionsopgaver og telefonbetjening
  • Håndtering af henvisninger og booking af aftaler
  • Opsætninger af IT-systemer, kalendere og breve
  • Kodning og registrering af besøg samt forsendelse af epikriser, henvisninger og forskellige korrespondancer
  • Indberetninger i kvalitetsdatabaser

Vi tilpasser dine opgaver ud fra dit kompetenceniveau og forhåndskendskab, så vi sammen skaber den bedste løsning.

Vi tilbyder

  • Et spændende, udfordrende og afvekslende arbejde
  • Omsorgsfulde og imødekommende kollegaer, der hjælper hinanden og har plads til et godt grin
  • Arbejdstid på hverdage i dagtid med indflydelse på egen arbejdstid
  • Oplæring tilpasset dine kompetencer

Vi forventer at du

  • Er uddannet lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator
  • Har erfaring med EPJ Syd
  • Er åben for nye opgaver og lærenem
  • Har en positiv energi og formår at bidrage til et godt arbejdsmiljø
  • Er venlig, ansvarsfuld og pålidelig

Om afdelingen

Afdelingen for Kvindesygdomme og Fødsler servicerer borgere i Sønderjylland med professionel opgaveløsning til akutte og planlagte, gynækologiske og obstetriske patientforløb. Afdelingen er en del af Sygehus Sønderjylland og er beliggende på matriklen i Aabenraa med forskellig ambulant aktivitet i optageområdet. Afdelingen vægter et godt arbejdsmiljø, hvor alle faggrupper viser respekt for hinanden og holder en god tone. Alle bidrager på forskellig vis ind i kerneopgaven, med fokus på sammenhængende patientforløb, med patienten i centrum. Der er høj grad af fælles faglige holdninger, godt teamsamarbejde, høj patienttilfredshed og høj faglig kvalitet. Vi har formuleret en Aabenraamodellen, bl.a. med fokus på at se vores patienter som hele mennesker, opnå faglig konsensus og værdsætte nysgerrighed.

Løn og ansættelsesforhold

Løn og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst mellem Danske Regioner og HK.

Ansættelsesproces

Stillingen søges via dette link senest den 16. september.

Der afholdes samtaler den 26.september.

Der vil efter aftale med dig indhentes reference fra tidligere arbejdsgiver før ansættelse.

Vil du gerne høre mere?

Så kontakt chefjordemoder Trine Andersen på tlf. 26 37 05 06 eller trine.andersen1@rsyd.dk

Vi glæder os til at høre fra dig!

  • Fakta

  • Arbejdssted
    Sygehus Sønderjylland, Aabenraa
  • Kontaktperson
    Susanne Sangild
    susanne.sangild@rsyd.dk
  • Adresse
    Kresten Philipsens Vej 15, 6200 Aabenraa
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Tidsbegrænset periode
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-11-2025
  • Regionens jobnr.
    233408
  • Quick-nr.
    480515
  • Indrykningsdato
    27-08-2025
  • Ansøgningsfrist
    16-09-2025
  • Fakta

  • Arbejdssted
    Sygehus Sønderjylland, Aabenraa
  • Adresse
    Kresten Philipsens Vej 15, 6200 Aabenraa
  • Kontaktperson
    Susanne Sangild
    susanne.sangild@rsyd.dk
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Tidsbegrænset periode
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-11-2025
  • Regionens jobnr.
    233408
  • Quick-nr.
    480515
  • Indrykningsdato
    27-08-2025
  • Ansøgningsfrist
    16-09-2025
På baggrund af dette job