Region Hovedstaden
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
Afdelingsledelsessekretær søges til Afdeling for Karkirurgi, Rigshospitalet
Er du en stærk formidler og trives du med administrative opgaver i en alsidig hverdag? Har du lyst til at udvikle og arbejde med koordinerende opgaver der skaber sammenhæng og kvalitet i afdelingens arbejde? Finder du dannelsen af Region Østdanmark spændende, og ser du dig selv som en god koordinator, så er det dig vi mangler i afdelingen.
Vi søger pr. 1. december 2025 en afdelingsledelsessekretær til at understøtte afdelingsledelsens arbejde og varetage koordinerende administrative opgaver.
Om os
Afdeling for karkirurgi med både regionsfunktioner og højt specialiserede funktioner er en af de syv karkirurgiske afdelinger i landet – og den eneste i Region Hovedstaden. Afdelingen udreder og behandler patienter med sygdomme i arterie- og venesystemet (uden for hjertet). Afdelingens størrelse og brede patientgrundlag giver unikke muligheder indenfor behandling, uddannelse, forskning og udvikling. Afdelingen tæller ca. 130 medarbejdere fordelt på læger, sygeplejersker, sekretærer og tværfagligt personale. Afdelingen består af et sengeafsnit, et ambulatorium, flere operations- og endovaskulære behandlingsrum, et sekretariat og et forskningsafsnit.
Om stillingen
Som afdelingsledelsessekretær i Afdeling for karkirurgi bliver du tovholder for afdelingsledelsen med ansvar for at koordinere, udvikle og forvalte administrative opgaver i relation til afdelingens kerneopgaver, drift og administrativ support. I en afdeling som vores, hjælper vi hinanden, når det er nødvendigt og arbejder tværfagligt i opgaveløsningen. Dine kontaktflader er mangeartede, og derfor er det vigtigt, at du er initiativrig og har let ved at skabe kontakt og netværk.
Arbejdsopgaver vil bl.a. være
- Koordinering af interne og eksterne møder og yde bistand til forberedelse herunder lokalebooking, forplejning og videokonferencer
- Understøttelse af processen frem mod dannelsen af Region Østdanmark i forhold til fremtidens karkirurgiske organisering
- Understøttelse af koordinering af efteruddannelse for speciallæger og samarbejde med relevante samarbejdspartnere
- Forberedelse og udsendelse af dagsordener, mødemateriale og referater
- Bidrag til kalenderstyring for afdelingsledelsen (møder, seminarer, konferencer).
- Udarbejdelse af informationsmateriale og intern kommunikation på en klar, engageret og spændende måde
- Understøtte rekrutteringsprocesser (HR-opgaver, ansættelser, koordinering af samtaler mv.)
- Håndtering af administrativt materiale og sagsbehandling
- Støtte til afdelingsledelsens og øvrige administrative behov i forhold til driften
- Bidrag til faste sekretariatsopgaver
- Hjælpe teamledelser med ad hoc-opgaver
Dine kvalifikationer
Vi søger en medarbejder med erfaring fra sundhedsvæsenet, gerne fra lignende stilling. Det er klart en fordel, at du kender regionens IT-, økonomi- og HR-systemer, samt har flair for at sætte dig ind i nye IT-systemer.
Derudover lægger vi vægt på:
- Stærke skriftlige og mundtlige formidlingsevner
- Evne til hurtigt at sætte dig ind i nye problemstillinger og være opsøgende i opgaveløsningen
- Gode samarbejdsevner og evne til at skabe relationer på tværs af fagligheder, niveauer og funktioner i en politisk styret organisation
- Vedholdenhed til at følge opgaverne helt til dørs, med blik for både detaljen og de overordnede linjer
- Nysgerrighed, refleksion og evne til at stille spørgsmål ved, hvordan vi plejer at gøre tingene – samtidig med, at du samler trådene og bevarer overblikket
Vi tilbyder
En afdeling hvor du vil være omgivet af engagerede kolleger, der sætter faglighed, arbejdsglæde og samarbejde meget højt.
