Region Sjælland

Region Sjælland

Sofie Madsens Vej 5, 4330 Hvalsø

Social- og sundhedsassistent til behandlingstilbud for børn og unge med autisme

Himmelev behandlingstilbud søger uddannede, engagerede og fagligt velfunderede social- og sundhedsassistenter til bo-afdelinger for børn og unge med autisme.

 Vi søger social- og sundhedsassistenter, der vil være med til at give børn og unge en tryg og udviklende hverdag, hvor der tages hånd om både den sundhedsfaglige og pædagogiske del.  Børnene på Himmelev er mellem 5 og 18 år. De er meget forskellige, men har alle autisme. Nogle er mentalt retarderede og har brug for hjælp til f.eks. personlig hygiejne, mens andre primært skal støttes i sociale situationer. De har alle brug for omsorg, støtte og struktur fra tydelige voksne, der kan betrygge dem, hvis de bliver grebet af angst, eller frustration. De har ligeledes brug for erfarent personale, som evt. har kendskab til autisme og arbejdet med børn og unge, som har generelle funktionsnedsættelser.

Udover pædagogiske opgaver med børnene/de unge, vil du som social- og sundhedsassistent sammen med de medicinansvarlige pædagoger og social- og sundhedsassistenter, varetage overblikket og behandlingsarbejdet ift. børn og unge med sundhedsfaglige problematikker eller opgaver. Herunder at implementere sundhedslovgivningen ud fra de retningsgivende dokumenter ift. medicinhåndtering, hygiejne, sundhed og trivsel og delegation af sundhedsfaglige opgaver. Der vil ligeledes være opgaver relateret til vejledning af social- og sundhedsassistent studerende, samt vejledning og delegation til øvrige ansatte ift. sundhedsfaglige opgaver, samt udarbejdelse af instrukser ifm. særlige lidelser og sygdomme hos børnene og de unge. Du vil være tilknyttet den sundhedsfaglige gruppe på Himmelev og dermed have en særlig sundhedsfaglig opmærksomhed ift. målgruppen.  

Udover det daglige arbejde med børnene og de unge, kommer du til at samarbejde tæt med Himmelevs lærere, om at støtte op om skolegang og ligeledes indgå i et tæt tværfagligt samarbejde, med Himmelevs psykologer, daglig leder og socialrådgiver, samt samarbejde med børnenes netværk. 

Personalet på bo-afdelingerne arbejder både alene, men også som en del af et team, der fælles har ansvaret for børnegruppens udvikling og trivsel. Det betyder, at du både skal være parat til at træffe beslutninger alene, men også til at følge de fælles beslutninger. Du kan altid regne med, at blive bakket op af institutionens ledelse, psykologer og socialfaglige medarbejdere.

Selvom børnene/de unge har brug for en struktureret og forudsigelig hverdag, sker det ofte, at dagen går anderledes end forventet. Du kan derfor glæde dig over, at ikke to arbejdsdage er ens, og du skal kunne lide at have mange bolde i luften. Samtidigt skal du være forberedt på, at nogle af børnene/de unge i perioder i bestemte situationer, kan være voldsomme og udadrettede i deres adfærd. 

Ansættelsen er på Himmelev generelt, men tilknyttet en bestemt afdeling, som dog kan ændre sig, afhængigt af behovet på Himmelev.

Som medarbejder på Himmelev, skal du være parat til at udvikle dig sammen med os. Vi arbejder efter velbeskrevne faglige metoder, med særlig fokus på narrativ tilgang, Marte Meo, kognitiv tilgang og tilpas forenkling. Arbejdet kan til tider foregå i et udfordrende miljø. Derfor får du oplæring i vores særlige måde, at arbejde på og træning i konflikthåndtering.

Himmelev stiller forskellige refleksionsrum til rådighed for dig som medarbejder. Vi mødes til personalemøder, teammøder, behandlingsmøder, supervision, kursus- og temadage.

Børnene har brug for kvalificeret pædagogisk og sundhedsfaglig støtte døgnet rundt og du må påregne og være indstillet på, at arbejde både dag, aften, hver anden weekend og på helligdage. Der er en overvejende del af aftenvagter i tidsrummet kl. 13-23. Dagvagter er typisk i tidsrummet kl. 7-15. Da vi har vågne nattevagter, er der ikke tilknyttet natarbejde eller rådighedsvagter for de ledige stillinger.

Stillingen er på gennemsnitlig 37 timer pr. uge. Der er mulighed for ansættelse pr. 1.10.20 eller senere. 

Det er nødvendigt, at du har kørekort til alm. personbil. 

 

Yderligere information om Himmelev kan indhentes hos daglig leder Britt Hansen britha@regionsjaeland.dk eller via telefon 25 60 34 44, eller på vores hjemmeside.

Vi forventer at afholde ansættelsessamtaler den 25. September 2020

Oplys gerne i din ansøgning, hvor du har set vores annonce.

 

Himmelev – Et behandlingstilbud til børn og unge
Himmelev er et behandlingstilbud til børn og unge med autismespektrumsforstyrrelser. Himmelev blev grundlagt i 1926 af Sofie Madsen, som havde præcist blik for disse børns særkender. Vi har stadig fokus på det enkelte barn, og hvordan vi kan tilrette omgivelserne så barnet trives, udvikles og lærer optimalt.

Institutionen har 20 døgnpladser, seks dagpladser og intern skole med plads til 22 børn.

  • Fakta

  • Arbejdssted
    Socialområdet
  • Kontaktperson
    Britt Hansen
  • Adresse
    Sofie Madsens Vej 5, 4330 Hvalsø
  • Stillingstyper
    Social- og sundhedsassistent
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-10-2020
  • Regionens jobnr.
    008083
  • Quick-nr.
    385448
  • Indrykningsdato
    03-09-2020
  • Ansøgningsfrist
    22-09-2020 (udløbet)


  • Fakta

  • Arbejdssted
    Socialområdet
  • Adresse
    Sofie Madsens Vej 5, 4330 Hvalsø
  • Kontaktperson
    Britt Hansen
  • Stillingstyper
    Social- og sundhedsassistent
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-10-2020
  • Regionens jobnr.
    008083
  • Quick-nr.
    385448
  • Indrykningsdato
    03-09-2020
  • Ansøgningsfrist
    22-09-2020 (udløbet)

Du er ikke logget ind

For at kunne oprette en jobagent på baggrund af dette job skal du først logge ind. Vil du logge ind nu?

Ja, tak! Opret bruger ×
På baggrund af dette job

Sundhedsjobs

Sundhedsjobs.dk er en portal, der samler alle regionernes stillingsopslag i sundhedssektoren. Portalen drives af Danske Regioner og de 5 regioner i fællesskab.