Region Hovedstaden

Region Hovedstaden

Valdemar Hansens Vej 13, 4. sal rødt trafikcenter, 2600 Glostrup

Respirationscenter Øst søger uddannet lægesekretær til kombineret stilling med opgaver både på vores sengeafsnit og i vores ambulatorium pr. 1. august

Trives du i et selvstændigt job med stort tværfagligt samarbejde, og ofte med mange bolde i luften?

Vil du være limen som binder afsnittet sammen, og kan du lide at være ansigtet udadtil, og den første patienterne og de pårørende møder?

Så er det dig vi står og mangler.

Ansættelsen vil være placeret i Afdeling for Bedøvelse, Smerte og Respirationsstøtte, Neurocentret, Rigshospitalet/Glostrup med tjeneste på Glostrup-matriklen.

Vi tilbyder dig en spændende hverdag hvor ikke to dage er ens, en afdeling hvor vi prioriterer et godt arbejdsmiljø og høj faglighed.

Hvem er vi?

RCØ er en højt specialiseret klinik med ca. 1800 patienter tilknyttet. RCØ modtager børn og voksne fra hele Østdanmark, Grønland og Færøerne. Patientgruppen der diagnosticeres, behandles og kommer til kontrol på RCØ, lider bl.a. af neuromuskulære sygdomme, traumer og/eller kompliceret søvnapnø.

RCØ består af en ekstern funktion der betjener borgerne i eget hjem og en intern funktion bestående af et ambulatorium og 1 sengeafdeling med plads til 11 elektive patienter og et 7-døgnsafsnit Y14. Afdelingen har desuden 1-2 akutpladser til patienter i respiratorbehandling. Patienterne er indlagte i korte og længere forløb til opstart af ny behandling (CPAP, NIV og invasiv respirator-behandling), oplæring af respiratoriske hjælpere der skal varetage den respiratoriske behandlings i patientens eget hjem samt kontrol af eksisterende behandling.

 Vi søger en person med følgende profil:

Faglige kvalifikationer

  • Certificeret i SP
  • Gode IT-kompetencer
  • Kendskab til SAP/TUR er en fordel
  • Kendskab til workzone eller lyst til at lære det

Personlige kvalifikationer:

  • Er uddannet lægesekretær eller har erfaring med at arbejde som lægesekretær
  • Positiv og åben og sætter en ære i, at alle som kommer i afsnittet føler sig ventet og velkommen
  • Arbejder på et højt fagligt niveau
  • Er initiativrig, struktureret og i stand til at prioritere opgaver og egen arbejdstid
  • Er god til at samarbejde og kommunikere med andre
  • Har ordenssans
  • Er serviceminded, udviser fleksibilitet og er parat til forandringer
  • Er løsningsorienteret
  • Kan lide at have mange kontaktflader i dagligdagen
  • Er engageret i den daglige drift i afdelingen
  • Er glad for at arbejde tværfagligt
  • Er indstillet på at deltage i de mangeartede arbejdsopgaver, som er i afsnittet
  • Bidrager aktivt og med initiativ til at fremme af et godt fysisk og psykisk arbejdsmiljø i afsnittet
  • Har humor og empati

Arbejdsopgaver omfatter bl.a.:

  • Modtagelse af patienter (skrankefunktion)
  • Booking af patienter i Sundhedsplatformen samt udsendelse af indkaldelsesbreve
  • Håndtering af henvisninger
  • Opgavelister/arbejdslister/in basket i Sundhedsplatformen
  • Registrering og koordination af forløb
  • Kvalitetssikring i forhold til korrekt DRG-afregning.
  • Diverse registrering i databaser vedr. udstyr til patienterne
  • Opkald til patienterne for at påminde om tider mhp. minimere udeblivelser – et særligt fokusområde for RCØ.
  • Indkaldelse af patienter til tider/indlæggelser med kort varsel
  • Besvare telefonhenvendelser
  • Div. ad hoc opgaver på alle niveauer

Vi tilbyder:

