Blodbank og Immunologi
Palle Juul-Jensens Boulevard 99, 8200 Aarhus N
Lægesekretærer, Sundhedsadministrative koordinatorer eller assistenter med kontoruddannelse søges til Donoradministrationen ved Blodbank og Immunologi, Aarhus Universitetshospital
Kan du spejle dig i værdier som tværfaglighed, udvikling, gensidig respekt og et højt fagligt niveau, vil vi glæde os til at se en ansøgning fra dig. Vi vægter faglighed og det professionelle samarbejde lige højt.
Vi søger medarbejdere med gode faglige kvalifikationer og samarbejdsevner til Donoradministrationen. Der er tale om en fast stilling og et vikariat. Vikariatet er af et års varighed med mulighed for forlængelse.
Stillingerne ønskes besat pr. 1. november 2025 eller snarest herefter.
Stillingerne er som udgangspunkt på 37 timer, og den normale arbejdstid ligger kl. 7.30 og 20.00 på hverdage, samt lørdage fra 8-15. Der må forventes aftenarbejde ca. en gang pr. uge og lørdagsarbejde ca. hver 6. lørdag.
Donoradministrationen fungerer som sekretariat for Blodbanken og Blodbankens Plasmacenter. Du vil komme til at arbejde på begge adresser.
Som medarbejder i Donoradministrationen får du, sammen med dine kollegaer, en helt afgørende rolle ift. at sikre den nødvendige blodforsyning, da I har ansvar for at sikre tilstrækkelig booking af donorer til tapning bl.a. gennem telefonindkald. Samtidig er du den første vores donorer møder, når de kommer i Blodbanken. Det er vigtigt, at du er imødekommende og har lyst til at give vores donorer en god oplevelse. Sammen med dine kollegaer, får du ansvar for at sikre, at de donorer vi tapper, lever op til de kriterier, som vi har for bloddonation i Danmark, så vi kan passe godt på både donorer og patienter. Det sker ved et personligt interview af alle bloddonorer forud for deres tapning,
Du vil også blive involveret i opgaver, der vedrører hvervning af nye donorer og generel fastholdelse og anerkendelse af donorerne.
Booking/indkald via telefon og personligt interview før tapning vil omfatte ca. 80 % af din samlede arbejdstid. Derudover vil der være opgaver vedr. vedligeholdelse af donordatabasen og øvrige administrative opgaver. Du kommer til at indgå i et team af sekretærer og sygeplejersker, der har et tæt samarbejde med afdelingens øvrige medarbejdere.
Vi arbejder mod på sigt at blive dansk selvforsyning af plasma og har derfor det seneste år igangsat mange initiativer og ændringer i eksisterende arbejdsgange. Det er vigtigt, at du er omstillingsparat og frisk på ændringer og fornyelse.
Dine opgaver bliver blandt andet
- booking/indkald af donorer via telefon
- interview af donorer før tapning efterfulgt af booking af næste tappetid
- vedligeholdelse af donordatabase
- registrering, reservation og indkald til specialtapninger
- øvrige administrative opgaver
Vi forestiller os, at du
- er uddannet lægesekretær, Sundhedsadministrativ koordinator eller kontorassistent med gode kompetencer inden for IT
- er vild med at møde og tale med mange forskellige typer mennesker hver dag – både telefonisk og personligt
- har et skønt humør og er med til at løfte og bidrage til den gode stemning på arbejdspladsen
- har gode sociale kompetencer og stærke relationelle evner
- både ønsker faglig og ikke mindst personlig udvikling
- er ansvarsfuld og fleksibel i din tilgang til arbejdet
- sætter en ære i at yde en god service over for donorerne
- er omstillingsparat og klar på at afprøve nye tiltag for at sikre løbende tilgang og fastholdelse af donorer
- tør tage initiativ og gå forrest for at gentænke måder at løse opgaverne på
- har kendskab/rutine i officepakken
Vi tilbyder
- et godt arbejdsmiljø hvor vi skaber resultater i samarbejde
- et attraktivt job, hvor du har en betydningsfuld rolle og er med til at gøre en forskel
- god introduktion og oplæring
- god mulighed for personlig og faglig udvikling
- en travl og omskiftelig hverdag
- et udviklingsorienteret miljø med et højt fagligt niveau
- kollegaer fra mange forskellige faggrupper og en bred kontaktflade
Om AUH
AUH er et internationalt anerkendt og højt specialiseret universitetshospital, der samtidig er akuthospital for 362.000 borgere i Aarhus. Vi er samlet i én hospitalsby med 10.500 medarbejdere, som samarbejder i stærke fællesskaber på tværs af fag og afdelinger.
