Region Hovedstaden
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø
Personlig assistent (PA) og professorsekretær søges til REACT - et helt nyt, visionært og internationalt forskningsprojekt på Hjertecentret, Rigshospitalet
Er du serviceminded og initiativrig med flair for detaljer? Og er du god til at holde mange bolde i luften – og til at huske at gribe dem alle igen? Så er du måske den nye PA i et nyt, internationalt forskningsinitiativ på Hjertecentret, Rigshospitalet.
Vi tilbyder en fuldtidsstilling som personlig assistent og professorsekretær i et dynamisk, aktivt og uformelt forsknings- og udviklingsmiljø. Du vil indgå i sekretariatet, hvor du vil være med til at understøtte opbygningen og driften af vores nye forskningsinitiativ REACT
REACT starter 1. juli 2024
Hjertesygdomme er vores tids største udfordring indenfor det overordnede område kardiometaboliske sygdomme, og hjertesygdomme er den førende dødsårsag globalt, primært som følge af komplikationer til åreforkalkning. WHO anbefaler, at åreforkalkning opdages så tidligt som muligt, så behandling og forebyggelse kan sættes i gang. Forskning på området tyder på, at forebyggelse af åreforkalkning kræver langt mere omfattende screening og at screeningen tilbydes tidligere og til yngre personer.
REACT er et internationalt forskningssamarbejde mellem Rigshospitalet, det nationale center for Cardiovaskulær forskning (CNIC) i Madrid og en række hospitaler i Danmark. REACT ledes fra Rigshospitalet og ledelsen kommer til at være i Hjertecenteret på Rigshospitalet. Hjertecentret på Rigshospitalet består af fem afdelinger med 1300 engagerede og dedikerede medarbejdere og tilbyder behandling og pleje på allerhøjeste niveau af patienter med hjerte-, kar-, lunge- og infektionssygdomme.
Første fase i REACT starter 1. juli 2024 og vil især have fokus på et stort prævalensstudie, som i alt skal rekruttere 16.000 deltagere i alderen 20-70 år i Danmark og i Spanien. Deltagerne skal gennemgå et omfattende undersøgelsesprogram ift. åreforkalkning. REACT er udviklet i et samarbejde mellem Rigshospitalet, CNIC og Novo Nordisk Fonden.
Om stillingen
Du vil primært fungere som PA for initiativets leder, Henning Bundgaard, og projektets sekretariat, hvor du skal understøtte driften af forskningsinitiativet, herunder;
- Planlægning, koordinering og styring af kalender.
- At understøtte møder og mødeforberedelse, herunder mødeindkaldelse, opdækning, referatskrivning og opfølgning på beslutninger.
- At besvare henvendelser og opsamling på diverse sager.
- At indgå i det administrative arbejde med håndtering af henvendelser til projektet, herunder sagshåndteringer internt og eksternt.
- Fakturabehandling, - ompostering og -oprettelse for projektets konti samt honorarudbetalinger.
- Løbende ad hoc-opgaver for projektets ledelse og generelle administrative opgaver, fx rejsebestillinger, indkøb, printeropgaver mm.
Sekundært vil stillingen også rumme mere klassiske professorsekretær og forskningsadministrative opgaver, bl.a.;
- Assistance med økonomistyring, herunder administration af fondskonti og overblik over disse.
- Tovholder og ansvarlig for fondsansøgninger, bevillinger og afrapporteringer.
- Håndtering af regnskab, omposteringer og fakturering for udlæg.
- Tovholder for ansættelser
- Håndtering af kontrakter, forskningsstatistikker og forskningspublikationer i PURE.
- Mødeplanlægning, herunder symposier, møder, ph.d.-forsvar, samt referatskrivning.
- Kommunikation med kollegaer, både nationalt og internationalt, i forbindelse med møder og kurser.
- Kontakt til klinisk personale, samarbejdspartnere, patienter og pårørende, samt myndigheder.
Din profil
Din uddannelsesmæssige baggrund kan være relevant akademisk uddannelse f.eks. cand.scient.pol., cand.scient.adm. eller lignende. Det kan også være, du i stedet har en relevant erfaring som f.eks. personlig assistent, forskningsadministrator eller anden sekretariatserfaring. Det vigtigste er, at du har interesse for de administrative processer. Erfaring med sekretariatsbetjening – gerne fra sundhedsvæsenet – er en fordel.
Derudover ser vi gerne,
- at du har et grundlæggende kendskab til økonomistyring,
- at du er god til at arbejde selvstændigt, og at du tager ansvar for dine opgaver,
- at du er hurtig til at sætte dig ind i nye systemer,
- at du er god til at formidle dig skriftligt og har let ved at kommunikere med andre faggrupper på både dansk og engelsk.