  • En stilling som lægesekretær i sekretariatet i den interne del af RCØ.
  • En alsidig hverdag med mange forskelligartede opgaver samt grundig oplæring.
  • Sekretariatet har opgaver for både ambulatoriet og sengeafdelingen. Da vi i øjeblikket er ved at ændre strukturen, vil der være en sekretær på sengeafsnittet og en sekretær i ambulatoriet. Opgaverne er varierede, og du vil dagligt beskæftige dig med alle typer sekretæropgaver for begge typer afdelinger.
  • Der vil være god mulighed for at præge stillingen efter dine interesser og/eller kompetencer og få ansvarsområder inden for disse.
  • Et tæt samarbejde med alle faggrupper på afsnittet, afsnitsledelsen.
  • Dagvagter i tidsrummet 07.00-15.30 på hverdage.
  • Søde engagerede kolleger
  • At være del af et sekretærnetværk i klinikken hvor der prioriteres et nært og godt samarbejde på tværs.
  • Du vil få velkvalificerede og motiverede kollegaer, som sætter fokus på samarbejde.
  • Vi lægger vægt på en positiv og uformel tone, hvor erfaringsudveksling og dialog er udgangspunktet for at levere arbejde af høj kvalitet.
  • Deltagelse i diverse relevante temadage og kurser.

 Stillingen er på 37 timer, løn- og ansættelsesforhold vil være i overensstemmelse med den gældende overenskomst.

 For yderligere oplysninger er du velkommen til at kontakte Afdelingssygeplejerske Tippe Rasmussen, tlf. 3863 4161 eller Afdelingssygeplejerske Majken Heldarskard-Winnerskjold, tlf. 2115 9203.

 Ansøgningsfrist :  4. juli 

 Ansættelsessamtaler : 7. juli 

 Søg stillingen via linket.

 Interesserede uanset alder, køn, religion og etnisk tilhørsforhold opfordres til at søge stillingen.

 Stillinger i Afdeling for Bedøvelse, Smerter og Respirationsstøtte er omfattet af bekendtgørelse om indhentelse af børneattest. Det er derfor en forudsætning for ansættelse, at du har blank børneattest. Centret indhenter børneattesten hos Rigspolitiet, efter samtykke fra ansøger.

 Rigshospitalet er en røgfri arbejdsplads.

 Rigshospitalet er en del af Region Hovedstaden.

  • Fakta

  • Arbejdssted
    Rigshospitalet, Glostrup
  • Kontaktperson
    Tippe Rasmussen
  • Adresse
    Valdemar Hansens Vej 13, 4. sal rødt trafikcenter, 2600 Glostrup
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-08-2021
  • Regionens jobnr.
    232993
  • Quick-nr.
    412141
  • Indrykningsdato
    22-06-2021
  • Ansøgningsfrist
    04-07-2021 (udløbet)


  • Fakta

  • Arbejdssted
    Rigshospitalet, Glostrup
  • Adresse
    Valdemar Hansens Vej 13, 4. sal rødt trafikcenter, 2600 Glostrup
  • Kontaktperson
    Tippe Rasmussen
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-08-2021
  • Regionens jobnr.
    232993
  • Quick-nr.
    412141
  • Indrykningsdato
    22-06-2021
  • Ansøgningsfrist
    04-07-2021 (udløbet)
På baggrund af dette job

Andre job fra Region Hovedstaden der minder om dette

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Drømmer du om at have en nøglerolle i børne- og ungdomspsykiatrien som sundhedsadministrativ koordinator/lægesekretær? Så se her!

Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Region Hovedstaden  |  Sydvestvej 102, 2600 Glostrup
Lægesekretær

Opslået
05-05-2025

Ansøgningsfrist
25-05-2025

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Vi søger en sekretær til et af vores to senge-afsnit

Bispebjerg og Frederiksberg Hospital  |  Bispebjerg Bakke 23, 2400 København
Lægesekretær

Opslået
29-04-2025

Ansøgningsfrist
15-05-2025

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Vil du være med til at gøre en forskel for akutte patienter – helt fra første kontakt?

Herlev Hospital  |  Borgmester Ib Juuls vej 101, 2730 Herlev
Lægesekretær

Opslået
02-05-2025

Ansøgningsfrist
16-05-2025

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Teamkoordinator og sekretær til Afdeling for Kæbekirurgi

Rigshospitalet, Blegdamsvej  |  Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
Lægesekretær

Opslået
22-04-2025

Ansøgningsfrist
13-05-2025

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Bliv vores nye lægesekretær i en mindre unik sarkomklinik

Herlev Hospital  |  Borgmester Ib Juuls vej 1, 2730 Herlev
Lægesekretær

Opslået
08-05-2025

Ansøgningsfrist
22-05-2025