Region Hovedstaden

Region Hovedstaden

Valdemar Hansensvej 1-23, 2600 Glostrup

Lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator til Klinik for Øjenlåg og Tåreveje på Rigshospitalet-Glostrup

Trives du i et dynamisk miljø hvor god service og professionalisme går hånd i hånd? Er du klar på en travl og spændende hverdag? Og er du struktureret og brænder du for administrativt arbejde. Så har vi et job, der passer til dig.

Vi er to sekretærer i Klinik for Øjenlåg og Tåreveje, som søger en kollega fra den 1. oktober, 30-37 timer. Der ikke er bange for at tage fat – også når dagene er travle.

Vi deler kontor med to andre sekretærer, som arbejder i Klinik for Hornhindesygdomme, og vi sætter pris på det gode samarbejde og den gode stemning i hverdagen. Hos os bliver du en vigtig del af teamet og er med til at sikre, at patienterne får et trygt og sammenhængende forløb – og du er med til at gøre en forskel hver dag.

´På vores kontor er humøret højt og vi har et godt sammenhold. Vi bakker altid hinanden op. Jeg går glad på arbejde, hver dag, fordi jeg glæder mig til at være sammen med mine kolleger´.
Bibi, sekretær i Klinik for Øjenlåg og Tåreveje, ansat i 2 år.

´På vores fælles kontor har vi et tæt, godt og meget givende samarbejde. Selvom tingene går stærkt, har vi altid tid til hinanden. Vi griner sammen hver eneste dag.
Vi kan alle noget forskelligt og bidrager sammen til at løfte i flok´.

Anneliese, afsnitskoordinator, sekretær i Klinik for Hornhindesygdomme,
ansat i 11 år.

Her hos os arbejder vi tæt sammen i teams og sekretærernes rolle er vigtig for at få hverdagen til at glide. Vi er en afdeling som vægter, at opgaverne løses af de bedste kompetencer, hvorfor sekretærerne ofte involveres i nye opgaver. Vi prioriterer og værdsætter derfor kompetenceudvikling, så vi hele tiden er på forkant med nye opgaver.

Dine arbejdsopgaver

  • Besvare telefonopkald og mails samt beskeder fra MinSP fra patienter.
  • Bookning af ambulante tider og operation.
  • Koordinering af patientforløb, herunder aflysninger og ændringer af tider.
  • Visitering og omvisitering af henvisninger.
  • Gennemgang af kodefordeler på ambulante besøg og operationer
  • Gennemgang af diverse arbejds- og rapportlister
  • Cancerindberetning
  • Deltage i den daglige opgaveløsning
  • Indgå i samarbejde med læger, sygeplejersker og sekretærer om det sammenhængende patientforløb
  • Og så selvfølgelig alt det løse, som er svært at lave en liste over, men som er helt essentielt for, at hverdagen fungerer

Data og registrering er en vigtig kilde til at styre afdelingens drift, hvorfor du som sekretær vil have et stort ansvar omkring registrering og data, således er der løbende optimering af registreringspraksis.

Om dig

Det allervigtigste er, at du trives i en travl hverdag, hvor to dage sjældent er ens. Du er proaktiv og dygtig til at håndtere mikset mellem dine faste og akutte opgaver. Du skal derfor kunne trives i et sekretariat med mange afbrydelser.

Det er nødvendigt, at du kan lide at tale i telefon, da vi modtager mange opkald. Både fra patienter, pårørende og kolleger - det er derfor vigtigt, at du er god til at kommunikere med forskellige typer mennesker og får energi af at hjælpe andre. Du er god til og kan lide at samarbejde, da løsninger ofte findes i samarbejde med kolleger.

Du er uddannet lægesekretær eller uddannet sundhedsadministrativ koordinator. Og vi ser helst, at du har erfaring med Sundhedsplatformen.

Sidst, men bestemt ikke mindst, har du lyst til at møde ind på arbejde om morgenen med et smil på læben og bidrage til vores fantastiske stemning på kontoret.

Afdeling for Øjensygdomme

Afdeling for Øjensygdomme er Danmarks største Øjenafdeling og modtager patienter fra hele landet. Afdelingen er geografisk placeret på Glostrup, men har også afsnit på Kennedy Centret i Glostrup, Nordsjællands Hospital i Hillerød og Blegdamsvej. Øjenafdelingen er en af afdelingerne i HovedOrtoCentret på Rigshospitalet. Vi er ca. 360 ansatte og er bredt repræsenteret af faggrupper, heraf 60 sekretærer. Afdelingen er organiseret i 12 teams med hvert sit speciale indenfor øjensygdomme.

Vi er en travl arbejdsplads, præget af mange patientkontakter og med mange samarbejdspartnere.