Vi lægger vægt på, at du:
- Er åben, imødekommende og serviceminded,
- Har gode formidlingsevner,
- Er struktureret, detaljeorienteret, selvstændig, proaktiv og ansvarsfuld,
- Er god til planlægning, styring og koordinering,
- Har humor, værdsætter det gode kollegaskab og bidrager til et positivt arbejdsmiljø.
Vigtigst af alt er det dog, at du har en positiv indstilling uanset om opgaven er økonomistyring eller at varetage mere praktiske ad hoc-opgaver, og at du kan lide at arbejde i et dynamisk forskningsmiljø med en travl hverdag og korte deadlines. Du vil indgå i et tæt samarbejde med professor Henning Bundgaard og forskningsadministrator Anna Ringgaard, og det rigtige match i personlighed vægtes højt.
Vi tilbyder
- Ansvar for egne opgaver,
- Et givende arbejde i et fagligt ambitiøst miljø inden for et område i stor udvikling,
- Tilegnelse af erfaring i nationale og internationale forskningsstrukturer, -organisation og -ledelse,
- God indsigt og praktisk erfaring med flere aspekter af den kliniske forskning og dets arbejdsgange på Rigshospitalet.
Løn og ansættelse
Løn- og ansættelsesforhold vil være i henhold til gældende overenskomster.
Kontaktoplysninger
Har du spørgsmål til stillingen er du velkommen til at kontakte professor Henning Bundgaard tlf. 3545 0512 eller forskningsadministrator Anna Ringgaard på tlf. 3545 8361.
Ansøgning
Motiveret ansøgning og CV skal være os i hænde senest den 28. maj 2024. Der planlægges ansættelsessamtaler løbende.
Alle kvalificerede kandidater uanset alder, køn, race, handicap, religion eller etnisk baggrund opfordres til at ansøge.
Ansøgning
Ansøgningen skal være på dansk og indeholde følgende dokumenter / vedhæftede filer:
1. Motiveret ansøgningsbrev
2. Curriculum vitae
3. Kopi af eksamensbevis og karakterblade
Ansøgningen skal indsendes elektronisk.
Fakta
- Arbejdssted
Rigshospitalet -
Kontaktperson
Anna Kirstine Ringgaard - Adresse
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø - Stillingstyper
Lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
15-06-2024 - Regionens jobnr.
256219 - Quick-nr.
462998 - Indrykningsdato
08-05-2024 -
Ansøgningsfrist
28-05-2024 (udløbet)
-
Jobbet er udløbet...
- Føj til favoritter
- Læs om regionen
Fakta
- Arbejdssted
Rigshospitalet - Adresse
Blegdamsvej 9, 2100 København Ø -
Kontaktperson
Anna Kirstine Ringgaard - Stillingstyper
Lægesekretær - Ansættelsesform
Fast ansættelse - Ugentlig arbejdstid
Fuld tid - Ansættelsens start
15-06-2024 - Regionens jobnr.
256219 - Quick-nr.
462998 - Indrykningsdato
08-05-2024 -
Ansøgningsfrist
28-05-2024 (udløbet)
Andre job fra Region Hovedstaden der minder om dette
-
Sundhedsadministrativ kollega søges til vores ambulatorium for større børn, Børne- og Ungdomspsykiatrien (BUC), Bispebjerg
Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Region Hovedstaden | Bispebjerg Bakke 30, 2400 København NV
LægesekretærOpslået
05-05-2025Ansøgningsfrist
20-05-2025 -
En sekretær til at gøre os endnu stærkere
Hvidovre Hospital | Kettegård Alle 30, 2650 Hvidovre
LægesekretærOpslået
28-04-2025Ansøgningsfrist
18-05-2025 -
Lægesekretær/sundhedsadministrativ koordinator til Afdeling for Øjensygdomme, Rigshospitalet - Glostrup
Rigshospitalet, Glostrup | Valdemar Hansens Vej 1-23, 2600 Glostrup
LægesekretærOpslået
08-05-2025Ansøgningsfrist
25-05-2025 -
Lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator søges til spændende stilling i Afdeling for Led- og Knoglekirurg, Gentofte Hospital.
Gentofte Hospital | Gentofte Hospitalsvej 12, stuen, 2900 Hellerup
LægesekretærOpslået
13-05-2025Ansøgningsfrist
02-06-2025 -
Vil du være med til at gøre en forskel for akutte patienter – helt fra første kontakt?
Herlev Hospital | Borgmester Ib Juuls vej 101, 2730 Herlev
LægesekretærOpslået
02-05-2025Ansøgningsfrist
16-05-2025