Jobbet "Er du jordemoder? Har du lyst til at arbejde i smukke Sisimiut?" er udløbet

Det Grønlandske Sundhedsvæsen

Dit næste skridt

Vi søger en jordemoder som kan arbejde i region Qeqqa - primært på Regionssygehuset i Sisimiut allerede fra 1. januar 2022. Stillingen er fast, men der er mulighed for at aftale et vikariat på minimum 3 måneder.

 

Vi tilbyder:

-      En stilling, hvor du er i tæt samarbejde med dine kollegaer

-      En stilling, hvor du kommer tæt på befolkningen

-      Vi har Sisimiuts 3 bygder samt Maniitsoq by som vi skal servicere et antal gange om året. Så du skal også være indstillet på at rejse udenfor Sisimiut.

-      Alt afhængigt af dine kompetencer, vil du også kunne stå for relevante graviditetsscanninger i samarbejde med læger eller jordemoder

Vi søger dig, der:

-      Er servicemindet og kan arbejde selvstændigt

-      Er omstillingsparat og interesseret i at lære nye kulturer at kende

-      Kan samarbejde og kommunikere med mange faggrupper

-      Kan lide at arbejde med forebyggelse og svangre undersøgelser

-      Kan udføre præventionskonsultationer

-      Kan undervise i forældre/fødsels-forberedelse

Om os:

-      Vi er en lille afdeling med 1 jordemoder og en fødselsassistent

-      Vi har ingen CTG

-      Sisimiut er anden største by i Grønland og har 5.582 indbyggere

-      Der er omkring 100 gravide om året og omkring 50-70 fødsler om året, resten af de fødende bliver henvist til Nuuk

-      Maniitsoq by har ca 2800 indbyggere. Der er ca 55 gravide årligt der alle bliver henvist til fødsel i Nuuk

-      Vi har et godt kollegialt sammenhold - Vi er gode til at modtage nyt personale

-      Engagerede og motiverede kolleger i en fin blanding af forskellige kompetenceniveauer

Det Grønlandske Sundhedsvæsen – Bredde, udfordring og faglig stolthed

Det Grønlandske Sundhedsvæsen hører under Departementet for Sundhed, og er organiseret i 5 regioner og 4 områder på Dronning Ingrids Hospital, Landstandplejen, Det Grønlandske Patienthjem og sundhedsvæsenets Driftsområde.

Søger du faglige udfordringer, er du nysgerrig og kan du lide at arbejde bredt, så er et job i Det Grønlandske Sundhedsvæsen noget for dig.

Du kan læse mere om Det Grønlandske Sundhedsvæsen på www.gjob.gl    

I Grønland er der rig mulighed for at leve et aktivt fritidsliv. Om sommeren er vandring, hvalsafari, jagt, fiskeri og sejlture oplagte aktiviteter. Vinteren byder på nordlys og masser af skiløb og hvis du bor nord for polarcirklen, kan du køre på hundeslæde. I de større byer findes der masser af kulturliv med sportsklubber, kunstudstillinger, koncerter, cafeer og restauranter. Du kan læse mere om den region jobbet er placeret i på www.peqqik.gl

Statsborgerskab

Såfremt du ikke er nordisk statsborger, gøres der opmærksom på, at ansættelsen er betinget af gyldig opholds- og arbejdstilladelse. Opholds- og arbejdstilladelse kan først ansøges ved aftalt ansættelse.

Løn og ansættelse

Løn- og ansættelsesvilkår, herunder ret til til- og fratrædelsesrejse og bohaveflytning, i henhold til den på tiltrædelsestidspunktet gældende aftale/overenskomst mellem Grønlands Selvstyre og pågældende forhandlingsberettigede organisation.

Bolig

Der anvises bolig efter de i Det Grønlandske Sundhedsvæsen til enhver tid gældende regler.

Ansøgning

Ansøgning bilagt kopi af relevante bilag skal sendes i PDF-format via www.Gjob.gl

Startdato:

1. januar 2022.

Ansøgningsfrist:

21. december 2021.

Ansættelsessamtaler afholdes løbende.

Kontakt:

Information om stillingen kan indhentes ved Ledende Regionslæge Helle Olsen på tlf. (+299) 864211 eller på e-mail: HELO@PEQQIK.GL, eller jordemoder Paneeraq B. Kreutzmann på e-mail: pabk@peqqik.gl

Generelle oplysninger om løn og ansættelsesforhold kan desuden fås ved henvendelse på e-mail: PERSONALE@PEQQIK.GL

Se Det Grønlandske Sundhedsvæsens organisationsplan her:

Organisationsplan

Det Grønlandske Sundhedsvæsen er en røgfri arbejdsplads.

Vi modtager udelukkende ansøgninger i PDF-format, elektronisk, via Gjob.dk.

Ansøgninger sendt pr. mail vil straks blive slettet for din sikkerhed.