Region Hovedstaden
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
Sundhedsadministrativ leder til Afdeling for Børn og Unge
Juliane Marie Centret
Vi søger en motiveret, engageret og fagligt stærk leder, der vil være med til at sikre høj faglighed og sammenhængskraft i lægesekretærgruppen på tværs i afdelingen.
Kan du jonglere ledelse, faglighed og udvikling, og sikre følgeskab, så er det dig, vi leder efter.
Hvem er du?
Du er en synlig, respektfuld og tillidsfuld leder, der kan tage styringen og samtidig give plads til dine medarbejdere. Du er tydelig i din kommunikation, har stærke samarbejdsevner og en frisættende og anerkendende tilgang.
Du trives i en forandringspræget hverdag, formår at skabe følgeskab og engagement, og bidrager aktivt til et godt fagligt, fysisk og psykisk arbejdsmiljø.
Dine ansvarsområder og opgaver
Som sundhedsadministrativ leder har du ansvaret for at lede og udvikle en engageret medarbejdergruppe bestående af 19 lægesekretærer/SAK, som er opdelt i 4 teams og fordelt over 14 subspecialer.
Med fokus på faglighed og arbejdsmiljø, bliver det dit ansvar at sikre et fællesskab på tværs i afdelingen.
Du og dine teams skal bidrage til og understøtte afdelingens kerneopgaver og bevæge jer i takt med Rigshospitalets og afdelingens strategier og mål. Du skal sikre optimal arbejdstilrettelæggelse og have øje for, at den enkeltes kompetencer kommer i spil.
Afdelingen har SAK-studerende, og du skal indgå i planlægning af praktikforløb i afdelingen samt i Juliane Marie Centeret.
Sammen med vores afdelingsledelsessekretær skal du varetage lægernes vagtskema.
Dine opgaver vil være personaleledelse, sparring, kompetenceudvikling og sammenhæng af ressourceudnyttelse samt samarbejde med afdelingens øvrige ledere og medarbejdere.
Du vil indgå i afdelingens ledelsesråd, afdelingens ledermøder og subspecialernes afsnitsmøder og netværksmøder i Juliane Marie Centret.
Vi søger dig, der:
- har erfaring som leder og er uddannet lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator
- har en stærk faglig profil
- er imødekommende og bygger din ledelse på dialog og tillid
- kan opbygge og vedligeholde relationer
- er visionær og arbejder målrettet med udvikling
- har humor og ønsker at være på en arbejdsplads med højt til loftet
Du får
En vigtig rolle, hvor du og dine medarbejdere kan gøre en forskel i en afdeling med højt fagligt niveau og fokus på det gode, tværfaglige samarbejde og et godt arbejdsmiljø for alle.
Du bliver tilknyttet en leder-buddy og en leder-mentor, da vi vægter en god onboarding meget højt. Du har ugentlig sparring med afdelingsledelsen.
Du får gode muligheder for at (videre)udvikle ledelsesmæssige kompetencer.
Vi tilbyder
En spændende lederstilling med muligheder for både faglig og personlig udvikling og en arbejdsplads i udvikling, bl.a. med forberedelse til indflytning i Mary Elizabeth Hospital – Riget for Børn, Unge og Gravide, der åbner i 2027.
Yderligere information
Vil du vide mere om stillingen? Kontakt chefsygeplejerske Marianne Madsen på tlf. 3545 9562.
Læs mere om os på hjemmeside eller følg os på Instagram: @afdelingforboernogunge.
Om afdelingen
Afdeling for Børn og Unge er en stor afdeling med omkring 500 medarbejdere, der alle bidrager til at løse kerneopgaven for vores mange patienter.
Vi har ca. 6.000 indlæggelser om året og 42.000 ambulante besøg.
Vi glæder os til at høre fra dig og ser frem til at modtage din ansøgning.
Ansøgningsfrist: 23. oktober 2025.
Søg stillingen via linket på siden.
Løn - og ansættelsesvilkår i henhold til overenskomst.
Stillinger i Juliane Marie Centret er omfattet af bekendtgørelse om indhentelse af børneattest. Det er derfor en forudsætning for ansættelse, at du har blank børneattest. Centret indhenter børneattesten hos Rigspolitiet, efter samtykke fra ansøger.
Rigshospitalet er en røgfri arbejdsplads.
Rigshospitalet er en del af Region Hovedstaden.
Fakta
- Arbejdssted
Rigshospitalet, Blegdamsvej -
Kontaktperson
Marianne Madsen
marianne.madsen.03@regionh.dk - Adresse
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø - Stillingstyper
Ledende lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-12-2025 - Regionens jobnr.
264751 - Quick-nr.
482346 - Indrykningsdato
08-10-2025 -
Ansøgningsfrist
23-10-2025
-
Dit næste skridt...
- Søg jobbet
- Føj til favoritter
- Del jobbet
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Rigshospitalet, Blegdamsvej - Adresse
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø -
Kontaktperson
Marianne Madsen
marianne.madsen.03@regionh.dk - Stillingstyper
Ledende lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-12-2025 - Regionens jobnr.
264751 - Quick-nr.
482346 - Indrykningsdato
08-10-2025 -
Ansøgningsfrist
23-10-2025