Region Hovedstaden

Region Hovedstaden

Blegdamsvej 9, 2100 København Ø

Lægesekretær/sundhedsadministrativ koordinator til Rigshospitalets TraumeCenter

Ønsker du en spændende og dynamisk arbejdsplads? Har du lyst til at arbejde tæt sammen med et højt specialiseret, humørfyldt hold bestående af lægesekretærer, sygeplejersker, læger, portører, radiologer og bioanalytikere? Vil du være med i front om vores fælles mål at redde liv og yde optimal behandling? Så er du måske lige den, vi gerne vil have med i flokken.

Rigshospitalets TraumeCenter og Akutmodtagelse består af en akutmodtagelse og en traumemodtagelse med tilhørende CT-scannere og operationsstue. Her modtager vi som det eneste ”level 1”-traumecenter i Danmark svært tilskadekomne og kritisk syge medicinske patienter fra hele Østdanmark samt brandsårspatienter fra hele landet.

I Traumecentret er ikke én dag ens. Dine arbejdsopgaver består overordnet af:

  • Overblik over gældende visitationsregler og optageområder samt opskrivning og modtagelse af skadestuepatienter i skranken.
  • Gængse, administrative lægesekretæropgaver, som selvfølgelig indebærer korrekt og tidstro registrering og håndtering af patientforløb i SP fra start til slut.
  • Herudover er der portørbestilling, siddende/liggende/normale/akutte kørsler og alt, du kan forestille dig fra fx håndtering af overflytninger fra andre hospitaler, regioner og lande, telefoniske forespørgsler fra det præhospitale, patienter, pårørende og politi, der kræver indblik i basal jura, til udlevering af journalmateriale og nedbrud af en printer, bestilling af en håndværker til et stoppet toilet, osv.
  • Sammen med resten af holdet er du på traumestuen, hvor du registrerer traume- og akutkaldene, skriver efter direkte diktat for de forskellige læger i SP, ringer efter akutte tilsyn, bestiller blod og udfører andre ad hoc-opgaver.
  • Håndtering af Region Hovedstadens AKC (Akut Koordinations Center), hvor du modtager opkald via SINE-radio og telefon fra akutlægebiler, ambulancer og helikoptere med meldinger om patienter til TraumeCentret og øvrige afdelinger på Rigshospitalet.
  • Hjertestopalarm på Rigshospitalets to matrikler.
  • Alarmering af personale til traume-, akut-, trombolyse- og helikopterkald.
  • Beredskabsfunktionen på Rigshospitalets to matrikler, hvor du indgår i en nøglerolle.

 

Vi tilbyder:

  • Minimum en måneds sidemandsoplæring.
  • En fagligt koordinerende lægesekretær, der tager hånd om din introduktion mhp. faglig kvalitet og udvikling.
  • Godt kollegaskab, der både hjælper dig fagligt og socialt ind i afsnittet.
  • Rum til refleksion med egne og tværfaglige kolleger og/eller bearbejdning af hændelser, der har gjort indtryk eller været decideret voldsomme via defusing/debriefing og åben kontakt til Krisepsykologisk Enhed efter behov.
  • Deltagelse i et reflektionshold med andre nyansatte for hele HovedOrtoCentret.
  • I det første år vil du altid være i vagt med en erfaren kollega.
  • Fleksibel arbejdstidsplanlægning, hvor vi sigter efter at tage individuelle hensyn til dine ønsker om vagter og fridage.
  • En spændende og afvekslende hverdag.
  • Gode kolleger, der hjælper og passer på hinanden samt et godt arbejdsmiljø, der bliver prioriteret af alle.
  • Stor respekt mellem faggrupperne, hvor alle bliver anerkendt som en vigtig del af samarbejdet.
  • Med tiden egne ansvarsområder, som du kan dygtiggøre dig i, og hvor det forventes, at du vidensdeler med dine kolleger.

Hvis du synes, det lyder spændende, og hvis du ønsker en arbejdsdag, hvor der både kan ske alt og ingenting i løbet af en vagt, så er TraumeCentret din nye arbejdsplads.

