Region Hovedstaden
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
Lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator søges i vores sekretariat i afdelingen for Plastikkirurgi og Brandsårsbehandling
Vil du være omdrejningspunkt for patientforløb, så er det måske dig vi søger i stillingen som lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator til vores sekretariat.
Er du god til at holde styr på mange bolde – og få dem sikkert i mål? Har du lyst til at gøre en forskel for både patienter og kolleger i en afdeling med høj faglighed? Så er det måske dig, vi leder efter.
I Afdelingen for Plastikkirurgi og Brandsårsbehandling søger vi en struktureret og initiativrig lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator, der har lyst til at være med til at udvikle og præge en vigtig rolle i vores sekretariat.
Hvad går jobbet ud på?
Du bliver en nøglespiller i at få patientforløb til at hænge sammen – både for patienterne men også for os. Det handler om at få overblik i at skabe de bedste patientforløb med dertil hørende kvalitative registrering.
Du bliver en del af et team hvor vi sammen varetager funktionerne på rul, så din viden for afdelingens patientforløb styrkes i takt med man i arbejdsgangene kommer hele vejen rundt om patienten.
Hverdagen kan være omskiftelig – og til tider lidt hektisk, da vores patientforløb kan være af forskellige karakter inden for specialet. Du er derfor en vigtig rolle i at tænke i gode løsninger i samarbejde med dine kolleger – både sekretærer og læger.
Vi værdsætter et arbejdsmiljø og arbejdsfællesskab, hvor der er plads til forskelligheder og vi hjælper hinanden. Vi gør os umage for at skabe en arbejdsdag, hvor der både er plads til at være effektiv og til at trække vejret undervejs.
Hvornår?
Vi håber, du kan starte 1. januar 2026 eller snarest muligt.
Vi tilbyder:
Hos os en alsidig og vigtig rolle i en afdeling med høj faglighed og godt humør. Du bliver en del af sekretariatet, hvor vi lægger vægt på sparring og fleksibilitet der understøtter samarbejdet med vores patienter i afdelingen men også på operationsgangen.
- En dynamisk og levende arbejdsplads
- Udvikling i opgaveløsning som favner faglighed og det personlige
- Introduktion til opgaverne der tager udgangspunkt i dit faglige niveau og dine erfaringer, du er derfor også med til at forme din funktion
- Fleksibilitet i mødetider
- Mulighed for at varetage specialopgave som registreringsansvarlig, operationskoordinator eller forløbskoordinator
Dine opgaver vil blandt andet bestå af:
- Håndtere patientforløb i Sundhedsplatformen; herunder booking af tider, afrunding af ambulatorie, håndtering af henvisninger og patienter til sengeafsnit.
- Varetager korrekt og rettidig registrering i alle vores patientforløb inden for de givne retningslinjer inden for behandlings- og udredningsgarantien.
- Håndtering og registrering af kræftpakkepatienter
- Registreringspraksis jævnfør instruks
- Håndtering af arbejdslister i Sundhedsplatformen
- Opfølgning med mere for vores patienter
- Telefonbetjening af vores patienter
Som person:
Er du administrativ stærk med styr på detaljen, der kan reflektere nysgerrigt omkring opgaven. Du har erfaring i koordinering, gerne fra sundhedsvæsnet, og ved hvordan man får samarbejdet til glide på tværs af faggrupper.
- Har du en administrativ, gerne inden for sundhedsvæsnet - fx som lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator
- Er du avanceret bruger af Sundhedsplaformen.
- Er du bekendt med kræftpakkeforløb jævnfør instruks.
- Er du bekendt med registreringspraksis for vores patienter i udrednings- og behandlingsgarantien.
- Er du en holdspiller, der kan tage selvstændige beslutninger og samtidig bakke op om fælles løsninger
- Er du udadvendt og positiv og bidrager til et godt arbejdsmiljø.
- Har du kendskab til anatomi og sygdomslære.