Se mere om Afdeling for Øjensygdomme på vores hjemmeside under afsnittet ´om klinikken´: Afdeling for Øjensygdomme

Vil du vide mere?

Har du lyst til at høre mere om stillingen, er du velkommen til at kontakte sundhedsadministrativ leder Lone Jakobsen på telefon 3863 4705 eller afsnitskoordinator Annelise Hörmann på telefon 3863 3743.

Ansøgningsfrist

Søndag den 24. august 2025. Samtaler afholdes tirsdag i uge 35.

Stillingen er omfattet af bekendtgørelse om indhentelse af børneattest. Det er derfor en forudsætning for ansættelse, at du har blank børneattest.

Forudsætning for ansættelse er forståelse og beherskelse af det danske sprog.

Vi er en røgfri arbejdsplads. Et af Regionens mål i personalepolitikken er ligebehandling uanset køn, alder, etnisk baggrund, handicap eller religion. Det sikres blandt andet gennem ansættelses- og uddannelsespolitikken.

 

 

 

 

Dine løn- og ansættelsesvilkår Autoriseret sundhedspersonale med patientkontakt, der er uddannet i et andet EU/EØS-land end Danmark, skal ved ansættelse i Region Hovedstaden, opfylde kravet til sprogkompetencer* i dansk. *Autoriseret sundhedspersonale med patientkontakt, der er uddannet i et andet EU/EØS-land end Danmark, skal ved ansættelse i Region Hovedstaden have bestået en danskprøve (Danskuddannelse 3, som svarer til 9. klasses afgangseksamen) eller som minimum kunne bestå prøven senest 1 år efter ansættelsen, eller have opnået tilsvarende sprogkompetencer i dansk på anden vis. Danskprøven skal bestås med minimum følgende karakterer: • mundtlig kommunikation med karakteren 10 • læseforståelse med karakteren 7 • skriftlig fremstilling med karakteren 7

  • Fakta

  • Arbejdssted
    Rigshospitalet, Glostrup
  • Kontaktperson
    Lone Jakobsen
    lone.jakobsen.03@regionh.dk
  • Adresse
    Valdemar Hansensvej 1-23, 2600 Glostrup
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-10-2025
  • Regionens jobnr.
    263488
  • Quick-nr.
    479379
  • Indrykningsdato
    21-07-2025
  • Ansøgningsfrist
    24-08-2025
  • Fakta

  • Arbejdssted
    Rigshospitalet, Glostrup
  • Adresse
    Valdemar Hansensvej 1-23, 2600 Glostrup
  • Kontaktperson
    Lone Jakobsen
    lone.jakobsen.03@regionh.dk
  • Stillingstyper
    Lægesekretær
  • Ansættelsesform
    Fast ansættelse
  • Ugentlig arbejdstid
    Fuld tid
  • Ansættelsens start
    01-10-2025
  • Regionens jobnr.
    263488
  • Quick-nr.
    479379
  • Indrykningsdato
    21-07-2025
  • Ansøgningsfrist
    24-08-2025
På baggrund af dette job

Andre job fra Region Hovedstaden der minder om dette

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Bliv vores nye SAK-vejleder og kollega i Afdeling for Led- og Knoglekirurgi, Gentofte Hospital

Gentofte Hospital  |  Gentofte Hospitalsvej 12, stuen, 2900 Hellerup
Lægesekretær

Opslået
02-07-2025

Ansøgningsfrist
11-08-2025

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Drømmer du om at have en nøglerolle i børne- og ungdomspsykiatrien som lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator? Så se her!

Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Region Hovedstaden  |  nordstjernevej 15, 2600 Glostrup
Lægesekretær

Opslået
08-07-2025

Ansøgningsfrist
04-08-2025

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Vi søger lægesekretærer og sundhedsadministrative koordinatorer til nyt ungdomspsykiatrisk ambulatorium på Rigshospitalet

Børne- og Ungdomspsykiatrisk Center, Region Hovedstaden  |  Sydvestvej 102, 2600 Glostrup
Lægesekretær

Opslået
18-07-2025

Ansøgningsfrist
04-08-2025

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Lægesekretær eller sundhedsadministrativ koordinator søges til Kardiologisk Afdeling, Nordsjællands Hospital – Hillerød og Frederikssund

Nordsjællands Hospital  |  Dyrehavevej 29, 3400 Hillerød
Lægesekretær

Opslået
18-06-2025

Ansøgningsfrist
29-08-2025

Jobbet ligger i Region Hovedstaden

Er du vild med administrative opgaver, og har du lyst til at arbejde i en tværgående afdeling uden patientkontakt - så læs videre...

Herlev Hospital  |  Borgmester Ib Juuls Vej 52, 5. etage, 2730 Herlev
Lægesekretær

Opslået
04-07-2025

Ansøgningsfrist
27-07-2025