Om Blodbank og Immunologi
Blodbank og Immunologi ved Aarhus Universitetshospital er Region Midtjyllands specialafdeling i Klinisk Immunologi. Afdelingen har ca. 220 ansatte. Vi varetager produktion af blod- og vævskomponenter, transfusionsmedicinske analyser, transplantationsimmunologiske analyser, testning for hiv og hepatitis, autoimmundiagnostik, udredning af immundefekter og aferesebehandling af patienter.
Læs mere om os på vores hjemmeside under AUH til fagpersoner
Løn- og ansættelsesforhold sker i henhold til gældende overenskomst, ansøgers erfaring og relevante kvalifikationer i forhold til stillingen.
Tjenestesteder hos Blodbank og Immunologi, Aarhus Universitetshospital vil være Palle Juul-Jensens Boulevard og Olof Palmes Allé 38, 8200 Aarhus N.
Yderligere oplysninger kan fås hos Administrativ leder Sabina Christensen på 2477 8206 i uge 36 - 37 eller Chefbioanalytiker Charlotte Andersen på 2940 6502 i uge 38 - 39.
Har du lyst, og kan du indfri ovennævnte, vil vi glæde os til at modtage din ansøgning med relevante oplysninger om uddannelse og tidligere ansættelsesforhold. Ansøgningen fremsendes elektronisk via nedenstående link.
Ansøgningsfristen er søndag d. 28. september 2025. Der afholdes ansættelsessamtaler mandag d. 6. oktober 2025.
Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret til samtale.
Fakta
- Arbejdssted
Aarhus Universitetshospital -
Kontaktperson
Sabina Christensen
SABICR@rm.dk
2477 8206 - Adresse
Palle Juul-Jensens Boulevard 99, 8200 Aarhus N - Stillingstyper
Lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-11-2025 - Regionens jobnr.
61977 - Quick-nr.
480769 - Indrykningsdato
03-09-2025 -
Ansøgningsfrist
28-09-2025
-
Dit næste skridt...
- Søg jobbet
- Føj til favoritter
- Del jobbet
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Aarhus Universitetshospital - Adresse
Palle Juul-Jensens Boulevard 99, 8200 Aarhus N -
Kontaktperson
Sabina Christensen
SABICR@rm.dk
2477 8206 - Stillingstyper
Lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-11-2025 - Regionens jobnr.
61977 - Quick-nr.
480769 - Indrykningsdato
03-09-2025 -
Ansøgningsfrist
28-09-2025
Andre job fra Region Midtjylland der minder om dette
-
Er du vores nye sundhedsadministrative medarbejder i sekretærgruppen på sengeafdelingen ved Lever- Mave og Tarmsygdomme, AUH?
Aarhus Universitetshospital | Palle Juul-Jensens Boulevard 99, 8200 Aarhus N
LægesekretærOpslået
22-08-2025Ansøgningsfrist
15-09-2025 -
Lægesekretær/Sundhedsadministrativ koordinator til Sengeafnit 3 Regionspsykiatrien Randers
Regionspsykiatrien Randers | Dr. Boulevard 15, 8930 Randers NØ
LægesekretærOpslået
01-09-2025Ansøgningsfrist
07-09-2025 -
Lægesekretær/SAK søges til Dagkirurgisk Afsnit 2, Urinvejskirurgi, AUH
Aarhus Universitetshospital | Palle Juul-Jensens Boulevard 99, 8200 Aarhus N
LægesekretærOpslået
27-08-2025Ansøgningsfrist
14-09-2025 -
Vil du gøre en forskel for kræftpatienter – uden at stå ved sengen? Vi søger en sundhedsadministrativ koordinator eller sygeplejerske ved Forløbsenheden, Kræftafdelingen, Aarhus Universitetshospital
Aarhus Universitetshospital | Palle Juul-Jensens Boulevard 99, 8200 Aarhus N
LægesekretærOpslået
12-08-2025Ansøgningsfrist
12-09-2025 -
Røntgen og Skanning, brystklinikken, Regionshospitalet Viborg søger lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator. Det kan være dig, så tøv ikke med at læse videre…..
Regionshospitalet Viborg | Heibergs Alle, 8800 Viborg
LægesekretærOpslået
01-09-2025Ansøgningsfrist
15-09-2025