Vi er bemandet døgnet rundt, hele året, med to sekretærer i hver vagt, så vi søger en kollega til skiftende vagtlag med weekendarbejde svarende til hver 2. eller hver 3. weekend. Timeantallet er som udgangspunkt 37 timer om ugen, men vi kan aftale færre timer ved behov. Vi ønsker os, at du kan starte 1. december 2024 men venter gerne på den helt rigtige.

Vi forventer, at du:

  • Er uddannet lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator – alternativt, hvis du er ufaglært og bare må have jobbet, har du flere års solid erfaring som lægesekretær i RegionH
  • Er interesseret i det akutte speciale og byder ind med et engagement for at lære
  • Evner at bevare roen, når der er travlt, og du er tvunget til at omprioritere
  • Har en høj grad af personlig resiliens med dig og kan se dig selv arbejde med alvorligt tilskadekomne/akut meget syge og deres pårørende
  • Tager ansvar for din egen, fortsatte læring, også når du ikke er helt ny mere
  • Har erfaring med Sundhedsplatformen og høj, generel IT-forståelse
  • Tænker løsningsorienteret og fremadskuende
  • Er god til dansk retstavning, kan skrive blindskrift efter direkte diktat og har (eller relativt hurtigt forstår at oparbejde) et bredt ordforråd inden for lægefaglige termer – både dine kolleger og lægerne hjælper dig selvfølgelig, hvis du ikke har prøvet det før
  • Er en positivt indstillet, hjælpsom person, som ønsker at bidrage til en rar hverdag og det gode arbejdsmiljø

Ønsker du yderligere oplysninger, er du velkommen til at kontakte oversygeplejerske Marlene Kongstad Blomstrøm Poulsen på tlf. 35 45 80 06 eller fagligt koordinerende lægesekretær Anne Schøndorff på tlf. 35 45 97 06. Du er også velkommen til at komme på besøg og se vores afdeling, inden du søger stillingen.

Ansøgningsfrist er tirsdag d. 18. november 2025, og samtalerne afholdes tirsdag d. 25. november 2025.

  • Fakta

  • Arbejdssted
    Rigshospitalet
  • Kontaktperson
    Marlene Kongstad Blomstrøm Poulsen
    marlene.kongstad.blomstroem.poulsen.01@regionh.dk
  • Adresse
    Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    02-01-2026
  • Regionens jobnr.
    265178
  • Quick-nr.
    483461
  • Indrykningsdato
    03-11-2025
  • Ansøgningsfrist
    18-11-2025
  • Fakta

  • Arbejdssted
    Rigshospitalet
  • Adresse
    Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
  • Kontaktperson
    Marlene Kongstad Blomstrøm Poulsen
    marlene.kongstad.blomstroem.poulsen.01@regionh.dk
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    02-01-2026
  • Regionens jobnr.
    265178
  • Quick-nr.
    483461
  • Indrykningsdato
    03-11-2025
  • Ansøgningsfrist
    18-11-2025
På baggrund af dette job

Andre job fra Region Hovedstaden der minder om dette

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Lægesekretær eller SAK søges til Gynækologisk Ambulatorium, Hvidovre Hospital

Hvidovre Hospital  |  Kettegård Alle 30, 2650 Hvidovre
Lægesekretær

Opslået
23-10-2025

Ansøgningsfrist
20-11-2025

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator søges i vores sekretariat i afdelingen for Plastikkirurgi og Brandsårsbehandling

Rigshospitalet, Blegdamsvej  |  Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
Lægesekretær

Opslået
04-11-2025

Ansøgningsfrist
24-11-2025

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Lægesekretær til Jordemoderkonsultationerne på Rigshospitalet

Rigshospitalet, Blegdamsvej  |  Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
Lægesekretær

Opslået
30-10-2025

Ansøgningsfrist
17-11-2025

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Vil du være lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator i Specialambulatorium MOPS på Østerbro i København?

Psykiatrisk Center Sct. Hans, Roskilde  |  Carl Nielsens Allé 9, 2100 København Ø
Lægesekretær

Opslået
03-11-2025

Ansøgningsfrist
20-11-2025

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator. Drømmer du om at have en nøglerolle i børne- og ungdomspsykiatrien? Så se med her!

Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Region Hovedstaden  |  nordstjernevej 15, 2600 Glostrup
Lægesekretær

Opslået
28-10-2025

Ansøgningsfrist
16-11-2025