Om afdelingen
Rigshospitalets Afdeling for Plastikkirurgi og Brandsårsbehandling er Danmarks største plastikkirurgiske afdeling. Plastikkirurgi omfatter diagnostik, behandling og rehabilitering af patienter med sygdomme, skader og medfødte misdannelser, hvor korrektiv eller rekonstruktiv kirurgi er et led i behandlingen.
Afdelingen har et stort patientvolumen og består af et ambulatorie og et sengeafsnit. Vi er godt 80 ansatte med sekretærer, læger og sygeplejersker, hvor du kommer til at være i sekretariatet med 8 sekretærer.
Se mere om afdelingen på vores hjemmeside: https://www.rigshospitalet.dk/afdelinger-og-klinikker/hovedorto/plast-brand/Sider/default.aspx
Lyder det som noget for dig?
Så vil vi rigtig gerne høre fra dig!
Har du spørgsmål til stillingen, er du velkommen til at kontakte ledende lægesekretær Camilla Tranberg 35 45 72 80
Ansøgningsfrist: d. 24.11.2025 - samtaler afholdes løbende, så vent ikke med at søge.
Opstart: 1. januar 2026 – eller efter aftale. Stillingen er 30-37 timer ugentligt.
Løn: Efter gældende HK-overenskomst.
Stillingerne er omfattet af bekendtgørelse om indhentelse af børneattest. Det er derfor en forudsætning for ansættelse, at du har blank børneattest.
Forudsætning for ansættelse er forståelse og beherskelse af det danske sprog.
Vi er en røgfri arbejdsplads.
Et af Regionens mål i personalepolitikken er ligebehandling uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap eller religion. Det sikres blandt andet gennem ansættelses- og uddannelsespolitikken.
Fakta
- Arbejdssted
Rigshospitalet, Blegdamsvej -
Kontaktperson
Camilla Joost Tranberg
camilla.dorte.joost.tranberg@regionh.dk
2137 0943 - Adresse
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø - Stillingstyper
Lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-01-2026 - Regionens jobnr.
265205 - Quick-nr.
483451 - Indrykningsdato
04-11-2025 -
Ansøgningsfrist
24-11-2025
-
Dit næste skridt...
- Søg jobbet
- Føj til favoritter
- Del jobbet
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Rigshospitalet, Blegdamsvej - Adresse
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø -
Kontaktperson
Camilla Joost Tranberg
camilla.dorte.joost.tranberg@regionh.dk
2137 0943 - Stillingstyper
Lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
01-01-2026 - Regionens jobnr.
265205 - Quick-nr.
483451 - Indrykningsdato
04-11-2025 -
Ansøgningsfrist
24-11-2025
Andre job fra Region Hovedstaden der minder om dette
-
Lægesekretær/sundhedsadministrativ koordinator til Rigshospitalets TraumeCenter
Rigshospitalet | Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
LægesekretærOpslået
03-11-2025Ansøgningsfrist
18-11-2025 -
Receptionist til Psykoterapeutisk Center Stolpegård – god til mennesker og med øje for detaljer
Psykoterapeutisk Center Stolpegård, Gentofte | Stolpegårdsvej 20, 2800 Gentofte
LægesekretærOpslået
23-10-2025Ansøgningsfrist
06-11-2025 -
Lægesekretær / SAK til Lunge- og Infektionsmedicinsk afdeling på Nordsjællands Hospital
Nordsjællands Hospital | Dyrehavevej 29, 3400 Hillerød
LægesekretærOpslået
08-10-2025Ansøgningsfrist
07-11-2025 -
Lægesekretær til Jordemoderkonsultationerne på Rigshospitalet
Rigshospitalet, Blegdamsvej | Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
LægesekretærOpslået
30-10-2025Ansøgningsfrist
17-11-2025 -
Lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator. Drømmer du om at have en nøglerolle i børne- og ungdomspsykiatrien? Så se med her!
Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Region Hovedstaden | nordstjernevej 15, 2600 Glostrup
LægesekretærOpslået
28-10-2025Ansøgningsfrist
16-11-2025