SundK - Aarhus
Hedeager 3, 8200 Aarhus N
Teamkoordinator til visitationsretningslinjer i Sundhedsvæsenets Kvalitetsinstitut (Aarhus, Aalborg, Odense eller København)
Vil du gå forrest i udviklingen af en model for udarbejdelse og vedligehold af visitationsretningslinjer i Sundhedsvæsenet? Har du de metodemæssige kompetencer, og er du stærk i tværfagligt og tværsektorielt samarbejde? Så er det måske dig vi søger.
I 2026 får Sundhedsvæsenets Kvalitetsinstitut (SundK) til opgave at udarbejde visitationsretningslinjer og samtidig udvikle en model for en fortløbende produktion af visitationsretningslinjer. Arbejdet sker i tæt dialog med centrale aktører, herunder regioner, Sundhedsstyrelsen og Kommunernes Landsforening.
Koordinatoren får ansvar for at udvikle, implementere og drifte en model for visitationsretningslinjer, der sikrer ensartet, retfærdig og differentieret levering af ydelser i udvalgte patientforløb. Målet er at styrke kvalitet, gennemsigtighed og effektiv ressourceanvendelse i sundhedsvæsenet tilpasset den enkelt patients behov. Visitationsretningslinjernes snitflade op mod SundK’s øvrige opgaveportefølje skal udnyttes. Derfor skal opgaveløsningen ske i tæt dialog med kollegaer i instituttet.
Dine kerneopgaver
Du bliver tovholder på udvikling af SundK’s model for udarbejdelse og vedligehold af visitationsretningslinjer. Dine opgaver vil bl.a. omfatte:
- Organisering og koordinering af opgaven i SundK
- Design, afprøvning og drift af en model for visitationsretningslinjer
- Forfatte udkast til visitationsretningslinjer i dialog med en bredt sammensat forfattergruppe
- Sikring af faglig og juridisk kvalitet af arbejdet
- Udarbejdelse af vejledningsmaterialer
- Sikring af samarbejde med relevante aktører
- Understøttelse af implementering af visitationsretningslinjer
- Kommunikation om indsatsen både internt og eksternt.
Om dig
Vi forestiller os, at du har en kombination af sundhedsfaglig indsigt, forvaltningsforståelse og analytiske kompetencer, herunder
- Har en relevant videregående uddannelse, f.eks. cand.med., cand.scient.pol., cand.scient.adm. eller cand.scient.san.publ.
- Har indsigt i sundhedsvæsenets organisering og patientforløb på tværs af sektorer og aktører
- Har solid erfaring med visitation, offentlig forvaltning eller myndighedsarbejde
- Har erfaring med projektledelse, udviklingsarbejde og/eller implementering
- Er en stærk kommunikator, der kan facilitere dialog og samarbejde mellem faglige og organisatoriske parter
- Er struktureret og trives med både selvstændigt ansvar og samarbejde på tværs
- Bidrager til et positivt og udviklende arbejdsmiljø.
Vi tilbyder
- En central rolle i en strategisk vigtig opgave med stor betydning for fremtidens sundhedsvæsen og patienter
- Mulighed for at arbejde i en organisation med høj faglighed, hjælpsomme kollegaer og stærke samarbejdspartnere
- Fleksible arbejdsforhold og gode udviklingsmuligheder.
Løn og ansættelse
Stillingen er i udgangspunktet på 37 timer pr. uge, indplacering efter gældende overenskomst, med mulighed for forhandling af tillæg. Arbejdssted er på en af vores adresser i København, Odense, Aarhus eller Aalborg.
Du vil referere til enhedslederen af Kvalitetsenhed A, der rummer ældreområdet, hjerte, muskel/skelet og kroniske sygdomme – men forventes at arbejde på tværs af organisationen. Du skal regne med nogen rejseaktivitet i forbindelse med møder med eksterne og kontakt til kolleger.
Ansøgning
Send os din ansøgning, dit CV, uddannelsesbevis og evt. andre relevante dokumenter via vores online system senest fredag 31. oktober 2025.
Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler fredag den 7. november 2025 i København.
Hvis du har spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte vicedirektør Henriette Lipczak på 2446 3531.
Om Sundhedsvæsenets Kvalitetsinstitut
Instituttet blev oprettet 1. januar 2025. Vi er en dagsordensættende aktør inden for kvalitetsudvikling og prioritering i sundhedsvæsenet og har som mål at skabe synergi mellem fire kerneområder:
- Udarbejdelse og vedligeholdelse af kliniske retningslinjer
- Vurdering af behandlingsformer og sundhedsteknologier
- Drift og udvikling af landsdækkende kliniske kvalitetsdatabaser
- Drift og udvikling af arbejdet med utilsigtede hændelser (UTH) og Dansk Patientsikkerhedsdatabase
Med godt 150 dedikerede medarbejdere i Aarhus, Aalborg, København og Odense arbejder vi for at understøtte høj og ensartet kvalitet i hele patientens forløb.
Du kan læse mere om Sundhedsvæsenets Kvalitetsinstitut her.
Da Region Midtjylland løbende gennemfører besparelser og omorganiseringer, vil medarbejdere i omplacering, der søger stillingen, have fortrinsret.
Fakta
- Arbejdssted
Uden for sygehuse - Region Midtjylland -
Kontaktperson
Henriette Lipczak
henlip@sundk.dk
+45 2446 3531 - Adresse
Hedeager 3, 8200 Aarhus N - Stillingstype
Læge - Speciale
Almen medicin - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-01-2026 - Regionens jobnr.
62449 - Quick-nr.
482239 - Indrykningsdato
06-10-2025 -
Ansøgningsfrist
31-10-2025
-
Dit næste skridt...
- Søg jobbet
- Føj til favoritter
- Del jobbet
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Uden for sygehuse - Region Midtjylland - Adresse
Hedeager 3, 8200 Aarhus N -
Kontaktperson
Henriette Lipczak
henlip@sundk.dk
+45 2446 3531 - Stillingstype
Læge - Speciale
Almen medicin - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-01-2026 - Regionens jobnr.
62449 - Quick-nr.
482239 - Indrykningsdato
06-10-2025 -
Ansøgningsfrist
31-10-2025