- En alsidig hverdag i et uformelt arbejdsmiljø med tværfaglige kollegaer som daglige sparringspartnere
- En delvis ny stilling, som du selv kan være med til at præge, og hvor du kan bidrage med ideer og input til at forbedre administrative arbejdsgange
- En spændende stilling i en dynamisk afdeling med stor faglighed
- Medindflydelse på koordinerende opgaver, der understøtter en bæredygtig udvikling af afdelingen
Ansættelsesvilkår
Løn- og ansættelsesvilkår i henhold til gældende overenskomst. Stillingen er på 37 timer ugentligt.
Ansøgningsfrist: 23. oktober 2025
Vi forventer at afholde samtaler den 27. og 28. oktober
Vi ser frem til at modtage en motiverede ansøgning samt dit CV, som du skal sende via linket nedenfor.
Kontakt
Er du interesseret i at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte Cheflæge Nikolaj Eldrup 35 45 06 46 eller Chefsygeplejerske Lise Westerlin 35 45 18 76 eller mail nikolaj.eldrup@regionh.dk eller lise.westerlin.01@regionh.dk
Fakta
- Arbejdssted
Rigshospitalet, Blegdamsvej -
Kontaktperson
Nikolaj Eldrup
nikolaj.eldrup@regionh.dk - Adresse
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø - Stillingstyper
Lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-12-2025 - Regionens jobnr.
264618 - Quick-nr.
481996 - Indrykningsdato
01-10-2025 -
Ansøgningsfrist
23-10-2025
-
Dit næste skridt...
- Søg jobbet
- Føj til favoritter
- Del jobbet
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Rigshospitalet, Blegdamsvej - Adresse
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø -
Kontaktperson
Nikolaj Eldrup
nikolaj.eldrup@regionh.dk - Stillingstyper
Lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-12-2025 - Regionens jobnr.
264618 - Quick-nr.
481996 - Indrykningsdato
01-10-2025 -
Ansøgningsfrist
23-10-2025
Andre job fra Region Hovedstaden der minder om dette
-
SAK-vejleder og kollega i Afdeling for Led- og Knoglekirurgi, Gentofte-matriklen søges!!!!
Gentofte Hospital | Gentofte Hospitalsvej 6, 2. sal, 2900 Hellerup
LægesekretærOpslået
01-10-2025Ansøgningsfrist
20-10-2025 -
Sundhedsservicesekretær/Lægesekretær søges til Afdeling for Led- og Knoglekirurgi, Herlev og Gentofte Hospital, Gentofte-matriklen
Gentofte Hospital | Gentofte Hospitalsvej 6, 2. sal, 2900 Hellerup
LægesekretærOpslået
01-10-2025Ansøgningsfrist
20-10-2025 -
Lægesekretær/SAK/anden administrativ – SE her: Har du lyst til at prøve akutområdet? - så har vi har en fast stilling ledig i Akutmodtagelsen (AKM) på Bornholms Hospital, Klinisk Administration
Bornholms Hospital | Ullasvej 8, 3700 Rønne
LægesekretærOpslået
25-09-2025Ansøgningsfrist
17-10-2025 -
Psykiatrisk Center Amager søger en lægesekretær/sundhedsadministrativ koordinator med blik for struktur og kvalitet
Psykiatrisk Center Amager | Digevej 110, 2300 København s
LægesekretærOpslået
26-09-2025Ansøgningsfrist
10-10-2025 -
Knivskarp sekretær søges til en 37 timers vagtfri stilling i vores Udredningsenhed, Afdeling for Rygkirurgi, Led- og Bindevævssygdomme (RLB), Rigshospitalet, Valdemar Hansens Vej
Rigshospitalet, Glostrup | Valdemar Hansens Vej 13, 2100 København Ø
LægesekretærOpslået
01-10-2025Ansøgningsfrist
21-10-2025