Region Hovedstaden
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
Vidste du, at infektionssygdomme er forårsaget af mikroorganismer som bakterier, virus, svampe eller parasitter, der trænger ind i kroppen og formerer sig?
Det og meget mere kan du blive rigtig klog på ved at søge en stilling som sundhedsadministrativ koordinator i Afdeling for Infektionssygdomme på Rigshospitalet, hvor vi har en fast stilling på 30 timer ugentligt i vores ambulatorie fra den 1/2-26.
Du bliver en del af et stærkt fællesskab med 6 engagerede og dygtige kolleger, hvor det tværfaglige samarbejde med både sygeplejersker og læger er en naturlig del af hverdagen.
Ambulatoriet er organiseret i to områder:
Front Office fungerer som ambulatoriets modtagelse og bemandes på skift fra uge til uge. Her er din primære opgave at støtte både patienter og kollegaer i hverdagen. Arbejdet er præget af hyppige afbrydelser, og der indgår hverken telefonbetjening eller større registreringsopgaver i denne funktion.
Back Office varetager de mere administrative og fordybelseskrævende opgaver – som fx telefonpasning, kodefordeling, udarbejdelse af rapporter og lister. Også her roterer opgaverne ugentligt mellem jer for at sikre struktur, sammenhæng og et godt flow i hverdagen. Ambulatoriets telefon besvares i dette område i tidsrummet 8.00–15.00 (fredage til kl. 14.00)
Udover ambulatoriet samarbejder vi tæt med to sengeafsnit – og samarbejdet går begge veje. Opgaverne fordeles efter, hvor de giver bedst mening, og hvem der har lyst til at påtage sig dem. Vi vægter fleksibilitet og variation højt, og mange af opgaverne går med glæde på skift mellem os.
Vores speciale er kendetegnet ved et dedikeret personale, der alle har fokus på det bedste forløb for patienterne. Afdeling for Infektionssygdomme er et højt specialiseret og bredt speciale, der bl.a. varetager udredning og behandling af patienter med HIV, hepatitis, tuberkulose, tropesygdomme, immundefekter, cystisk fibrose og meget, meget mere.
Vi tilbyder dig
- 30 timer ugentligt mandag til fredag indenfor tidsrummet 8-14
- Mulighed for faglig udvikling
- Introduktion og oplæring
- Ugentlige tavlemøder
- 1:1-samtaler efter behov og årlig MUS
Vi er en lille gruppe og er derfor afhængige af ikke kun hinanden, men også et godt arbejdsmiljø, hvor tonen er ordentlig. Der kan være dage, hvor det hele går lidt stærkt og hvor et godt overblik og en hjælpende hånd er nødvendigt for at komme i mål og videre.
Løn- og ansættelsesvilkår følger overenskomst mellem Regionernes Løn- og Takstnævn og HK-Kommunal for lægesekretærer m.fl.
Du er velkommen til at kontakte sundhedsadministrativ leder Frederikke Løye på telefon 35 45 88 01 for yderligere information. Ansøgningsfristen er fredag den 5. september 2025. Samtaler afholdes løbende.
Fakta
- Arbejdssted
Rigshospitalet, Blegdamsvej -
Kontaktperson
Frederikke Løye-Philipsen
Frederikke.Loeye-Philipsen@regionh.dk - Adresse
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø - Stillingstyper
Lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Deltid over 21 timer - Ansættelsens start
02-02-2026 - Regionens jobnr.
263634 - Quick-nr.
479709 - Indrykningsdato
04-08-2025 -
Ansøgningsfrist
05-09-2025
-
Dit næste skridt...
- Søg jobbet
- Føj til favoritter
- Del jobbet
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Rigshospitalet, Blegdamsvej - Adresse
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø -
Kontaktperson
Frederikke Løye-Philipsen
Frederikke.Loeye-Philipsen@regionh.dk - Stillingstyper
Lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Deltid over 21 timer - Ansættelsens start
02-02-2026 - Regionens jobnr.
263634 - Quick-nr.
479709 - Indrykningsdato
04-08-2025 -
Ansøgningsfrist
05-09-2025
Andre job fra Region Hovedstaden der minder om dette
-
Lægesekretær til Danmarks største fødeafdeling – vil du være med dér, hvor livet begynder?
Hvidovre Hospital | Kettegård Alle 30, 2650 Hvidovre
LægesekretærOpslået
29-07-2025Ansøgningsfrist
21-08-2025 -
Vil du være med til at styre sekretariatet i Endoskopisk afsnit - Kirurgisk afdeling, Nordsjællands hospital
Nordsjællands Hospital | Dyrehavevej 29, 3400 Hillerød
LægesekretærOpslået
22-07-2025Ansøgningsfrist
18-08-2025